Σε ένα επιχειρηματικό μελίσσι μετατράπηκαν το Η2B HUB και το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας στις 15 Φεβρουαρίου και το διάστημα από 22 ως 24 Φεβρουαρίου, όπου έγινε με επιτυχία το 2o τετραήμερο bootcamp Match & Develop a Startup Heraklion.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος (ΕΤΕ) σε συνεργασία με το Δίκτυο ΠΡΑΞΗ του ΙΤΕ, το Επιστημονικό και Τεχνολογικό Πάρκο Κρήτης ΕΤΕΠ-Κ του ΙΤΕ, το H2B HUB και τον Οργανισμό Bizrupt.
Σκοπός της εκδήλωσης ήταν η υποστήριξη σε θέματα επιχειρηματικότητας ομάδων που συμμετείχαν στον 9ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας της ΕΤΕ, ερευνητικών ομάδων προερχόμενων από τα Ερευνητικά και Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Κρήτης καθώς και τοπικών επιχειρηματικών ομάδων.
Στόχος της εκδήλωσης ήταν να βοηθήσει τις συμμετέχουσες ομάδες μέσω στοχευμένων συμβουλευτικών δράσεων καθοδήγησης και δικτύωσης να εξελίξουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια και να αποκτήσουν δυνατότητες προβολής και δικτύωσης.
Η θεματική των φετινών ομιλιών από αναγνωρισμένους επαγγελματίες αφορούσε στη μεθοδολογία Lean Startup, θέματα μάρκετινγκ, νομικά θέματα, business analytics και pitching, θέματα ασφάλειας και επαγγελματικής επικοινωνίας, ενώ οι ώριμες εταιρείες που εδρεύουν στο Επιστημονικό και Τεχνολογικό Πάρκο παρουσίασαν την επιτυχημένη πορεία τους.
Στο τετραήμερο συμμετείχαν 22 ομάδες με 52 μέλη. Στις ομάδες έγινε mentoring από στελέχη τοπικών επιχειρήσεων και φορέων: Megaplast, Καράτζης ΑΕ, Χαλκιαδάκης ΑΕ, Cosmos Sport, Φαρσάρης ΑΒΕΕ, Καλημέρα Φρούτα ΑΕ, Innobatics, Mentionlytics, Baked, H2B HUB, Δίκτυο Πράξη και του Δήμου Ηρακλείου. Επίσης συμμετείχαν εκπρόσωποι της Bayer, των Venture Capital Funds Metavallon και Uni.fund, και στελέχη της Εθνικής Τράπεζας.
Στις συναντήσεις αυτές τα στελέχη των επιχειρήσεων έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις νέες ιδέες και έχουν ήδη προγραμματιστεί πολλές συναντήσεις για τη διερεύνηση πιθανών συνεργασιών.
Στις παρουσιάσεις στο τέλος του τριήμερου εργαστηρίου διακρίθηκε η εταιρεία Biocos, η οποία κέρδισε την πρόκρισή της απευθείας στη β’ φάση του 10oυ Διαγωνισμού Καινοτομίας της Εθνικής Τράπεζας καθώς και ένα tablet. Οι ομάδες BnConnect και Le Sommelier προσκλήθηκαν να ενταχθούν στο H2B HUB για την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών ανάπτυξης.
To Οικονομικό Eπιμελητήριο Ανατολικής Κρήτης πρόσφερε την εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης και καθοδήγηση μέσω της εταιρείας ΕΤΑΜ στην ομάδα BioCos. Οι ομάδες Vervendo, Iqrate και BnConnect έλαβαν δωρεάν υπηρεσίες μαζικής αποστολής email από την Apifon και δωρεάν υπηρεσίες Amazon, ενώ οι εταιρείες Vervendo και Iqrate δωρεάν υπηρεσίες Geekbot. To ΕΤΕΠ-Κ πρόσφερε στην ομάδα BnConnect τη δυνατότητα απόκτησης διεθνούς επιχειρηματικής εμπειρίας μέσω του προγράμματος Erasmus for Young Entrepreneurs. Τέλος, στις ομάδες BnConnect και Le Sommelier προσφέρθηκε συμβουλευτική – storytelling από τον δημοσιογράφο κ. Κώστα Τσαούση.
Χορηγοί του τετραημέρου ήταν η εταιρεία ηλεκτρονικής παραγγελίας φαγητού Delivery.gr, οι εταιρείες «καφές Δανδάλη», «Ζαρός ΑΕ» και «Φούρνος Βενέρη ΑΕΒΕ».
Όλοι οι διοργανωτές και οι φορείς εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την επιτυχία της φετινής εκδήλωσης και όρισαν ως ημερομηνία της επόμενης, τρίτης διοργάνωσης το τετραήμερο 7 & 14-16.2.2020.
