Το χρονικό μιας προαναγγελθείσης διαγραφής. Με απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας -δηλαδή με… απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη- τέθηκε εκτός ΚΟ της ΝΔ ο Λευτέρης Αυγενάκης μετά τις σοβαρές καταγγελίες για τη βιαιοπραγία κατά υπάλληλου στο αεροδρόμιο Αθηνών. Κάπως έτσι τελειώνει άδοξα μάλλον και μαι σταθερή φιλία χρόνων που συνέδεε τον κ.Μητσοτάκη με τον κ.Αυγενάκη. Τον οποίο επέλεξε για γραμματέα στη ΝΔ και για χρόνια τον είχε υπουργό.
Πειθαρχική ποινή από τη Βουλή
Στις 13:40 σχετικές ανακοινώσεις έκανε και ο πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας λέγοντας πως πρόκειται για ανακοινώσεις που γίνονται για την προστασία του ήθους του κοινοβουλίου διαβάζοντας παράλληλα τον κώδικα δεοντολογίας της Βουλής. Η συμπεριφορά του Λευτέρη Αυγενάκη στον χώρο του αεροδρομίου ήταν απαράδεκτη. Ζήτησα και τον είδα, καταλαβαίνω πως ζήτησε συγγνώμη, αλλά δεν μπορώ να δεχτώ τέτοια συμπεριφορά από άνθρωπο που υπηρετεί το κοινοβούλιο είπε μεταξύ άλλων ο κ. Τασούλας. Εφαρμόζοντας τις αρχές της Βουλής και το άρθρο 77 του κανονισμού της Βουλής περί καταφρόνησης πολιτειακού θεσμού για ένα περιστατικό που είδε και αποδοκίμασε όλη η Ελλάδα, «είμαι αναγκασμένος να επιβάλλω την ποινή της μομφής» στον κ. Αυγενάκη είπε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Βουλής.
Ο κ.Αυγενάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
“Η απόφαση του Προέδρου και Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για την διαγραφή μου απο την Κ.Ο. του Κόμματός μας είναι απόλυτα σεβαστή. Έδωσα εξηγήσεις σχετικά με το συμβάν και ζήτησα δημοσίως συγγνώμη.
Ήμουν και παραμένω Βουλευτής του νομού Ηρακλείου και θα συνεχίσω να υπηρετώ τους πολίτες της Κρήτης με το ίδιο πάθος.Ανήκω στη Νεα Δημοκρατία και θα συνεχίσω να στηρίζω με όλες μου τις δυνάμεις την παράταξη και την κυβέρνησή μας.”
Το κλίμα ήταν από την αρχή βαρύ από όταν ήρθε στο φως της δημοσιότητας το βίντεο που εμφανίζει τον Λευτέρη Αυγενάκη να χειροδικεί εναντίον υπαλλήλου αεροπορικής εταιρείας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», με την κυβέρνηση αμέσως να τον αδειάζει πλήρως και να τον καλεί να ζητήσει συγγνώμη.
Το περιστατικό διαδραματίστηκε πριν από κάποια 24ωρα και άρχισε να γίνεται γνωστό, μετά την καταγγελία της ΟΣΕΥΠΕ (Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων στις Υπηρεσίες των Αεροδρομίων) για περιστατικό βιαιοπραγίας εναντίον υπαλλήλου αεροπορικής εταιρείας από πρώην υπουργό της κυβέρνησης.
Το σκηνικό έλαβε χώρα στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όταν ο Λ. Αυγενάκης μπέρδεψε την πύλη και έχασε την πτήση του, ενώ είχαν προηγηθεί τρεις αναγγελίες με το όνομά του.
Το γεγονός αυτό έκανε τον πρώην υπουργό να χάσει τον έλεγχο και να ακολουθεί η επίθεση στον υπάλληλο, όπως φαίνεται στο βίντεο που δημοσίευσε η ιστοσελίδα Voicenews.
Η αποκάλυψη της πράξης του πρώην υπουργού έφερε σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη, να δηλώνει χαρακτηριστικά στον ΑΝΤ1 ότι «μιλήσαμε με τον υπουργό, δεν υπάρχουν πολλά να πούμε: οφείλει να ζητήσει συγγνώμη ο κ. Αυγενάκης», προσθέτοντας ότι «περιμένουμε τη θέση του, να δούμε τι θα μας πει».
Μάλιστα, ο Π. Μαρινάκης τόνισε ότι «μπορεί για τέτοιες περιπτώσεις να κριθεί ακαριαία. Συμπεριφορές “ξέρεις ποιος είμαι εγώ” δεν χωρούν στη ΝΔ». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παραδέχθηκε ότι η θέση του είναι δύσκολη λόγω της στενής συνεργασίας που είχε με τον Λ. Αυγενάκη, ωστόσο επανέλαβε ότι «δεν είναι καλή η “ανθρωποφαγία”, όμως ποτέ δεν θα γίνει απόδεκτό κάτι τέτοιο», εννοώντας προφανώς την πράξη του πρώην υπουργού.
Επίσης, ο Πρόεδρος της Βουλής, Κώστας Τασούλας, επικοινώνησε με τον Λ. Αυγενάκη και του ζήτησε εξηγήσεις για το απαράδεκτο περιστατικό.
Αυγενάκης: Υπερβολές και ανακρίβειες
Από την πλευρά του, με ανάρτησή του στα social media, ο πρώην υπουργός ζητά συγγνώμη, μεν, αλλά μιλά και για υπερβολές και ανακρίβειες. Αναλυτικά, ο Λ. Αυγενάκης έγραψε:
«Λυπάμαι ξεκάθαρα και ζητω συγνώμη για την ένταση και την αναστάτωση που προκλήθηκε πρόσφατα στο αεροδρόμιο με υπάλληλο εταιρείας, στην προσπάθεια μου να μπορέσω να επιβιβαστώ στην πτήση μου για το Ηράκλειο.
Την ίδια στιγμή όμως, είμαι έκπληκτος από τις υπερβολές και ανακρίβειες που διακινούνται σε δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών για περιστατικό “άγριου ξυλοδαρμού”, “λιποθυμιών”, “χειροδικιών” απο μέρους μου.
Πράγματι υπήρξε ένα περιστατικό λεκτικής έντασης με υπάλληλο της εταιρείας καθώς δεν μου επέτρεψε να επιβιβαστώ επικαλούμενος ότι είχε ολοκληρωθεί η επιβίβαση, ενώ όπως με τα μάτια μου διαπίστωνα οι επιβάτες ήταν στη φισούνα επιβίβαση.
Τέλος αρνείτο κατ’ επανάληψη να μου επιτρέψει την δυνατότητα επικοινωνίας με προϊστάμενό του ή άλλο υπεύθυνο της αεροπορικής εταιρείας ως ύστατη προσπάθεια να καταφέρω να ταξιδέψω στην ώρα μου, κάτι που με οδήγησε να προσπαθήσω να πάρω το τηλ από τα χέρια του για να μιλήσω ο ίδιος.
Ωστόσο το περιστατικό παρέμεινε σε επίπεδο διαφωνίας και λεκτικής έντασης μόνο».