Ιδιωτικοποιείται και το αεροδρόμιο Σητείας
Στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου

Μετά το αεροδρόμιο «Ι. Δασκαλογιάννης» των Χανίων, που έχει περάσει εδώ και μερικά χρόνια στην «ιδιοκτησία» της γερμανικής Fraport μαζί με 13 ακόμη περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, προς ιδιωτικοποίηση οδεύει ένα ακόμα υφιστάμενο αεροδρόμιο του νησιού μας, αυτή τη φορά ο αερολιμένας Σητείας.

Το αεροδρόμιο «Βιτσέντζος Κορνάρος» συγκαταλέγεται στη λίστα των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας για τα οποία δρομολογείται η από κοινού παραχώρηση-αξιοποίησή τους, με βάση τα πλάνα του Υπερταμείου (ή όπως είναι ο επίσημος τίτλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας).

Η είδηση για το αεροδρόμιο της Σητείας, που βεβαίως και στο παρελθόν έχει βρεθεί ξανά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος σε ό,τι αφορά σχέδια και σενάρια ιδιωτικοποίησης, βγήκε κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης, παρουσιάζοντας το επιχειρησιακό σχέδιο για την 3ετία 2022-2024.

Ο ίδιος αναφέρθηκε σε μια σειρά από σημαντικά έργα σε προετοιμασία ή σε εξέλιξη. Αυτά είναι:

  • Το πιλοτικό πρόγραμμα καταγραφής και αποτίμησης της αξίας 1.000 ακινήτων της ΕΤΑΔ, σε συνεργασία με τη Διοίκησή της και με τον σχετικό διαγωνισμό να ξεκινά μέσα στο 2022,
  • Η επανεκκίνηση της διώρυγας της Κορίνθου με αναβαθμίσεις στις αρχές Ιουλίου και
  • Η ολοκλήρωση της προετοιμασίας του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, με στόχο να βγει στον αέρα άμεσα και η σταδιακή ολοκλήρωση των μελετών για την αξιολόγηση αξιοποίησης για τα 22 υπόλοιπα αεροδρόμια.

Ειδικά για το θέμα των περιφερειακών αερολιμένων, ο ίδιος αποκάλυψε ότι δρομολογείται η παραχώρηση των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, που έχουν παραμείνει σε κρατικά χέρια, εκ των οποίων τα 22 αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου της Σητείας) θα πάρουν τον δρόμο της αξιοποίησης σε μια ενιαία οντότητα, ενώ ξεχωριστά θα προχωρήσει η παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας.

Εδώ καταγράφεται μια αλλαγή πλεύσης από πλευράς Υπερταμείου, καθώς παλαιότερα υπήρχε η σκέψη τα 22 αεροδρόμια να μην οδηγηθούν «πακέτο» προς αξιοποίηση, αλλά να «σπάσουν» σε ομάδες βάσει στοχευμένων κριτηρίων, σενάριο που φαίνεται ότι απορρίφθηκε.

Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, οι εξελίξεις είναι πιο άμεσες, καθώς ο διεθνής διαγωνισμός παραχώρησης, σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, αναμένεται να προκηρυχθεί έως τα τέλη Αυγούστου το αργότερο.

Για τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και ο δημοτικός αερολιμένας «Βιτσέντζος Κορνάρος» της Σητείας, η διαδικασία είναι σε πολύ πιο πρώιμο ακόμα στάδιο και δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο επί του παρόντος χρονοδιάγραμμα.

Πάντως, αυτό που έγινε γνωστό είναι ότι η περίοδος παραχώρησης, τόσο των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, όσο και του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα είναι παρόμοια, δηλαδή θα αφορά σε μια περίοδο γύρω στα 30-40 έτη.

Τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται σήμερα η ΥΠΑ, είναι τα ακόλουθα: Χίου, Αλεξανδρούπολης, Άραξου, Καρπάθου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Ν. Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης.