Στο ερευνητικό έργο με την ονομασία PULSE που αποτελεί μια κοινοπραξία, η οποία περιλαμβάνει κορυφαίους βιομηχανικούς και ακαδημαϊκούς εταίρους σε όλη την Ευρώπη συμμετέχει το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας.
Στόχος του έργου είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος λέιζερ με μέση ισχύ 2.5kW και 100kW σε ένα μόνο παλμό, η οποία είναι αρκετή για να κόψει τον πιο σκληρό χάλυβα Boron, ο οποίος χρησιμοποιείται στην κατασκευή αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με τη ρύθμιση να χαράζει καλούπια για τμήματα οχημάτων σε αφάνταστα γρήγορες ταχύτητες και ακρίβεια μικροκλίμακας, και μικροσυγκόλληση ανόμοιων μετάλλων που βρίσκουν εφαρμογή σε ηλιακούς θερμοσυσσωρευτές.
Το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας θα αναπτύξει και θα παρουσιάσει τεχνολογία για νέου τύπου συνδυασμό δεσμών και ειδικής κατασκευής διατάξεις ρύθμισης σχήματος δέσμης με εφαρμογή σε επεξεργασία υλικών χρησιμοποιώντας οπτικά στοιχεία περίθλασης.
Η Δρ. Μαρία Φαρσάρη, διευθύντρια Ερευνών στο Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ δήλωσε: «Πρόκειται για μια διεπιστημονική προσέγγιση η οποία συνδυάζει χημεία, επεξεργασία υλικών λέιζερ και τρισδιάστατες εκτυπώσεις για τη δημιουργία συμπαγών οπτικών στοιχείων για λέιζερ υψηλής ισχύος που θα δημιουργηθεί από την κοινοπραξία του PULSE, για ευρύτερες εφαρμογές φωτονικής».
Αναφέρεται ότι για την επιτυχή κατασκευή των λέιζερ αυτού του τύπου, θα αναπτυχθούν συνολικότερα νέες μέθοδοι για τη διαχείριση τόσο ταχέων και ισχυρών δεσμών, με δυνατότητες που έχουν ήδη επιδειχθεί από την ομάδα εργασίας, και ικανότητα να στοχεύσουν με ακρίβεια τη δέσμη σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 5,000 km την ώρα πάνω σε μια επιφάνεια υλικού.
Στα επόμενα 3 χρόνια, τα μέλη της ερευνητικής ομάδας θα επιδείξουν μεθόδους επεξεργασίας υλικών με απίστευτη ταχύτητα και με ελάχιστο θερμικό αντίκτυπο, χρησιμοποιώντας ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα αξιοποιώντας ειδικά προγράμματα και ταχείς υπολογιστές που θα επιτρέψουν πολύ ανταγωνιστικό ψηφιακό σχεδιασμό και ροή παραγωγής.
Τα αποτελέσματα αυτής της κατασκευαστικής μεθόδου θα αλλάξουν τους όρους του παιχνιδιού σε ό,τι αφορά την τεχνολογία κατασκευής, όπως την παραγωγή οχημάτων, τη συγκόλληση ανόμοιων μετάλλων για εναλλάκτες θερμότητας και την κατασκευή τμημάτων και εργαλείων για αναρίθμητες άλλες εφαρμογές.
Οι κατασκευαστικές εταιρείες είναι ιδιαίτερα θετικές στο να υιοθετήσουν μεθόδους παραγωγής βασισμένες σε λέιζερ χρησιμοποιώντας συστήματα που υποστηρίζουν υψηλή ακρίβεια, ταχύτητα και ευελιξία, ενώ είναι ανταγωνιστικά σε ό,τι αφορά το κόστος και αποδοτικά όσον αφορά τη χρήση πόρων.
Με την αναμενόμενη βελτίωση στην ποιότητα κατασκευής και την απόδοση εγχάραξης και κοπής, τα λέιζερ αναμένεται να έχουν ευρύ πεδίο εφαρμογών, από την κατασκευή ηλεκτρονικών και ιατρικών συσκευών μέχρι την υφαντουργία, και από την αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι τα αγαθά ευρείας κατανάλωσης.