Ανακαλύφθηκε ο πρώτος εξωπλανήτης… σάουνα στο γαλαξία μας

Τα ολοένα και πιο προηγμένα τεχνικά μέσα που έχουν στη διάθεση τους οι αστρονόμοι σε συνδυασμό με νέες μεθόδους παρατήρησης του Διαστήματος έχουν οδηγήσει σε μια επανάσταση στον τομέα της ανακάλυψης εξωπλανητών, πλανητών έξω από το ηλιακό μας σύστημα.

Έχουν ανακαλυφθεί περισσότεροι από πέντε χιλιάδες εξωπλανήτες και έχει υποδειχθεί η ύπαρξη άλλων πέντε χιλιάδων και απομένει η επιβεβαίωση με νέες παρατηρήσεις.

Παράλληλα οι ανακαλύψεις αυτές κατέρριψαν την άποψη που υπήρχε για δεκαετίες στην επιστημονική κοινότητα ότι οι τύποι πλανητών στο Σύμπαν είναι σε γενικές γραμμές όσοι τύποι πλανητών υπάρχουν στο ηλιακό μας σύστημα. Όμως αποδείχτηκε ότι η ποικιλομορφία των πλανητών στο Σύμπαν είναι και πολύ μεγάλη αλλά και ιδιαίτερα εντυπωσιακή όσον αφορά τα πραγματικά εξωτικά ή απόκοσμα χαρακτηριστικά που διαθέτουν πολλοί εξωπλανήτες.

Ο πλανήτης που έχει την κωδική ονομασία GJ 9827 d βρίσκεται σε απόσταση περίπου 97 έτη φωτός και εντοπίστηκε το 2017 αλλά με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «The Astrophysical Journal Letters» ερευνητική ομάδα παρουσιάζει τα ευρήματα των παρατηρήσεων που έκανε στον εξωπλανήτη το πανίσχυρο διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb. Οι παρατηρήσεις δείχνουν ότι ο εξωπλανήτης διαθέτει χαρακτηριστικά που δεν έχουμε συναντήσει σε κάποιον άλλο εισάγοντας έτσι έναν ακόμη άγνωστο τύπο πλανητών στο Σύμπαν.

Ο ατμός

Ο GJ 9827 d είναι περίπου το διπλάσιο από τη Γη έχει μια πολύ διαφορετική ατμόσφαιρα από ότι έχουν οι συναντήσει οι αστρονόμοι μέχρι ώρα και πιο συγκεκριμένα μια ατμόσφαιρα γεμάτη ζεστό ατμό.

«Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε κάτι τέτοιο. Για να είμαστε σαφείς, αυτός ο πλανήτης δεν είναι φιλόξενος τουλάχιστον για τις μορφές ζωής που γνωρίζουμε στη Γη. Ο πλανήτης φαίνεται να αποτελείται κυρίως από ζεστό υδρατμό» αναφέρει ο Έσχαν Ραούλ του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν μέλος της ερευνητικής ομάδας η οποία αναφέρει τον GJ 9827 d  ως έναν «κόσμο του ατμού».

«Τώρα επιτέλους αρχίζουμε να αποκτούμε εικόνα και γνώσεις για τέτοιους μυστηριώδεις κόσμους με μεγέθη μεταξύ Γης και Ποσειδώνα που στο ηλιακό μας σύστημα δεν υπάρχουν. Αυτό είναι ένα κρίσιμο βήμα για την ανίχνευση ατμοσφαιρών σε κατοικήσιμους εξωπλανήτες τα επόμενα χρόνια» λέει ο Ράιαν ΜακΝτόναλντ επίσης μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Πηγή: naftemporiki.gr