Πρωτοπορία και εξωστρέφεια
Η «Π» βρέθηκε το τετραήμερο στο ΙΤΕ και μίλησε με τον κ. Σπύρο Αρσένη, PhD συντονιστή NBG Business Seeds της Εθνικής Τράπεζας, ο οποίος μας πληροφόρησε για την κύρια σκέψη και τους στόχους για τους οποίους διεξάγεται το πρόγραμμα. Η κ. Σόνια Moυσαβερέ, head of Communications της εταιρείας Βayer, προσδιόρισε τον ρόλο των μεντόρων και την επιβεβλημένη συμβολή τους προς τους συμμετέχοντες.
Ο περυσινός νικητής, κ. Μιχαήλ Φιλιππίδης, μηχανολόγος μηχανικός της εταιρείας Enerfil, μίλησε για το πρωτοπόρο προϊόν του και τη σημαντική διάκριση που είχε σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Σύμφωνα με τον κ. Αρσένη, η καινοτόμα επιχειρηματικότητα είναι ένας καινούριος κλάδος που θέλει στήριξη και η Εθνική Τράπεζα έχει δημιουργήσει τις απαραίτητες δομές για να στηρίξει αυτή τη νέα επιχειρηματικότητα, ώστε να γίνει μεγάλο κομμάτι της οικονομίας μας, να δημιουργήσει θέσεις εργασίας, εξωστρέφεια, εξαγωγές και να βελτιώσει την ποιότητα ζωής και την οικονομία της χώρας μας.
Ο ίδιος αναφέρει: « Ο στόχος είναι να βελτιώσουμε τα επιχειρηματικά σχέδια, αλλά κυρίως να γνωρίσουμε νέους ανθρώπους και νέες ιδέες στον τομέα του επιχειρείν. Μας ενδιαφέρουν οι ιδέες, οι ερευνητικές προτάσεις και επιθυμούμε να προκύψουν κάποιες συνεργασίες». Η σκέψη είναι οι επιχειρήσεις μετά τα πρώτα βήματά τους στην Ελλάδα να αναπτυχθούν και στο εξωτερικό. Ήδη μια εταιρεία που είχε χρηματοδοτηθεί περίπου πριν από τρία χρόνια από τον ίδιο διαγωνισμό τώρα δραστηριοποιείται στο εξωτερικό.
Οι μέντορες βρίσκονται εκεί για να υποστηρίξουν το έργο της Εθνικής, να καθοδηγήσουν τους νέους στο πώς να μπορούν να χρησιμοποιούν καλύτερα την ιδέα τους και να στήνουν το επιχειρηματικό πλάνο τους, ώστε να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον σημαντικών επενδυτών και να προκύψουν περαιτέρω συνεργασίες. Η κ. Moυσαβερέ αναφέρει ότι υπάρχουν ενδιαφέρουσες και αξιόλογες ιδέες, τις οποίες θα μπορούσε να προωθήσει και να τις προβάλει στα προγράμματα ανοιχτής καινοτομίας ανά τον κόσμο στην εταιρεία που εργάζεται. Όπως δηλώνει η ίδια, «ενδιαφερόμαστε για νέες συμμαχίες και συνεργασίες που θα βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών εν γένει. Έρχομαι να βοηθήσω τις συγκεκριμένες ομάδες και να τις προωθήσω, ώστε να κερδίσουν ένα από τα προγράμματα της εταιρείας μας με διεθνείς προδιαγραφές».
Το προϊόν «Διγενής» του κ. Φιλιππίδη που προκρίθηκε πέρυσι είναι το τρίτο μέρος ενός ηλιοθερμικού συστήματος, το οποίο αποτελείται από ηλιακούς συλλέκτες που μπαίνουν στην ταράτσα, ένα δοχείο μπόιλερ το οποίο μπαίνει στο λεβιτοστάσιο και ένα ενδιάμεσο εξάρτημα το οποίο λέγεται ηλιακός σταθμός, που με ειδικό πρόγραμμα παίρνει τη ζέστη που παράγει ο ήλιος στους συλλέκτες και την αποθηκεύει στο δοχείο. Αυτό που κάνει το προϊόν του πρωτοπόρο σε παγκόσμια εμβέλεια, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ότι το ηλιοθερμικό δουλεύει μόνο όταν φτάσει η ώρα της ατμοποίησης, οπότε μπαίνει σε λειτουργία μια διάταξη ψύξης που είναι πρώτη σε παγκόσμια εφαρμογή στο συγκεκριμένο προϊόν αλλά και στο κόστος χρήσης. Όπως μας πληροφορεί ο ίδιος, το προϊόν του έχει επεκταθεί και έχει πάρει διακρίσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη και έχει πιστοποιηθεί με διεθνή κατοχύρωση στην Νέα Υόρκη. Επίσης, έχει πάρει το πρώτο χρυσό βραβείο ως το καλύτερο ενεργειακό προϊόν, ενώ ήταν πολύ κοντά σε συνεργασία με μεγάλη γερμανική εταιρεία.