Εστάλη χθες στα κινητά εκατοντάδων πολιτών το πρώτο δοκιμαστικό μήνυμα από τον ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης “112”.

Όλοι οι κάτοχοι των smartphones θα μπορούν από την 1η Ιανουαρίου του 2020 να λαμβάνουν ειδοποιήσεις από τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης “112”, ο οποίος θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία, σύμφωνα με όσα είπε το χθες ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης  Κυριάκος Πιερρακάκης στον ΣΚΑΪ.

Όπως εξήγησε ο κ. Πιερρακάκης, το βράδυ της Τρίτης η εταιρεία Apple έκανε την απαραίτητη αναβάθμιση του λογισμικού της, ώστε το λειτουργικό της να είναι συμβατό με το σύστημα του “112”. Στο πλαίσιο αυτό, όλοι οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων της εν λόγω εταιρείας θα πρέπει να κατεβάσουν την τελευταία αναβάθμιση του λογισμικού.

Σημειώνεται ότι η πρώτη ενέργεια της κυβέρνησης ήταν η συνεννόηση με τους κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων, ώστε το λογισμικό τους να είναι συμβατό με το σύστημα του “112”.

Η συμβατότητα αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα όσο το δυνατόν περισσότερες συσκευές να λαμβάνουν τα μηνύματα εμπλουτισμένου περιεχομένου (CBS) – που είναι το είδος των μηνυμάτων που αποστέλλει το 112 σε όλες τις χώρες λειτουργίας του.

Το “112” λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:

  • Την Αστυνομία
  • Τo Πυροσβεστικό Σώμα
  • Το ΕΚΑΒ
  • Το Λιμενικό Σώμα
  • Την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
  • Την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000

Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το “112” απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές  στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.

Η κλήση προς το “112” είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή  κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).

Η κλήση προς το “112” μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.