Μποϊκοτάζ σε όλα τα προϊόντα των εταιρειών Procter & Gamble και Unilever αρχίζει από τη Δευτέρα το Ινστιτούτο Καταναλωτών
Είναι μια δικαίωση για την κατάφωρη αδικία που υφίσταται η Μονή, δηλώνει ο ηγούμενος Παρθένιος

Συσκευασία 100 γραμμαρίων ελληνικής φέτας στην Ιρλανδία κοστίζει 1 ευρώ. Η ίδια συσκευασία 100 γραμμαρίων στην Ελλάδα στοιχίζει 3.60 ευρώ!

Το παράδειγμα αυτό χρησιμοποιεί μιλώντας στην «Π» ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών Γιώργος Λεχουρίτης για να αποδείξει πως στην Ελλάδα δυστυχώς δεν έχει αναπτυχθεί η καταναλωτική συνείδηση εκείνη στην οποία ο καταναλωτής διεκδικεί βασικά δικαιώματα του.

Κάτω από αυτό το πρίσμα η ακρίβεια μαστίζει τα ελληνικά νοικοκυριά, ενώ το βάρος κάλυψης καθημερινών αναγκών είναι πλέον τεράστιο. Ούτε οι μειώσεις της τάξης του 5% , ούτε όμως και τα διαφόρων μορφών «κουπόνια» μπορούν να αναχαιτίσουν τα όσα συμβαίνουν στην αγορά, όπως και δεν μπορούν να αναχαιτίσουν τα όργια κερδοσκοπίας που φαίνεται ότι υλοποιούνται από τους κολοσσούς της ελληνικής αγοράς.

Γι’ αυτό, μεταξύ άλλων, και το Ινστιτούτο Καταναλωτών αρχίζει σε πρώτη φάση μποϊκοτάζ από τη Δευτέρα 13 Νοεμβρίου έως και την Κυριακή 19 Νοεμβρίου σε όλα τα προϊόντα της Unilever και της Procter & Gamble, τις εταιρείες δηλαδή που αποδείχθηκε ότι κερδοσκοπούν σε βάρος των Ελλήνων καταναλωτών. Όπως λέει ο κ. Λεχουρίτης, το μποϊκοτάζ αφορά οριζόντια όλα τα προϊόντα των δύο εταιρειών, επειδή τα πρόστιμα της κυβέρνησης στράφηκαν εναντίον εταιρειών.

Η «μάχη» βέβαια θα είναι δύσκολη, διότι οι δύο εταιρείες μαζί, ελέγχουν ένα τρομακτικό ποσοστό της αγοράς, διαθέτοντας κάποια από τα πιο γνωστά προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες. Το στοίχημα ωστόσο είναι να δοθεί το μήνυμα στις εταιρείες, με σκοπό άμεσα να μειώσουν τις τιμές τους και να σταματήσουν να κερδοσκοπούν.

Γι’ αυτό και απευθύνεται ευρύ κάλεσμα υποστήριξης του μποϊκοτάζ με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

«Τα πρόστιμα δεν ήταν κάτι για τις εταιρείες και δεν έχουν όφελος για τους καταναλωτές» αναφέρει ο κ. Λεχουρίτης τονίζοντας:

«Εμείς έχουμε στόχο να μειωθούν οι τιμές των συγκεκριμένων εταιρειών. Είναι ανεπίτρεπτο η Ελλάδα να είναι πρώτη στην ακρίβεια».

Ο κ. Λεχουρίτης αναφέρει επίσης πως αυτό που συμβαίνει συνιστά «βιασμό του εισοδήματος των Ελλήνων» ο οποίος και είναι ανεπίτρεπτο να υφίσταται.

Οι μάρκες

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα βασικά προϊόντα της εταιρείας Procter & Gamble που διατίθενται στην Ελλάδα είναι:

-Βρεφικές πάνες και μωρομάντιλα Pampers

-Απορρυπαντικά Ariel, Tide, Lenor

-Σερβιέτες Always και ταμπόν Tampax

-Προϊόντα ξυρίσματος Gillette και Braun

-Σαμπουάν Head & Shoulders και Herbal Essences

-Σαμπουάν Pantene

-Σύστημα γρήγορου καθαρισμού Swiffer

-Προϊόν αφαίρεσης αλάτων Viakal

-Απορρυπαντικό πιάτων Fairy

-Διαδικτυακό πρόγραμμα epithimies.gr

-Οδοντόκρεμες Crest, Fuxodent, Oral B

-Κρέμες εισπνοών Vicks,  τεστ εγκυμοσύνης Clearblue, Συμπλήρωμα διατροφής ZZZQuil

-Ρινικό αποσυμφορητικό Ronal

-Αποσμητικό Old Spice

Αντίστοιχα, τα βασικά προϊόντα της εταιρείας Unilever που διατίθενται στην Ελλάδα είναι:

-Οδοντόκρεμα ΑΙΜ

-Παγωτά Algida

-Αποσμητικά ΑΧΕ

-Παγωτά Ben & Jerry’s

-Μαλακτικό Cajoline

-Φυστικοβούτυρο Calve

-Παγωτά Carte D’ or

-Καθαριστικό Cif

-Είδη σώματος και προσωπικής υγιεινής Dove

-Προϊόντα της Hellmann’s

-Προϊόντα της Klinex

-Προϊόντα της Knorr

-Προϊόντα ΟΜΟ

-Προϊόντα Skip

-Προϊόντα TRESemme

-Προϊόντα Ultrex

-Το brand Vaseline

-Προϊόντα ΕΒΓΑ