Το κράνος δεν είναι αξεσουάρ, είναι απαραίτητο για τους οδηγούς μοτοσικλέτας και η κλήση από την Τροχαία είναι το μικρότερο κακό που μπορεί να συμβεί σε έναν δικυκλιστή.
Η νέα κυβέρνηση έχει ήδη υποσχεθεί μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 13%, ώστε να γίνει πιο εύκολη η πρόσβαση στους καταναλωτές σε καλής ποιότητας κράνη, αλλά δυστυχώς η ελληνική νοοτροπία δεν είναι τόσο εύκολο να αλλάξει, καθώς δεκάδες αναβάτες κυκλοφορούν καθημερινά χωρίς προστασία.
Στην προσπάθεια να αποκτήσει ο Έλληνας καλύτερη οδηγική συμπεριφορά ίσως όμως χρειαστούν και αποφάσεις όπως αυτή που πήρε το Μονομελές Εφετείο Πατρών.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Πελοπόννησος», οδηγός μοτοσικλέτας έπεσε θύμα τροχαίου ατυχήματος από ΙΧ αυτοκίνητο και τραυματίστηκε, όμως δικαιούται μειωμένης αποζημίωσης κατά 50%, για τις ιατρικές δαπάνες που κατέβαλε προς αποκατάσταση της υγείας του, διότι δεν φορούσε κράνος.
Και αυτό γιατί η παράλειψή του να φορέσει κράνος τον καθιστά συνυπαίτιο στο τροχαίο, ακόμη και αν ο ίδιος δεν φέρει καμία ευθύνη για το συμβάν.
Η μη τήρηση των κανόνων ασφάλειας στην οδήγηση έχει επιπτώσεις και για τον οδηγό που έπεσε θύμα τροχαίου, χωρίς ο ίδιος να φταίει, σύμφωνα με πρωτοποριακή απόφαση του Μονομελούς Εφετείου Πατρών.
Ειδικότερα, το δικαστήριο αφού προσδιόρισε το κόστος της θεραπείας του συγκεκριμένου οδηγού στις 2.500 ευρώ (αποκατάσταση θλαστικών τραυμάτων σε κεφάλι και πρόσωπο με χειρουργική επέμβαση, αμοιβές γιατρών, μετεγχειρητική παρακολούθηση, κ.ά.), έκρινε όμως ότι το «ποσό της αποζημίωσης που δικαιούται (ο οδηγός) για τη δαπάνη αυτή πρέπει να μειωθεί κατά ποσοστό 50% και να του επιδικαστεί τελικά το ποσό των 1.250 ευρώ».