Η ασφάλιση αυτοκινήτου αποτελεί ένα «πέπλο» προστασίας στις περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων. Καλύπτει και τις υλικές ζημιές που θα προκληθούν και τις σωματικές βλάβες. Μάλιστα, οι «εμπλουτισμένες» ασφαλίσεις με καλύψεις πρόσθετες πέραν των υποχρεωτικών στηρίζουν πραγματικά τις περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων παρέχοντας και μεταφορά με ασθενοφόρο ή αεροδιακομιδή και παροχή αυτοκινήτου για μετακίνηση και πολλά άλλα στους κατόχους τους.
Αν μάλιστα αξιολογηθεί ότι τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν κοινωνικό πρόβλημα για την Ελλάδα η οποία παρουσιάζει υψηλότερους δείκτες σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, τότε γίνεται κατανοητό γιατί η ασφάλιση αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική παρά το γεγονός ότι υπάρχουν χιλιάδες αυθαίρετοι ανασφάλιστοι οδηγοί.
Οι αποζημιώσεις που δίνονται κάθε χρόνο για υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες είναι πολύ υψηλές. Όμως δεν είναι λίγες και οι περιπτώσεις όπου οι αποζημιώσεις ζητούνται από τον υπαίτιο οδηγό. Γι’ αυτό και υπάρχουν σημεία-κλειδιά όπου οι οδηγοί πρέπει να τηρούν διότι και πολλά από αυτά τα ατυχήματα και οι θλιβερές συνέπειές τους θα μπορούσαν να αποφευχθούν ενώ και οι ασφαλιστικές εταιρείες δε θα επικαλούνταν διάφορους λόγους για να μην αποζημιώσουν όπως συμβαίνει σε κάποιες περιπτώσεις.
Αρχικώς είναι η ζώνη ασφαλείας. Όλοι πρέπει -και δια νόμου- να την φορούν. Η απουσία της αποτελεί σημαντικό λόγο στις περιπτώσεις αποζημιώσεων σε τροχαία ατυχήματα. Η ταχύτητα είναι ακόμα ένας παράγοντας που μπορεί να αποτελέσει διελκυστίνδα στις αποζημιώσεις εκτός από την βεβαιότητα ότι αποτελεί βασικό παράγοντα ατυχημάτων. Οι οδηγοί οφείλουν να κρατούν τις αποστάσεις, να προσπερνούν μόνο από αριστερά και φυσικά να μην βρίσκονται στο αντίθετο ρεύμα.
Ταξιδιωτική ασφάλιση: Μια πολύτιμη παροχή με ελάχιστο κόστος
Πώς θα αντιμετωπιστεί μια τέτοια περίπτωση και πώς θα καλυφθεί από την ασφαλιστική εταιρεία ένα περιστατικό τροχαίου με τέτοια χαρακτηριστικά;
Το ίδιο ισχύει και για το αλκοόλ, που επίσης απαγορεύεται και φυσικά σε περιπτώσεις τροχαίων η ασφαλιστική εταιρεία αποζημιώνει το άλλο ή άλλα αυτοκίνητα που ενεπλάκησαν στο τροχαίο με τον υπό επήρεια αλκοόλ οδηγό, αλλά μετά έρχεται και ζητεί από αυτόν να λάβει τα όσα κατέβαλε τα οποία μπορεί να ανέρχονται σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσεται και η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και η χρήση κινητού τηλεφωνούν -επίσης απαγορευμένα από τον ΚΟΚ- και η συντήρηση του αυτοκινήτου και η ύπαρξη ΚΤΕΟ, και τόσα άλλα που θεωρούνται αμέλειες.
Συνεπώς η ασφάλιση αυτοκινήτου προστατεύει πραγματικά όταν γίνεται σωστή χρήση του οχήματος, σε συνθήκες νηφαλιότητας του οδηγού και τήρησης όλων των κανόνων που έχει θέσει ο νομοθέτης. Διαφορετικά, οι παραβατικές συμπεριφορές δεν αποζημιώνονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες και αντίθετα ζητούνται από τον οδηγό.