Σταματά την εξέλιξη των ρομπο-ταξί η GM αφού πρώτα επένδυσε 10 δισ. δολλάρια

Η General Motors (GM), η έβδομη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον πλανήτη, ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να επενδύει κεφάλαια για τη δημιουργία μίας επιχείρησης «ρομπο-ταξί», εστιάζοντας πλέον στην εξέλιξη πλήρως αυτόνομων ιδιωτικών οχημάτων.

Η εξέλιξη αποτελεί ολική αλλαγή κατεύθυνσης για την GM, η οποία το 2016 είχε εξαγοράσει την Cruise, μία startup αυτοκινούμενων οχημάτων, έναντι 1 δισ. δολαρίων. Έκτοτε, η GΜ έχει επενδύσει πολλά δισεκατομμύρια στη νεοφυή επιχείρηση, έχοντας ως απώτερο σκοπό να δημιουργήσει έναν στόλο αυτοκινούμενων ρομπο-ταξί. Σύμφωνα με το Reuters, η General Motors έχει δαπανήσει συνολικά περί τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια στην ανάπτυξη τεχνολογίας για τα ρόμπο-ταξί.

Ωστόσο, «ο σημαντικός χρόνος και οι πόροι που θα απαιτούνταν για την ανάπτυξη της επιχείρησης, σε συνδυασμό με την όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά ρομπο-ταξί» οδήγησαν στην απόφαση, όπως έγραψε η αυτοκινητοβιομηχανία σε ανακοίνωσή της, την Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου.

«Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι η GM πήρε αυτή την απόφαση να αναπροσανατολίσει τη στρατηγική της επειδή πιστεύουμε στη σημασία της τεχνολογίας υποβοήθησης οδηγού και αυτόνομης οδήγησης στα οχήματά μας», δήλωσε η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της GM, Mary Barra σε τηλεφωνική επικοινωνία με μέσα ενημέρωσης και αναλυτές την Τρίτη.

«Αυτή η προσέγγιση θα μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε τη δύναμη της GM και της Cruise, απλοποιώντας και επιταχύνοντας την πορεία προς τα εμπρός, παρέχοντας στους πελάτες μας σημαντικά οφέλη στην πορεία», πρόσθεσε.

Ένα από τα αυτοκίνητα της Cruise παρέσυρε περαστικό το 2023
Όμως, είναι αξιοσημείωτο ότι η δραματική αλλαγή στα πλάνα της GΜ έρχεταιμόλις έναν χρόνο αφότου ένα από τα ρομπο-ταξί της Cruise ενεπλάκη σε σκάνδαλο, αφότου παρέσυρε έναν περαστικό. Ως αποτέλεσμα, επιβλήθηκαν πρόστιμα στην Cruise και η GΜ αποφάσισε να πάρει πιο ενεργό ρόλο στη διοίκηση της κάποτε πολλά υποσχόμενης startup.

Στον απόηχο του ατυχήματος, η Cruise έχασε όλες της άδειες λειτουργίας που είχε λάβει από τις ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνιας, ακύρωσε όλες τις δοκιμές της σε άλλες Πολιτείες και απέλυσε 900 υπαλλήλους, δηλαδή περίπου το 24% του εργατικού δυναμικού της.

Παράλληλα, ο συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Cruise, Κάιλ Βογκτ, υπέβαλε την παραίτησή του, με την GM να αποφασίζει να αναδιαρθρώσει την εταιρεία προσλαμβάνοντας εξωτερικούς συνεργάτες.

Τελικά, τον Ιούνιο, η GM προσέλαβε τον Μαρκ Γουίτεν, έναν βετεράνο της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών με πολυετή εμπειρία στην Xbox, για να αντικαταστήσει τον Βογκτ στα ηνία της νεοφυούς επιχείρησης. Σχολιάζοντας την απόφαση, ο προκάτοχός του έγραψε στο Χ: «Σε περίπτωση που υπήρχε οποιαδήποτε αμφιβολία, τώρα είναι ξεκάθαρο: Η GM είναι ένα μάτσο ηλίθιοι».

Άλλο ένα πλήγμα για την Cruise ήρθε τον Νοέμβριο, όταν παραδέχτηκε ότι υπέβαλε μία ψευδή αναφορά για ένα περιστατικό ασφαλείας, σε μία προσπάθεια να επηρεάσει τα ευρήματα της σχετικής ομοσπονδιακής έρευνας. Η εταιρεία συμφώνησε να πληρώσει ποινικό πρόστιμο 500.000 δολαρίων στο πλαίσιο συμφωνίας αναβολής της ποινικής δίωξης, σύμφωνα με το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης.

Πηγή: lifo (Με πληροφορίες από TechCrunch)