Με πληρότητες πάνω από 95% συνεχίζεται ο Αύγουστος στην Κρήτη, ωστόσο υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα δωμάτια, αν και πολύ ακριβά. Οσο για τους τουρίστες, προσέχουν πολύ τα οικονομικά μας και δεν αφήνουν ούτε μπουρμπουάρ.
Αυτό είπε στην “Π” ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων Δημήτρης Κουμπαράκης επισημαίνοντας ωστόσο ότι οι ξένοι επισκέπτες έχουν μειώσει τις διανυκτερεύσεις και ξοδεύουν όσο μπορούν λιγότερα χρήματα στις διακοπές τους.
Ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι οι τουρίστες δεν αφήνουν πλέον ούτε μπουρμπουάρ.
“Υπάρχει μεγάλη οικονομική κρίση στην Ευρώπη και αυτό το εισπράττουμε και από τους πελάτες μας” είπε. Ο ίδιος ανέφερε οτι ο Σεπτέμβριος πηγαίνει πολύ καλά, οι πληρότητες δείχνουν σήμερα, με βάση τις κρατήσεις, υψηλό ποσοστό της τάξης του 77% ενώ είναι νωρίς ακόμη να έχουμε εικόνα για τον Οκτώβριο.
Οσον αφορά στους Ελληνες πελάτες… είναι άφαντοι φέτος, είπε ο κ. Κουμπαράκης σχολιάζοντας ότι είναι ελάχιστοι.
Απαισιόδοξες εκτιμήσεις για το μέλλον του θερινού τουρισμού στην Ευρώπη
Οι μεσογειακές χώρες πρέπει να επαναπροσδιορίσουν την τουριστική τους στρατηγική, λόγω των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης.
Την σύσταση αυτή απευθύνει ευθέως έκθεση της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Με βάση αυτήν την έκθεση, η Κομισιόν ενέκρινε στα τέλη Ιουλίου μια νέα σειρά κατευθυντήριων γραμμών για να βοηθήσει τα κράτη μέλη να ενημερωθούν και να εφαρμόσουν ολοκληρωμένες εθνικές στρατηγικές για το κλίμα.
Υπογραμμίζεται ότι η έκθεση, με τίτλο «Regional Impact of Climate Change on European Tourism Demand», αναλύει δεδομένα από 269 ευρωπαϊκούς προορισμούς σε διάστημα 20 ετών.
Διαβάζοντας κανείς τα συμπεράσματα αυτής της εργασίας, το πρώτο πράγμα που διαπιστώνει είναι ότι περιέχει πολλές απαισιόδοξες εκτιμήσεις για το μέλλον του θερινού τουρισμού στην Ευρώπη.
Πολύ ενδεικτικό στοιχείο: Οι ειδικοί εκτιμούν ότι ο Ιούλιος είναι πιθανό να εξελιχθεί στον χειρότερο μήνα του χρόνου για να επισκεφτεί κανείς την Μεσόγειο και ο Απρίλιος να είναι η καλύτερη εποχή.
Όπως τονίζεται, ο Απρίλιος θα γίνει η πιο δημοφιλής εποχή για ταξίδια, με τον αριθμό των ταξιδιών να αυξάνεται κατά 8,89%, ενώ τον Ιούλιο τα ταξίδια θα μειωθούν, κατά μέσο όρο, κατά 5,72%.
Έτσι, ενώ μέχρι τώρα ο ήλιος και η θάλασσα ήταν το σήμα κατατεθέν των καλοκαιρινών διακοπών στην Ευρώπη, η άνοδος της θερμοκρασίας θα έχει δραματικές επιπτώσεις στα παραδοσιακά θέρετρα του νότου της Ευρώπης, από τα επόμενα κιόλας χρόνια.
Γενικά, οι μεγάλοι χαμένοι της κλιματικής κρίσης εκτιμάται ότι θα είναι οι παραδοσιακοί θερινοί προορισμοί της Μεσογείου στην Ιταλία, Γαλλία, Πορτογαλία, Κύπρος και η Ελλάδα.
Αντίθετα, τα υψηλότερα κέρδη –πάνω από 5% σε αφίξεις– κατανέμονται σε Γερμανία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Ιρλανδία, Ολλανδία, Σουηδία και Ηνωμένο Βασίλειο.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τουρισμού, αυτό το σενάριο έχει ήδη γίνει πραγματικότητα, καθώς ο αριθμός των ταξιδιωτών που σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στην Ελλάδα, την Ισπανία ή την Πορτογαλία κατά την περίοδο μεταξύ Ιουνίου και Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους, έχει μειωθεί κατά 10% λόγω των ασυνήθιστων θερμοκρασιών.
«Τα ευρωπαϊκά θέρετρα πρέπει να απομακρυνθούν από τον «υπερ- εποχιακό» τουρισμό. Όσο λιγότερη είναι η σύνδεση με την υψηλή περίοδο τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, τόσο λιγότεροι θερινοί μέχρι τώρα προορισμοί θα εξαρτώνται από καιρικούς παράγοντες», αναφέρει η έκθεση των εμπειρογνωμόνων.
Οι κρατήσεις τελευταίας στιγμής
Οι αναλυτές εστιάζουν επίσης σε μια άλλη σοβαρή τάση: τη μείωση του αριθμού των κρατήσεων της «τελευταίας στιγμής», καθώς οι τουρίστες παρακολουθούν τον καιρό και δεν θέλουν να πάνε στην «κόλαση».
«Τα καταστροφικά κλιματικά γεγονότα που βιώνουμε αυτή τη στιγμή θα επηρεάσουν κυρίως τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Αυτό θα οδηγήσει στην εμφάνιση κυριολεκτικά “καυτών” προσφορών στην αιχμή της σεζόν και στην υποχώρηση της ζήτησης στα ξενοδοχεία resort», καταλήγουν οι ειδικοί.