Οι εργαζόμενοι της βάρδιας στον φορτωτικό σταθμό του ΟΣΕ, έλεγξαν τα βαγόνια της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας στα Τέμπη και διαπίστωσαν ότι δεν μετέφεραν παράνομο φορτίο, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ, Νίκο Τσικαλάκη, που μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό ONE.
«Οι συνάδελφοί μας εκείνο το βράδυ έκαναν έλεγχο πάνω στα βαγόνια και δεν υπήρχε τίποτα παράνομο, δηλαδή τίποτα πέρα από τη φορτωτική, τα πιστοποιητικά που είχε για τη μεταφορά. Και η φορτωτική έλεγε: Λαμαρίνες, ελάσματα και κοντέινερ», είπε για τη μοιραία νύχτα που έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη, ο γενικός γραμματέας των εργαζομένων στον ΟΣΕ.
Για τις αναφορές ότι υπήρχαν 2,5 τόνοι ξυλολίου στο κόκπιτ του μηχανοδηγού, της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ο κύριος Τσικαλάκης είπε: «Είναι τέτοιος ο χώρος που μου φαίνεται αδιανόητο, απίθανο… Επειδή ο χώρος του κόκπιτ είναι πάρα πολύ μικρός, είναι αδύνατον να χωρέσουν εκεί μέσα 2,5 τόνοι, ούτε 1 τόνος δεν χωράει εκεί μέσα».
Ο γ.γ. των εργαζομένων στον ΟΣΕ είπε επίσης πως δεν υπήρχε ποτέ πρωτόκολλο διαχείρισης ενός σιδηροδρομικού δυστυχήματος μέχρι που η σχετική αρμοδιότητα πέρασε στον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. «Σήμερα έχουν προσδιοριστεί οι αρμοδιότητες και την αρμοδιότητα την έχει πλέον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Πριν τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν υπήρχε κανένα πρωτόκολλο».
Σε άλλο σημείο, ο κύριος Τσικαλάκης είπε ότι στο παρελθόν δεν είχε γίνει ιεροποίηση του χώρου κάποιου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, αναφέροντας ως πιο πρόσφατο πριν τα Τέμπη, το δυστύχημα του 2017 στο Άδενδρο όπου σκοτώθηκαν 4 άνθρωποι.