ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΕΠΩΜΙΣΘΟΥΝ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗΣ “Το Υπουργείο με βαθιά επικίνδυνο τρόπο έρχεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του bullying”

’Το Υπουργείο νίπτει τας χείρας του και με προσχηματικό αλλά βαθιά επικίνδυνο τρόπο έρχεται να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, ακολουθώντας τη συνήθη πρακτική του που δεν είναι άλλη από τη θεσμοθέτηση πανοπτικών διαδικασιών ελέγχου που ενισχύουν την καχυποψία και τη ρουφιανιά. Παράλληλα, δεν παραλείπει τη θεσμοθέτηση αξιολογικών σχέσεων σε πολλαπλά επίπεδα ιεραρχίας, με στόχο να εντοπίσει τον έναν και μοναδικό ένοχο: τον εκπαιδευτικό.”

Αυτό σημειώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ “Αριστοτέλης” σχετικά με την πλατφόρμα καταγγελιών για bullying και μεταφοράς ευθυνών στους εκπαιδευτικούς που καλούνται να επωμισθούν το βάρος διαχείρισης.

H ΔΟΕ

‘’Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για το σχολικό εκφοβισμό «προκλητικά αγνοεί όλο το πλέγμα των δράσεων που έχουν πραγματοποιηθεί όλα αυτά τα χρόνια από την εκπαιδευτική κοινότητα» ενώ για μια ακόμη φορά, αυτοί που θα επωμισθούν το βάρος της διαχείρισης, των παρεμβάσεων και του συνόλου των καταγγελιών θα είναι οι εκπαιδευτικοί’’. Αυτό τονίζει από την πλευρά της η ΔΟΕ σε ανακοίνωσή της σχετικά με την υλοποίηση του νόμου 5029/2023 «Ζούμε Αρμονικά Μαζί – Σπάμε τη Σιωπή» για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία, και συμπληρώνει ότι η «ειδική ψηφιακή πλατφόρμα», που στην «Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης»  παρουσιάζεται ως «σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο για την πρόληψη και την αντιμετώπιση» (!!!), θα προκαλέσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που, υποτίθεται, ότι επιλύει.

Η ΔΟΕ αναφέρει ότι οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου είναι ανεπαρκείς, με αποσπασματικό χαρακτήρα, αναφορές «τίτλων» στερούμενες ουσιαστικού περιεχομένου, αφού η ανάγνωση, η αιτιολόγηση και αντιμετώπιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού δεν εδράζεται στις παιδαγωγικές προσεγγίσεις και καλεί την  πολιτική ηγεσία να αντιληφθεί τον ορατό κίνδυνο αλλοίωσης των σχέσεων παιδαγωγικού χαρακτήρα μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων και  να προχωρήσει άμεσα σε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα πριν τεθεί σε λειτουργία το ειδικό διαχειριστικό περιβάλλον.