Η Ελλάδα επενδύει στον luxury τουρισμό και έχει γίνει παγκόσμιος προορισμός
Η Ελλάδα επενδύει στον luxury

O Βασίλης Καραμούζης, γενικός διευθυντής, of Corporate & Investment Banking στην Εθνική Τράπεζα Ελλάδος, συντόνισε τη συζήτηση που διεξάγεται στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών και σημείωσε ότι το σωστό μείγμα επιτυχίας για την ανάπτυξη των δεικτών CAPEX & OPEX είναι η ποιότητα του προϊόντος, ο σωστός σχεδιασμός και ένας καλός τραπεζίτης να βοηθήσει στη χρηματοδότηση επενδύσεων.

Η Κωνστάντζα Σμπώκου-Κωνσταντακοπούλου, πρόεδρος των Phaea Resorts, Greece, συμπλήρωσε ότι η Ελλάδα δεν είναι πια ένας φθηνός τουριστικός προορισμός και δεν αποτελεί πλέον ανταγωνιστική αγορά για τη γειτονική ανατολική και νότια Ευρώπη.

Η Ελλάδα επενδύει πλέον στην αγορά ξενοδοχείων πολυτελείας, εκεί όπου υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και απόδοσης. Διευκρίνισε μάλιστα ότι η luxury αγορά είναι πιο ανθεκτική σε κρίσεις. Μίλησε ωστόσο για το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού και είπε ότι αυτό δημιουργεί ανάγκες που απαιτούν αύξηση του κόστους μισθοδοσίας. Τέλος, σημείωσε ότι τα luxury brands βοηθούν στο μάρκετινγκ της χώρας και των ξενοδοχείων αλλά και στην καλύτερη εκπαίδευση του εργατικού δυναμικού.

Ο Σταμάτης Χατζηλαζάρου, Owner & Board Member του H Hotels Collection, Greece συμπλήρωσε ότι το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού παρατηρείται και ήδη από την προ-πανδημία εποχή και ότι η πανδημία απλώς το γιγάντωσε.

“Οι εργαζόμενοι με την πανδημία επέλεξαν άλλους – ασφαλέστερους για την υγεία τους – κλάδους και τώρα είναι δύσκολο να επιστρέψουν στον τουρισμό”. Η ανάπτυξη τουριστικών σχολών θα βοηθήσει στην κατάρτιση του προσωπικού και της προσέλκυσης εργαζομένων στο κλάδο. Ωστόσο προβλήματα όπως η στέγαση εργαζόμενων – ειδικά σε νησιά το καλοκαίρι – και η έλλειψη επαγγελματισμού από εποχικούς υπαλλήλους πρέπει να αντιμετωπιστούν με το σωστό μείγμα πολιτικής. Δεν αρκεί απλώς η αύξηση μισθών στον κλάδο” κατέληξε.