Το ένα μετά το άλλο σπάει τα ρεκόρ εισπράξεων και εσόδων ο ΟΠΑΠ, ο οποίος συνεχώς εισάγει νέα παιχνίδια, προσκαλώντας και προκαλώντας τους παίκτες να ξοδεύουν συνεχώς περισσότερα.
Η στρατηγική μέχρι στιγμής φαίνεται πως είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη, καθώς με διάφορους τρόπους, δώρα κι επιβραβεύσεις προς τους παίκτες, η εταιρεία καταφέρνει να διατηρεί πολύ υψηλά επίπεδα κερδών.
Την ερχόμενη Παρασκευή μάλιστα 8 Μαρτίου, πρόκειται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα από τον ΟΠΑΠ, η πρώτη κλήρωση του Eurojackpot, το οποίο είναι ένα πανευρωπαϊκό παιχνίδι τύπου Τζόκερ που προσφέρει πολύ μεγάλα χρηματικά έπαθλα και είναι διαθέσιμο σήμερα σε 18 ευρωπαϊκές χώρες, με τη χώρα μας να είναι η 19η.
Τα δελτία μπορούν να κατατίθενται από τις 6 Μαρτίου, η στήλη θα κοστίζει 2,5 ευρώ και θα υπάρχουν δύο κληρώσεις εβδομαδιαίως, κάθε Τρίτη και Παρασκευή. Με δεδομένο ότι το Eurojackpot θα αποτελέσει μια ακόμη σημαντική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιο των παιχνιδιών του ΟΠΑΠ, οι αναλυτές εκτιμούν πως σε συνδυασμό με την ανανέωση των αριθμοπαιχνιδιών (ΛΟΤΤΟ, Τζόκερ) που διεξάγονται μέσω κληρώσεων, θα ενισχύσει περαιτέρω τον τζίρο του Οργανισμού για το 2024.
Όλα αυτά όμως δεν γίνονται χωρίς τίμημα, με τη λίστα των «ζημιωμένων», εκτός από τους παίκτες που παίζουν και δεν κερδίζουν, να περιλαμβάνει και τους ιδιοκτήτες πρακτορείων.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως λίγο μετά την πώληση του ΟΠΑΠ, οι προμήθειες των πρακτόρων έχουν μειωθεί κατά 75% ενώ τα συνολικά έξοδα τους έχουν αυξηθεί σε τεράστιο βαθμό. Ενδεικτικό είναι το ότι, για ένα παιχνίδι που ο πράκτορας λάμβανε προμήθεια της τάξης του 8 %, σήμερα δεν λαμβάνει προμήθεια ούτε 2%.
Την ίδια ώρα το ωράριο των πρακτορείων έχει διευρυνθεί αρκετά αφού στο παρελθόν ήταν από τις 9.00 το πρωί έως και τις 2.00 το μεσημέρι και από τις 5.00 το απόγευμα, ενώ τώρα έχει διαμορφωθεί από τις 8.00 το πρωί έως και τις 12.00 το βράδυ. Και μόνο από τη διεύρυνση του ωραρίου ωστόσο, τα κόστη εκτοξεύονται, ενώ υπάρχουν άμεσες ανάγκες για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, αφού είναι αδύνατο να καλυφθούν τέτοια ωράρια χωρίς περισσότερους εργαζόμενους.
Την ίδια ώρα, η διεύρυνση του ωραρίου συνεπάγεται και δραματικές αυξήσεις στα λειτουργικά έξοδα, αφού τα παιχνίδια πρέπει να είναι ανοικτά, τα τερματικά επίσης, όπως και οθόνες τηλεοράσεων και κλιματισμός.
Εύλογα κάποιοι μπορεί να αναρωτηθούν για ποιο λόγο οι πράκτορες δεν μειώνουν από μόνοι τους τα ωράρια ή δεν περιορίζουν τις καταναλώσεις ενέργειας. Αφενός, διότι υπάρχει ένα ελάχιστο προαπαιτούμενο από την εταιρεία κι αφετέρου διότι στον συγκεκριμένο κλάδο, ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος, οπότε αν χάσεις έναν παίκτη είναι πολύ δύσκολο να τον κερδίσεις ξανά.
Όλες αυτές οι συνθήκες δημιουργούν ένα «άγονο» και πλήρως ανταγωνιστικό τοπίο σε μια αγορά που τελικά αποδεικνύεται πως ο μεγαλύτερος κερδισμένος όλων και μάλιστα με χαοτικές διαφορές απ’ όλους τους υπόλοιπους είναι η εταιρεία.