Tουλάχιστον 3,5 τόνοι εύφλεκτων υγρών υπήρχαν στο πρώτο βαγόνι του εμπορικού τρένου στα Τέμπη, σύμφωνα με δημοσίευμα για την έρευνα ειδικών του Πανεπιστημίου της Γάνδης.
Η Real News αποκαλύπτει τα πρώτα συμπεράσματα των Βέλγων επιστημόνων σύμφωνα με τα οποία το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο ακολουθούσε τις δύο μηχανές του τρένου, μετέφερε φορτίο με πτητικούς υδρογονάνθρακες που δεν είχαν δηλωθεί, ενώ οι εύφλεκτες ουσίες αφορούν πιθανότατα ξυλόλιο και τολουόλιο, που χρησιμοποιούνται και για τη νοθεία καυσίμων.
Το κλιμάκιο των ερευνητών στο Τμήμα Δομικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου ερευνά το δυστύχημα εδώ και περίπου έναν χρόνο, μετά τη σχετική παραγγελία του Ελληνικού Οργανισμου Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Οι ειδικοί που αξιοποίησαν τον εξοπλισμό του ειδικού εργαστηρίου τους και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης μέσω τεχνητής νοημοσύνης, έχουν βρει ακόμα και τις διαστάσεις της δεξαμενής 1 επί 2,5 μέτρων, και το σημείο της αμαξοστοιχίας όπου ήταν τοποθετημένες.
Όπως μεταφέρει το δημοσίευμα, το βάρος των πτητικών υδρογονανθράκων που εκτιμάται ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων, ενώ η διάρκεια των εκρήξεων μετά τη σύγκρουση ήταν περίπου 8 δευτερόλεπτα ενώ το “μανιτάρι” που προκάλεσαν έφτασε σε ύψος τα 80 μέτρα.