Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από τις 3 Ιανουαρίου και ήδη δεκάδες πολίτες αλλά και οργανώσεις συρρέουν στην πλατφόρμα του OpenGov, ώστε να εκφέρουν την άποψή τους.
Το patris.gr συνομίλησε με τον Γιάννη Λιονάκη με αφορμή το νέο θανατηφόρο τροχαίο στην Κρήτη, και συγκεκριμένα στα Χανιά, το περασμένο Σάββατο και του ζητήσαμε την γνώμη του για τις αλλαγές που επιχειρεί να φέρει ο νέος ΚΟΚ.
Ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων δηλώνει ότι ο νέος ΚΟΚ, για τον οποίο υπάρχουν διεργασίες για την κατάρτιση του εδώ και έξι χρόνια, αν εξαιρέσουμε δύο, τρία βασικά πράγματα δηλαδή την ταχύτητα η οποία «πέφτει» στα 30 χλμ. στις κατοικημένες περιοχές και την επιβολή υψηλότερων προστίμων, στην ουσία του δεν φέρνει κάτι διαφορετικό.
«Ο νέος ΚΟΚ αφήνει έξω το σπουδαιότερο ζήτημα που είναι το ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Να το νομοθετήσουμε επιτέλους και να το ελέγξουμε. Όχι να αφηνόμαστε στο ενδιαφέρον της κάθε συλλογικής οντότητας, ή σε πρωτοβουλίες» εξηγεί ο κ. Λιονάκης. Και προσθέτει: «Να έρθει με νόμο και να επιβληθεί πλέον σαν οντότητα ξεχωριστή και απαραίτητη από το μαιευτήριο ακόμα, αλλιώς θα χάνονται γενιές και θα ψάχνουμε να βρούμε τι μας έχει φταίξει».
Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που επισημαίνει ο κ. Λιονάκης είναι ότι δεν υπάρχει τιμωρητική διάθεση για την εγκατάλειψη πεζού μετά από τροχαίο, αντίθετα αφήνεται πάλι στο άρθρο 43 ως μια πλημμεληματική πράξη. «Λέει στον δικαστή δίκασε με τον Ποινικό Κώδικα χωρίς να αναφέρεται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Λιονάκης.
Επίσης ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων, αναφέρει ότι ο νέος ΚΟΚ αφήνει έξω την χρήση των γουρουνών, οι οποίες δίνουν θανατηφόρα αποτελέσματα σχεδόν κάθε χρόνο και βεβαίως και εδώ στην Κρήτη. Είναι άλλωστε ένα φτηνό σχετικά μέσο μετακίνησης, ενώ συχνά παρατηρείται το φαινόμενο στα νησιά να ενοικιάζονται δίκυκλα ή γουρούνες σε τουρίστες, με «μικρότερα» διπλώματα ή χωρίς καθόλου άδειες οδήγησης.
Στον νέο ΚΟΚ που έχει τεθεί υπό δημόσια διαβούλευση, υπάρχει επίσης το σβήσιμο του προστίμου σε όποιον έχει περάσει ΚΤΕΟ το όχημά του. Αφού τον πιάσουν δηλαδή, μετά από 10 μέρες και προσκομίσει έλεγχο του σβήνουν το πρόστιμο. «Άρα» εξηγεί ο κ. Λιονάκης «τροφοδοτούν την απείθεια του Έλληνα, γι’ αυτό έχουμε και 1,800,000 ανέλεγκτα αυτοκίνητα».
Επίσης, ο κ. Λιονάκης επισημαίνει σχετικά με την διανομή προστίμων στους ΟΤΑ μέσω του υπουργείου Εσωτερικών, ότι δεν αναφέρεται ρητά ότι πρέπει να είναι ανταποδοτικά και να πηγαίνουν στην οδική ασφάλεια.
Τέλος, ο νέος ΚΟΚ αφήνει την εκ δεξιών προτεραιότητα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.