«SeaLiT» είναι ο τίτλος του επιτραπέζιου εκπαιδευτικού παιχνιδιού που δημιουργήθηκε από τον ερευνητή του ΙΜΣ/ΙΤΕ Δρ. Απόστολο Δελή, στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Seafaring Lives in Transition. Mediterranean Maritime Labour and Transport during Globalization, 1850-1920», το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας (ERC) την περίοδο 2017-2022.
Το παιχνίδι έχει σκοπό να μυήσει τους παίκτες σε ζητήματα της ναυτιλιακής και οικονομικής ιστορίας της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας κατά τον «μακρύ δέκατο ένατο αιώνα», όπως χαρακτήρισε ο ιστορικός Eric Hobsbawm την περίοδο 1789-1914.
Το παιχνίδι αποτελεί μια προσομοίωση των θεσμών, γεγονότων και μηχανισμών της ναυτιλίας την περίοδο 1790-1910 και οι παίκτες ενώ παίζουν, ταυτόχρονα μαθαίνουν:
-τη μετάβαση από το ιστίο στον ατμό κατά τη διάρκεια της βιομηχανικής επανάστασης.
-τους βασικούς τύπους ιστιοφόρων και ατμόπλοιων του 19ου αιώνα.
-τα σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας του 19ου αιώνα.
-τα σημαντικότερα εμπορεύματα (σιτηρά, βαμβάκι, βιομηχανικά προϊόντα κ.λπ.) της ως άνω περιόδου στις παραπάνω θάλασσες.
-τους βασικούς κανόνες ναυσιπλοΐας και τους κινδύνους της θάλασσας της παραπάνω εποχής στη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα.
-τους μηχανισμούς της ναυτιλιακής δραστηριότητας, όπως ζήτηση, τιμές ναύλων, ασφάλιση πλοίων, επισκευές πλοίων κλπ.
-τους εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν τη ναυτιλία, όπως πόλεμοι, επιδημίες, φυσικές καταστροφές.
Το παιχνίδι προσφέρει τη δυνατότητα χρησιμοποίησής του ως εκπαιδευτικό εργαλείο από διδάσκοντες σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την εκμάθηση στοιχείων της ιστορίας, της γεωγραφίας και της οικονομίας, μέχρι και σε φοιτητές πανεπιστημιακών τμημάτων στη διδασκαλία της ναυτιλιακής και οικονομικής ιστορίας, ναυτιλιακών οικονομικών καθώς και της ιστορίας της τεχνολογίας.
Ταυτόχρονα, το παιχνίδι χάρη στη γρήγορη ροή και τις εναλλαγές των σεναρίων του συναρπάζει τους παίκτες σε ρόλο πλοιοκτητών, δημιουργεί ατμόσφαιρα συναγωνισμού και καλλιεργεί τις ικανότητές τους στις στρατηγικές επιλογές και τη λήψη αποφάσεων.