ΜΕ ΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΞΕΚΙΝΑ Η ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ Στον ΟΑΚ η οδική ασφάλεια της Κρήτης
Της Λίλιαν Δαφερμάκη

Η επιτυχημένη διαχείριση του ΟΑΚ σε σύνθετα έργα που έχει αναλάβει να  εκτελέσει και ολοκλήρωσε με επιτυχία φαίνεται ότι στάθηκε καταλύτης στην απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων  να αναθέσει στον Οργανισμό την ευθύνη των έργων οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Η είδηση έγινε δεκτή με πανηγυρικό τρόπο από τον ΟΑΚ, που έκανε λόγο για μια «σπουδαία αρχή» σε ό,τι αφορά τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων του, όπου όμως το Υπουργείο έδειξε εγκράτεια σε ό,τι αφορά το κομμάτι των έργων των κατολισθήσεων, που παραμένει στο δικό του πεδίο ευθύνης.

Πιο συγκεκριμένα, με απόφαση του υπουργού Υποδομών, κ. Κώστα Καραμανλή, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, έγινε δεκτό το αίτημα του ΟΑΚ που διεκδικούσε να οριστεί ως προϊσταμένη  επιβλέπουσα αρχή για τα έργα οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Όπως προκύπτει, το πρώτο και το βασικό μέλημα του ΟΑΚ είναι η ένταξη των έργων αυτών στο ΕΣΠΑ και στη συνέχεια η δημοπράτησή τους. Με βάση του υπολογισμούς του Οργανισμού ο ανάδοχος των έργων πρόκειται να εγκατασταθεί αρχές του 2021. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα έργα αυτά θα έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί χρόνια τώρα, προκειμένου να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια του Βόρειου Οδικού Άξονα, που έχει καταγράψει ένα ιδιαίτερα βαρύ ιστορικό θανάτων και  τραυματισμών που οφείλονται σε τροχαία ατυχήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι στον ΒΟΑΚ συμβαίνουν το 10% των θανατηφόρων και με τραυματισμούς τροχαίων ατυχημάτων της Κρήτης οι δε θάνατοι φθάνουν το 20% του συνόλου λόγω του αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου, των υψηλών ταχυτήτων που αναπτύσσουν τα οχήματα και της υστέρησης της υποδομής να ανταποκριθεί επαρκώς.

Στην ανακοίνωσή του ο Οργανισμός τονίζει ότι η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα μιας συλλογικής προσπάθειας που έτυχε άμεσης ανταπόκρισης από την πλευρά της ηγεσίας του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, με προσωπικό ενδιαφέρον που επέδειξαν από την αρχή της υποβολής του αιτήματος τόσο ο υφυπουργός κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, όσο και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου, κ. Γιώργος Καραγιάννης. Μάλιστα ο ΟΑΚ αναφέρει και την  καταλυτική η συνεισφορά  της βουλευτού Χανίων κ. Ντόρας Μπακογιάννη, προσθέτοντας συμπληρωματικά ότι «ουσιαστικές ήταν και οι πρωτοβουλίες του συνόλου του πολιτικού προσωπικού, που εργάστηκε συλλογικά,  για να προκύψει αυτό το αποτέλεσμα το οποίο ενισχύει τον ρόλο του Ο.Α.Κ. και αποτελεί  ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα για την επιστροφή της “κανονικότητας” στον Οργανισμό».

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του διευθύνοντος  συμβούλου του Ο.Α.Κ. κ. Άρη Παπαδογιάννη, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων ότι «πρόκειται για μια ουσιαστική εξέλιξη, που επιβεβαιώνει το πολύ μεγάλο ενδιαφέρον που δείχνει ο ίδιος ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, για να γίνει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης το μεγάλο αναπτυξιακό εργαλείο ολόκληρου του νησιού. Η οδική ασφάλεια αποτελεί ένα τεράστιο ζήτημα με πολλαπλές προεκτάσεις, το οποίο οφείλουμε ν’ αντιμετωπίσουμε συντεταγμένα και χωρίς σκοπιμότητες. Ο Ο.Α.Κ. ως προϊσταμένη και επιβλέπουσα αρχή πλέον έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στην υλοποίηση των πιο σημαντικών οδικών έργων, από την μια μέχρι την άλλη άκρη του Β.Ο.Α.Κ.».

Αυτά είναι τα έργα οδικής ασφάλειας που αναλαμβάνει να εκτελέσει ο ΟΑΚ

Μία λίστα με έξι ώριμα προς δημοπράτηση έργα αναλαμβάνει και επισήμως ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης μετά τη δημοσίευση στο ΦΕΚ της σχετικής Υπουργικής Απόφασης που του αποδίδει τη σχετική ευθύνη. Το ένα έργο είναι Πέρα Γαλήνοι- Λινοπεράματα, μήκους 19χιλ. Επίσης το έργο Σκαλέτα -Εσταυρωμένος – Πάνορμος 9 χιλ. όπως και το έργο Σεληνάρι-Λίμνες 11χιλ. Αντίστοιχα η λίστα περιλαμβάνει και το έργο Γεωργιούπολη – Καβρός – Πετρές 11 χιλ.