Την πρόθεσή του να διεκδικήσει δυναμικά το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου αλλά και να αναπτύξει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που πέρασε ήδη υπό τον έλεγχό του, σε κόμβο της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων, συμπεριλαμβανομένης της Ευρωπαϊκής Τουρκίας, με «αγωγό» τροφοδοσίας την Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονές της που εκτείνονται πέρα από τα βόρεια σύνορα της Ελλάδας, υπογραμμίζει μιλώντας στην «Καθημερινή» ο επικεφαλής του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι και πρόεδρος της Παγκόσμιας Ένωσης Εφοπλιστών (ICS) Εμανουέλε Γκριμάλντι.
Σε σχετική ερώτηση για το Ηράκλειο ο κ. Γκριμάλντι απαντά: «Όπως και στην Ηγουμενίτσα έτσι και στο Ηράκλειο είμαστε εκ των βασικών πελατών. Οπότε το να εξασφαλίσουμε πως το λιμάνι δεν θα πέσει στα χέρια ενός επενδυτικού σχήματος που προσβλέπει σε υπεραξίες σε ορίζοντα πέντε – επτά ετών αυξάνοντας τα τέλη ελλιμενισμού, όπως έκαναν οι Κινέζοι στον Πειραιά, για να δείξει έσοδα και κερδοφορία και να μεταπωλήσει μετά το λιμάνι, είναι για εμάς σημαντικό κίνητρο.
Υπό μια θεώρηση, εξαγοράζοντας τα λιμάνια ελέγχουμε και τα κόστη μας και μαζί τα κρατάμε ανταγωνιστικά και για τις υπόλοιπες ελληνικές εταιρείες. Είναι εξάλλου σημαντικό για εμάς τα λιμάνια που χρησιμοποιούμε να έχουν τις καλύτερες δυνατές υποδομές και να προσφέρουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες, γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον της πελατείας μας.
Εχοντας πει αυτά πρέπει ωστόσο να επισημάνω πως το λιμάνι του Ηρακλείου είναι μια διαφορετική περίπτωση από την Ηγουμενίτσα. Διαφορετική διότι εξυπηρετεί μια αγορά μόλις περίπου 600.000 κατοίκων, και βέβαια θερινών ταξιδιωτών, που είναι πολύ μικρότερη από την ευρύτερη αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης την οποία εξυπηρετεί η Ηγουμενίτσα.
Δεν πρέπει να γίνονται λοιπόν εύκολες εκτιμήσεις που δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα. Να συμπληρώσω εδώ πως και το λιμάνι του Ηρακλείου είναι ένα πολύ καλό λιμάνι με καλή διαχείριση».
– Σχολιάζοντας τη συγχώνευση της Attica Group με την ΑΝΕΚ τονίζει:
– «Για εμάς το ζήτημα είναι αυτό που έχουμε ήδη θέσει από τότε που οι δύο εταιρείες λειτουργούν κοινοπρακτικά. Θα πρέπει η Επιτροπή Ανταγωνισμού να διασφαλίσει πως θα υπάρχει μια δεύτερη εταιρεία πέραν των δύο που αναφέρετε στην αγορά των Χανίων.
Δρομολογήσαμε πλοίο στα Χανιά, αλλά οι άλλοι έβαλαν δύο και με τιμές που μπορεί να ήταν και κάτω του κόστους. Περιμένουμε λοιπόν να δούμε όρους που θα επιβάλλουν τον δίκαιο ανταγωνισμό στα Χανιά. Στην Αδριατική δεν έχουμε πρόβλημα. Ο ανταγωνισμός εκεί μεταξύ μας είναι έντονος και υγιής και διασφαλίζει καλές τιμές για τους πελάτες μας, είτε είναι φορτηγά είτε είναι επιβάτες.
Είμαστε πάντοτε ανοικτοί να επενδύσουμε σε νέες αγορές, εταιρείες ή πλοία όταν εκτιμήσουμε ότι υφίσταται η σχετική ευκαιρία».