Η διαχείριση του χώρου μετά το δυστύχημα στα Τέμπη ήταν τελείως λανθασμένη, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υπήρχε κεντρικός σχεδιασμός και εντολή για να κρυφτούν στοιχεία, τόνισε ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΣΑΜ κ. Παπαδημητρίου. Παράλληλα, τόνισε ότι δεν βρήκε καμία ένδειξη πολιτικής παρέμβασης, κανένας δεν σήκωσε το τηλέφωνο για να παρέμβει, είπε χαρακτηριστικά. Παραδέχθηκε ότι λόγω της λανθασμένης διαχείρισης χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία, αλλά κανένας δεν διαπίστωσε ότι υπήρχε κεντρικός σχεδιασμός και εντολή για να χαθούν στοιχεία.
Μιλώντας την Πέμπτη στο Mega, είπε μεταξύ άλλων ότι δεν υπήρχε σχέδιο έκτακτης ανάγκης που να το γνωρίζουν και να το εφαρμόζουν οι εμπλεκόμενοι μετά το δυστύχημα.
Από εκεί και πέρα, είπε ακόμη, η επιτροπή σε όλες τις έρευνες που έκανε διαπίστωσε ότι χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία που θα μπορούσαν να είχαν δώσει απάντηση στο ερώτημα αν υπήρχε παράνομο φορτίο.
Ο κ. Παπαδημητρίου είπε καταρχάς, η διαχείριση του χώρου μετά το δυστύχημα ήταν τελείως λανθασμένη.
Από εκεί και πέρα η Επιτροπή σε όλες τις έρευνες που έκανε διαπίστωσε ότι χάθηκαν πολύτιμα στοιχεία που θα μπορούσαν να είχαν δώσει απάντηση στο ερώτημα αν υπήρχε παράνομο φορτίο.
«Δεν βρήκε η Επιτροπή έναν κεντρικό σχεδιαστή ο οποίος διέταξε ένα “μπάζωμα” για να κρυφτούν στοιχεία – κανένας δεν έχει καταθέσει κάτι τέτοιο σε εμάς», τόνισε ο κ. Παπαδημητρίου
Είπε ακόμη ότι προσωπική του άποψη αλλά και άποψη των μελών της Επιτροπής είναι ότι υπήρξε «παντελής άγνοια, δεν υπήρχε σχέδιο έκτακτης ανάγκης που να το γνωρίζουν και να το εφαρμόζουν, δεν υπήρχαν πρωτόκολλα για τέτοιες συγκρούσεις».
«Υπήρχε παντελής έλλειψη γνώσεων και σχεδίου για να αντιμετωπιστεί κάτι τόσο τραγικό», είπε.
«Δεν υπήρχε κεντρική εντολή για το μπάζωμα. Υπήρχε άγχος και αγωνία να αποκατασταθεί ο χώρος», επισήμανε και εξήγησε ότι αν υπήρχε τότε ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ δεν θα είχε γίνει το μπάζωμα.
Σε ερώτημα για το αν υπήρχε πολιτική παρέμβαση για το μπάζωμα, τόνισε ότι δεν βρήκε ο ίδιος πολιτική παρέμβαση, αλλά δεν ήταν και ο ίδιος δέκτης πολιτικής παρέμβασης.
Αναφέρθηκε ακόμη στον σταθμάρχη που ήταν άπειρος και ήταν μόνο σε βραδινή βάρδια σε έναν δύσκολο σταθμό του δικτύου. Ο σταθμάρχης είχε κάνει δεκάδες επικοινωνίες από τον ασύρματο μέσα σε μία ώρα ενώ είχε να διαχειριστεί και μικρότερα ζητήματα, όπως έναν άνθρωπο που ήταν στις γραμμές και κινδύνευε.
«Ενώ υπήρχε οδηγία να κάνει αυτόματα τη χάραξη, όπως είχε κάνει τις προηγούμενες νύχτες, την έκανε χειροκίνητα και ξέχασε το κλειδί στη λάθος κατεύθυνση», είπε.
Στη συνέχεια, ο κ. Παπαδημητρίου αναφέρθηκε στον μηχανοδηγό και όσα έπραξε ή δεν έπραξε. Βάσει του πρωτοκόλλου έπρεπε ο μηχανοδηγός να επαναλάβει την εντολή, όπως γίνεται και στην επικοινωνία στα αεροσκάφη, αλλά δεν το έκανε. Από τη στιγμή που είχε την εντολή να κινηθεί σε γραμμή ανόδου, ήταν υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει το τρένο και να ειδοποιήσει τον σταθμάρχη.