Τις τελευταίες λεπτομέρειες για την παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και τα επόμενα βήματα σε ό,τι αφορά τις επεκτάσεις παρουσίασαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στον σταθμό Αγίας Σοφίας.
«Η πιο σημαντική μέρα για τη Θεσσαλονίκη πλησιάζει. Απέχουμε μόλις 87 μέρες από την απόδοση του μετρό», ανέφερε ο υπουργός, τονίζοντας πως, παρά τα λάθη, τις καθυστερήσεις, τις αβελτηρίες και τις ψεύτικες υποσχέσεις, κάποιοι εργάστηκαν σκληρά για να ολοκληρωθεί το έργο που, όπως είπε, μετουσιώνει τον πυρήνα της πολιτικής του υπουργείου. Όμως είπε, μέχρι στιγμής το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 94,6%. «Έχοντας ολοκληρώσει την κατασκευή του έργου απομένει μόνο η ολοκλήρωση των δοκιμών των ΗΜ συστημάτων και του τροχαίου υλικού», ανέφερε. «Είμαστε έτοιμοι. Η Θεσσαλονίκη μεταμορφώνεται», πρόσθεσε υπενθυμίζοντας πως ήδη στην πόλη κυκλοφορούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία και σε λιγότερο από τρία χρόνια θα αποκτήσει και το Flyover.
Από την πλευρά του, ο κ. Ταχιάος σημείωσε πως το υπουργείο είναι σε αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων για τις επεκτάσεις του μετρό, εκ των οποίων, μετά τη φυσικά την Καλαμαριά που έχει δρομολογηθεί, προτεραιότητα έχει δοθεί στη βορειοδυτική γραμμή. Και τόνισε πως για να ζητηθεί χρηματοδότηση από κάποιον οργανισμό θα πρέπει να υπάρχει η βασική γραμμή. Ο υφυπουργός σημείωσε πως οι σταθμοί Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου θα είναι αυτή με την μεγαλύτερη κινητικότητα, αλλά και οι πιο εντυπωσιακοί από πλευράς αρχαιοτήτων.
Στα τεχνικά στοιχεία του έργου και στα οφέλη που θα έχει για την πόλη η λειτουργία του έργου σε κυκλοφοριακό, περιβαλλοντικό, αλλά και οικονομικό επίπεδο.
«Το έργο στην πραγματικότητα έχει τελειώσει», ανέφερε ο κ. Εξάρχου, υπενθυμίζοντας ότι έγινε πράξη η περσινή εξαγγελία ότι θα ολοκληρωθεί σε έναν χρόνο, παρά το γεγονός ότι είχε αντιμετωπιστεί με ειρωνεία και μεγάλη δόση αμφισβήτησης. Μάλιστα, χαρακτήρισε το έργο μάθημα ως προς το τι να μην γίνεται στην ανάθεση έργων και τι να γίνεται στον τελευταίο χρόνο. Ο κ. Εξάρχου τόνισε πάντως ότι θα ήταν αδύνατο να ξεπεραστούν τα εμπόδια χωρίς συνεργασία αναδόχου και Δημοσίου λέγοντας χαρακτηριστικά «αυτό ας είναι το παράδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο ολοκληρώνονται τα έργα όχι καλύτερα αλλά φθηνότερα».
«Αυτή η συνάντηση είναι μια ευκαιρία να διαπιστώσει κανείς ότι οι κατασκευαστικές εργασίες στο μέτρο Θεσσαλονίκης έχουν ολοκληρωθεί και στο τέλος Νοεμβρίου η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα μέτρο που θα λειτουργεί. Δεν έχετε έρθει σε ένα εργοτάξιο. Ένα χρόνο πριν όταν ανακοινώσαμε ότι το μέτρο θα ολοκληρωθεί έως 30/11 είχαμε αντιμετωπιστεί με ειρωνεία. Το μέτρο τελείωσε, και τα χαρακτηριστικά του αναλύθηκαν» πρόσθεσε ο κ. Εξάρχου
Χρειάστηκαν 13 χρόνια από τη δημοπρασία
Για να συμπληρώσει ο κ. Εξάρχου: «Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα μάθημα και το τι δεν πρέπει να γίνεται στην ανάληψη δημοσίων έργων αλλά και τι πρέπει να γίνεται για να ολοκληρωθούν έργα που είναι στον τελευταίο χρόνο λειτουργίας. Δεν θα είχε επιτευχθεί ο στόχος χωρίς την συνδρομή του ελληνικό μέτρο και του υπουργείου. Αυτό να είναι το παράδειγμα που θα ακολουθήσουν στο μέλλον και πολλά περισσότερα έργα. Παραδίδουμε το πιο σύγχρονο μέτρο στην Ευρώπη και ίσως ο πιο όμορφος σταθμός είναι η Βενιζέλου».
Πηγή: voria.gr