Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζητά περαιτέρω πιστοποίηση για την πυρόσφαιρα
ÓõæÞôçóç êáé ëÞøç áðüöáóçò ãéá ôç óýóôáóç ÅéäéêÞò ÊïéíïâïõëåõôéêÞò ÅðéôñïðÞò ðñïò äéåíÝñãåéá ðñïêáôáñêôéêÞò åîÝôáóçò, óýìöùíá ìå ôï Üñèñï 86 ðáñ. 3 ôïõ ÓõíôÜãìáôïò, ôá Üñèñá 153 åð. ôïõ Êáíïíéóìïý ôçò ÂïõëÞò êáé ôï Üñèñï 5 ôïõ í. 3126/2003 ðåñß ôçò «ÐïéíéêÞò Åõèýíçò ôùí Õðïõñãþí», üðùò éó÷ýïõí, åðß ôçò õð¶ áñéèì. 1027/5-2-2025 ðñïôÜóåùò ðïõ êáôÝèåóáí ï Áñ÷çãüò ôçò ÁîéùìáôéêÞò Áíôéðïëßôåõóçò êáé Ðñüåäñïò ôçò ÊïéíïâïõëåõôéêÞò ÏìÜäáò «ÐÁÓÏÊ-ÊÉÍÇÌÁ ÁËËÁÃÇÓ» ê. Íéêüëáïò ÁíäñïõëÜêçò êáé ôñéÜíôá (30) ÂïõëåõôÝò ôçò ÊïéíïâïõëåõôéêÞò ôïõ ÏìÜäáò, ãéá ôçí åíäå÷üìåíç ôÝëåóç ôïõ áäéêÞìáôïò ôçò ðáñÜâáóçò êáèÞêïíôïò (Üñèñï 259 ÐÊ) êáôÜ ôï ÷ñïíéêü äéÜóôçìá ìåôáîý 3-3-2023 êáé 6-3-2023 áðü ôïí ðñþçí Õöõðïõñãü ðáñÜ ôù Ðñùèõðïõñãþ ê. ×ñÞóôï Ôñéáíôüðïõëï, êáôÜ ôçí Üóêçóç ôùí êáèçêüíôùí ôïõ êáé óýìöùíá ìå ôá äéáëáìâáíüìåíá óôçí ðñüôáóç.

Σχολιάζοντας την παραίτηση Παπαδημητρίου, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ αναφέρει πως “οι δημόσιες τοποθετήσεις σε μέσα μαζικής ενημέρωσης μετά την παρουσίαση του πορίσματος για το δυστύχημα των Τεμπών, δημιουργούν εντυπώσεις που όχι μόνο πλήττουν το κύρος του Οργανισμού, αλλά αδικούν την αξιόλογη δουλειά 18 μηνών της Επιτροπής Διερεύνησης”.

Στη συνέχεια, δηλώνει πως αναφορικά με “το κεφάλαιο για την πυρόσφαιρα στις σελίδες 95-108 του πορίσματος” πρόκειται να “επιδιωχθεί περαιτέρω πιστοποίηση από ακαδημαϊκό ίδρυμα εγνωσμένου κύρους”.

 Η ανακοίνωση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ

“Στη σημερινή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, ενημερώθηκαν όλα τα μέλη του Δ.Σ. σχετικά με την παραίτηση του κ. Χρήστου Παπαδημητρίου.

Οι δημόσιες τοποθετήσεις σε μέσα μαζικής ενημέρωσης μετά την παρουσίαση του πορίσματος για το δυστύχημα των Τεμπών, δημιουργούν εντυπώσεις που όχι μόνο πλήττουν το κύρος του Οργανισμού, αλλά αδικούν την αξιόλογη δουλειά 18 μηνών της Επιτροπής Διερεύνησης, όπως αποτυπώνεται στο πόρισμα για τη τραγωδία των Τεμπών.

Είναι σημαντικό να υπενθυμίσουμε ότι το πόρισμα αφορά κατά κύριο λόγο την τεκμηρίωση, την ανάλυση και διερεύνηση των αιτίων που οδήγησαν στη σύγκρουση των τρένων και την έκδοση 17 ιδιαίτερα σημαντικών επειγουσών συστάσεων ασφαλείας προς όλους τους εμπλεκόμενους αρμόδιους φορείς. Η εφαρμογή των οποίων θα συμβάλλει καθοριστικά στη βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος της χώρας.

Το κεφάλαιο για την πυρόσφαιρα στις σελίδες 95-108 του πορίσματος, αναφέρει ευθύς εξαρχής ότι η διερεύνηση δεν είναι οριστική και πως θα επιδιωχθεί περαιτέρω πιστοποίηση από ακαδημαϊκό ίδρυμα εγνωσμένου κύρους, καθώς τα στοιχεία των πραγματογνωμόνων δεν ήταν επαρκή για να καταλήξουν σε τεκμηριωμένο και ασφαλές συμπέρασμα.

Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ ζητάει από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) επίσημη ενημέρωση τόσο για τις συμβάσεις που ανατέθηκαν στο πλαίσιο της διερεύνησης του δυστυχήματος, όσο και για τα παραδοτέα των συμβάσεων, εφόσον υπάρχουν, από τα ακαδημαϊκά ιδρύματα, Gent University και Universita Di Pisa.

Η Ελλάδα διαθέτει πλέον ένα λειτουργικό οργανισμό διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων. Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ θα ενισχυθεί με επιπλέον επιστημονικό προσωπικό και θα συνεχίσει με ανεξαρτησία και προσήλωση το έργο του, με στόχο την πρόληψη σοβαρών ατυχημάτων.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ.”.