Πρώτοι στις παρατιμονιές, πρώτοι στις βρισιές

Αρνητικές πρωτιές σε μια σειρά από κακές συνήθειες πίσω από το τιμόνι καταγράφουν οι Ελληνες οδηγοί. Έλληνες και Ιταλοί δεν αφήνουν το τηλέφωνοούτε όταν οδηγούν, ενώ σύμφωνα με έρευνα, οι Έλληνες δεν ξεχνούν τα «γαλλικά» οδηγώντας…

Τα αποτελέσματα της μεγάλης πανευρωπαϊκής έρευνας για την οδηγική συμπεριφορά των οδηγών στην Ευρώπη παρουσίασε το ίδρυμα VINCI Autoroutes στη Γαλλία. Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 12.418 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες, δείχνει πως, παρά το γεγονός πως αναγνωρίζουμε τις λανθασμένες συμπεριφορές στην οδήγηση, τείνουμε να υπερεκτιμούμε τις ικανότητές μας.

Επιπλέον, από το βαρόμετρο αυτό για το 2019 προκύπτει πως η επιθετική συμπεριφορά των Ευρωπαίων στο τιμόνι, που μπορεί να φτάνει ως και τη σωματική βία, αυξάνει χρόνο με τον χρόνο.

Πρωταθλητές στην ομιλία στο τηλέφωνο ενώ οδηγούν οι Έλληνες

Πρωταθλητές στο τηλέφωνο την ώρα που οδηγούν είναι οι Έλληνες μαζί με τους Ιταλούς, χρησιμοποιώντας καθημερινά bluetooth, σε ποσοστό 60%. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος στο συγκεκριμένο ζήτημα είναι 49%. Πρωτιά όμως στο ζήτημα της συνομιλίας στο τηλέφωνο έχει η Ελλάδα και στους οδηγούς που χρησιμοποιούν ακουστικά ή hands free ενώ οδηγούν, καθώς 54% των οδηγών στη χώρα μας παραδέχεται πως τα χρησιμοποιεί τακτικά, σε αντίθεση με την Ευρώπη όπου το ποσοστό πέφτει στο 33%. Τέλος, 1 στους 2 Ελληνες οδηγούς (ποσοστό 51%) παραδέχεται πως οδηγεί και μιλά στο τηλέφωνο χωρίς καμία συσκευή hands free, την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι μόλις 27%. Η έρευνα δείχνει παράλληλα πως 1 στους 10 Ευρωπαίους αναγνωρίζει πως έχει εμπλακεί σε ατύχημα ή θα μπορούσε να εμπλακεί σε κάποιο τέτοιο, ακριβώς επειδή μιλούσε στο τηλέφωνο την ώρα που οδηγούσε.

Οι Ελληνες οδηγούν κουρασμένοι

Οι Ελληνες οδηγοί όμως είναι εκείνοι που υποτιμούν περισσότερο από τον καθένα την επικινδυνότητα του να οδηγεί κανείς κουρασμένος. Το 48% όσων οδηγούν στη χώρα μας παραδέχεται πως πιάνει τιμόνι, παρά το γεγονός πως αισθάνεται κόπωση. Η έρευνα παρατηρεί πως στην Ευρώπη επικρατεί η εσφαλμένη εντύπωση πως κανείς μπορεί να οδηγήσει το ίδιο αποτελεσματικά ή ακόμη και καλύτερα όταν είναι κουρασμένος γιατί είναι πιο προσεκτικός εξαιτίας της κόπωσης ή γνωρίζει τι πρέπει να κάνει για να την καταπολεμήσει. Την ίδια ώρα, 1 στους 10 οδηγούς στις 11 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα αναγνωρίζει πως ενεπλάκη ή παραλίγο να εμπλακεί σε ατύχημα εξαιτίας έντονης κόπωσης ή ακόμη επειδή τον πήρε ο ύπνος στο τιμόνι.

Πρώτοι και στις βρισιές πίσω από το τιμόνι

Οι Ευρωπαίοι τείνουν να είναι πιο επιθετικοί όταν πιάνουν το τιμόνι, σύμφωνα με τα ευρήματα της ίδια έρευνας. Το 84% των οδηγών παραδέχεται πως αισθάνεται φόβο να μην έρθει αντιμέτωπο με βίαιη συμπεριφορά άλλων κατά την οδήγηση. Στην Ελλάδα το αίσθημα αυτό αγγίζει το 87%. Η αίσθηση αυτή εξηγείται και από το γεγονός πως οι Ελληνες οδηγοί είναι εκείνοι που βρίζουν περισσότερο τους άλλους οδηγούς, σε ποσοστό που φτάνει το 71%.  Οι πιο… πολιτισμένοι στο θέμα αυτό φαίνεται πως είναι οι Σουηδοί που εξαπολύουν λεκτική επίθεση σε βάρος άλλων οδηγών σε ποσοστό 32%. Επιπλέον, οι Ελληνες παραδέχονται πως κολλάνε το αυτοκίνητό τους πίσω από εκείνο κάποιου άλλου οδηγού που τους εκνευρίζει σε ποσοστό 51%, την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 34%.