Κ. Μητσοτάκης από το υπουργείο Μεταφορών: Πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα για τα τρένα

Στην επιτάχυνση της αναβάθμισης των σιδηροδρόμων εστίασε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με φόντο την αντιπαράθεση για τα Τέμπη.

Χαρακτήρισε κατεπείγουσα την ανάγκη να αναβαθμιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο, ιδίως στη γραμμή κορμού Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας (τηλε-διοίκησης, σηματοδότησης και αυτόματης επιτήρησης) και τροχαίο υλικό.

“Θα απαιτηθεί εδώ να κινηθούμε πιο γρήγορα, με διαδικασίες ξένες ως προς το ελληνικό δημόσιο, με τη μέγιστη δυνατή ευελιξία, φτάνοντας στα όρια στα όρια του ευρωπαϊκού νομοθετικού πλαισίου. Αλλά αυτό απαιτούν οι πολίτες. Και αυτό πρέπει να κάνουμε”, τόνισε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε όμως συνολικά στις μεταφορές και τις υποδομές. Προανήγγειλε μάλιστα ότι στις αρχές Απριλίου θα παρουσιαστεί ένα συνολικό σχέδιο παρεμβάσεων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με προσλήψεις οδηγών, νέα λεωφορεία και αναβάθμιση των συρμών του Ηλεκτρικού καθώς και παρεμβάσεις στο Μετρό της Αθήνας.

“Μέχρι το 2027 στόχος είναι η εικόνα στα ΜΜΜ να είναι τελείως διαφορετική”, διαβεβαίωσε ο κ.Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε επίσης στα μεγάλα έργα υποδομών που έχουν δρομολογηθεί την προηγούμενη τετραετία και θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2027.

Ειδικότερα, ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι εφέτος το καλοκαίρι. Το υπόλοιπο τμήμα του Ε65 στα μέσα του 2026. Το flyover στη Θεσσαλονίκη το καλοκαίρι του 2027. Ενώ η ολοκλήρωση των πέντε σταθμών επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται στο τέλος του 2025. Η δε σύμβαση για τον ΒΟΑΚ θα υπογραφεί μέσα στον Απρίλιο.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι πρέπει να προχωρήσουν πιο γρήγορα τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από τον Daniel, έργα σιδηροδρομικά και οδικά. Θέμα για το οποίο υπάρχουν πολλά παράπονα στη Θεσσαλία.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε επίσης στο νέο ΚΟΚ που σύντομα θα έρθει προς ψήφιση στη Βουλή. Σχολίασε όμως ότι καθώς “καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες θανατηφόρων τροχαίων, χρειάζεται συνολική επαναξιολόγηση”, εκτιμώντας ότι μόνο ο νέος ΚΟΚ δεν αρκεί για να λύσει το πρόβλημα της οδικής ασφάλειας. Αλλά ότι απαιτείται ένα “νέο συμβόλαιο εμπιστοσύνης κράτους και κοινωνίας, ώστε να μην έχουμε άλλες απώλειες στην άσφαλτο”.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε ο κ. Μητσοτάκης στη νέα ηγεσία του Υποδομών και Μεταφορών, τους Χρίστο Δήμα και Κωνσταντίνο Κυρανάκη. “Οι νέοι υπουργοί οικοδομούν σε μια σημαντική δουλειά που έχει γίνει στο υπουργείο. Δεν ξεκινούν από το μηδέν, έχει γίνει μια σημαντική προσπάθεια” είπε αναγνωρίζοντας τη συμβολή των προηγούμενων ηγεσιών και πρόσθεσε: “Ο σκοπός μας είναι μόνο ένας: Πιο  γρήγορα και πιο αποτελεσματικά στην υλοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί.”

Σημειωτέον ότι στη σύσκεψη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετείχε και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος έχει αναλάβει “ειδικό πρότζεκτ” για τον ΟΣΕ.