Η προστασία του περιβάλλοντος αλλά και οι ελλείψεις προσωπικού στον ξενοδοχειακό κλάδο, φέρνουν στο προσκήνιο μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς και όλα δείχνουν ότι θα βρει πρόσφορο έδαφος και στην Ελλάδα.
Η πρακτική αυτή λέει «αντίο», στον καθημερινό καθαρισμό των δωματίων στα ξενοδοχεία.Η περικοπή της καθαριότητας, δεν είναι κάτι καινούργιο.
Εδώ και χρόνια, οι επισκέπτες σε όλες τις κατηγορίες των ξενοδοχείων βρίσκουν σημειώματα στο μπάνιο που τους εξηγούν την ιδέα της μη αλλαγής φρέσκων πετσετών ως μια επιλογή για την αειφορία και προτείνουν να αφήνουν τις χρησιμοποιημένες πετσέτες στο πάτωμα, μόνο αν χρειάζεται να πλυθούν.
Τα ξενοδοχεία συνηθίζουν επίσης να ενθαρρύνουν τους επισκέπτες να παραλείπουν την καθημερινή καθαριότητα, προσφέροντας μπόνους, πόντους επιβράβευσης ή πιστώσεις για φαγητό και ποτό.
Ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Ηρακλείου Μανόλης Μανούσος είπε στην «Π» ότι πάρα πολλοί Ευρωπαίοι με πρώτους στην λίστα τους Σκανδιναβούς, δεν θέλουν να επιβαρύνουν το περιβάλλον και οι ταξιδιώτες αυτοί αυξάνονται χρόνο με τον χρόνο.
Επιπλέον υπάρχει μεγάλος αριθμός τουριστών που δεν θέλουν να μπαίνει καθημερινά κάποιος στο δωμάτιο των διακοπών τους, όπου βρίσκονται τα προσωπικά τους αντικείμενα.
Άλλωστε, υπάρχει το δέλεαρ της ανταμοιβής με κουπόνια ποτού ή φαγητού, αν επιλέξουν την κάρτα που γράφει ότι δεν θα χρειαστούν για συγκεκριμένες ημέρες υπηρεσίες καθαριότητας.
Η λύση αυτή δεν εξυπηρετεί μόνο εκείνους που έχουν περιβαλλοντική συνείδηση, αλλά και τους ξενοδόχους που αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα με τις ελλείψεις προσωπικού, όχι μόνο στην Κρήτη και την υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ωστόσο, τα συνδικάτα, διεθνώς, βλέπουν την απομάκρυνση από την καθημερινή καθαριότητα ως άμεση επίθεση στις θέσεις εργασίας των μελών τους.