Η τέταρτη κατά σειρά συνάντηση των εταίρων του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ226 με θέμα: “Computational Thinking in Covid-19” («Υπολογιστική Σκέψη στα χρόνια της πανδημίας») έλαβε χώρα το χρονικό διάστημα από 12 έως και 16 Δεκεμβρίου 2022, στην πόλη Βασλούι της Ρουμανίας.
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου έχει τη χαρά και την τιμή να συμμετέχει ως εταίρος στο εν λόγω Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα, στο πλαίσιο του οποίου της δίνεται η ευκαιρία να συνεργαστεί με σημαίνοντες αντίστοιχους φορείς του εξωτερικού και πιο συγκεκριμένα με:
- την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης της επαρχίας Μπουργκάς της Βουλγαρίας, η οποία έχει αναλάβει το ρόλο του συντονιστή στο συγκεκριμένο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα
- την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Πολιτισμού της αυτόνομης κοινότητας της Γαλικίας της Ισπανίας
- την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης της επαρχίας Βασλούι της Ρουμανίας
- την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης της επαρχίας Γιάλοβα της Τουρκίας
- τον Σύνδεσμο Εκπαιδευτικών Στρατηγικών και Πληροφορίας της Γιάλοβα της Τουρκίας.
Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ226 επικεντρώνεται στο ζήτημα της υπολογιστικής σκέψης όπως αυτή διαμορφώνεται στα χρόνια της πανδημίας. Πιο συγκεκριμένα, το εν λόγω Πρόγραμμα μελετά τον βαθμό στον οποίο η πανδημία επηρέασε τα εκπαιδευτικά συστήματα των συμμετεχουσών χωρών, καθώς και τη διαφοροποίηση που επέφερε στις διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζονται.
Για το σκοπό αυτό, συγκρίνονται η δια ζώσης και η εξ αποστάσεως μορφή διδασκαλίας, θίγονται καίρια ζητήματα ως προς την υλοποίησή τους και εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα η ακρίβεια των οποίων διασφαλίζεται με τη βοήθεια της υπολογιστικής σκέψης και των σχετικών αλγόριθμων.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών της τέταρτης συνάντησης των εταίρων στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ226 με θέμα: “Computational Thinking in Covid-19”, παρουσιάστηκαν οι βασικές προτεραιότητες που τίθενται καθώς και οι εκπαιδευτικές πρακτικές που προβλέπονται σύμφωνα με τα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ενώ διατυπώθηκαν προτάσεις στην κατεύθυνση της βελτίωσης του εκπαιδευτικού δυναμικού όσον αφορά την απόκτηση πρόσθετων προσόντων μέσω της υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών προγραμμάτων.
Επιπρόσθετα, δόθηκε έμφαση στην ανταλλαγή καλών πρακτικών και την ανάληψη πρωτοβουλιών οι οποίες σχετίζονται με την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και την εφαρμογή καινοτόμων δράσεων στον χώρο της εκπαίδευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι καινοτομίες που ήδη εφαρμόζονται στη χώρα μας, οι διαδικασίες που ακολουθούνται με γνώμονα την ψηφιακή κατάρτιση των Ελλήνων εκπαιδευτικών, καθώς και σχετικές προτάσεις που διατυπώθηκαν από πλευράς της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου στο πλαίσιο των εργασιών της συνάντησης, προκάλεσαν το ενδιαφέρον των λοιπών συμμετεχόντων.
Τέλος, κατά τη διάρκεια των πενθήμερων συναντήσεων των εταίρων του Προγράμματος, τέθηκαν οι βάσεις για την άμεση υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης 50 συνολικά εκπαιδευτικών ανά χώρα, όσον αφορά τη χρήση της υπολογιστικής σκέψης στη διδασκαλία μαθημάτων με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι εταίροι δεσμεύτηκαν για τη δρομολόγηση των σχετικών προγραμμάτων, ενώ δεν παρέλειψαν να προχωρήσουν στον εν γένει προγραμματισμό επόμενων συναντήσεων και δραστηριοτήτων.
Οι συμμετέχοντες στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ226 με θέμα: “Computational Thinking in Covid-19” πραγματοποίησαν επισκέψεις στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης της επαρχίας Βασλούι της Ρουμανίας, καθώς και σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία της πόλης Βασλούι, όπου είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν ιδέες και απόψεις σχετικά με μείζονα εκπαιδευτικά θέματα.
Κλείνοντας, στο πλαίσιο των εργασιών της πενθήμερης συνάντησης των εταίρων, διοργανώθηκε ενημερωτικό σεμινάριο στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης του Ιάσιου της Ρουμανίας, πάνω σε θέματα που άπτονται της εκπαιδευτικής τεχνολογίας και της χρήσης των πολυμέσων ως εργαλείων υποστηρικτικών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Επισημαίνεται ότι οι σύγχρονες υποδομές σε συνδυασμό με τον τεχνολογικά εξειδικευμένο εξοπλισμό που χρησιμοποιήθηκε, προκάλεσαν τον θαυμασμό των εταίρων και κατά κοινή ομολογία οδήγησαν στη διαπίστωση ότι «υπό αυτές τις συνθήκες, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών λαμβάνει χώρα σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής».