Η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» θα καταπλεύσει στην Ελλάδα με διαμόρφωση Standard II

Πως τελικά θα καταπλεύσει στην χώρα μας η πρώτη ελληνική FDI; Όλες οι τελευταίες πληροφορίες συγκλίνουν στο γεγονός ότι οι νέες φρεγάτες για τον Στόλο από την αρχή θα έχουν την διαμόρφωση επινόησης του Πολεμικού Ναυτικού…

Αυτό σημαίνει ότι στα τέλη του 2025 η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» θα καταπλεύσει στο ναύσταθμο Σαλαμίνας έχοντας 32 επιχειρησιακά κελιά για τους πυραύλους Aster 30, ενώ την αντιαεροπορική- αντιβληματική ασπίδα του πλοίου θα συμπληρώνει το RAM με 21 πυραύλους.

Στην Standard II διαμόρφωση συμπληρώνουμε το πυροβόλο των 76 χιλιοστών, τους πυραύλους Exocet MM40 Block 3C, οι οποίοι έχουν βεληνεκές άνω των 200 χιλιομέτρων και δυνατότητα να πλήξουν παράκτιους κι όχι μόνο στόχους, τις ανθυποβρυχιακές τορπίλες MU-90.

Στα παραπάνω δεν πρέπει κανείς να ξεχνά τις ψηφιακές «χάρες» των FDI, δηλαδή το ραντάρ AESA (σ.σ. Active Electronically Scanned Array) Sea Fire, το sonar μεταβλητού βάθους CAPTAS-4 και τον συντονισμό από το σύστημα διαχείρισης μάχης SETIS.

Έως τον κατάπλου μένει να φανεί το μέλλον του ολοκληρωμένου συστήματος αυτοπροστασίας του πλοίου καθώς όλες οι δοκιμές έχουν δείξει πως είναι έτοιμο, τόσο για γαλλικά, όσο και για ελληνικά πολεμικά πλοία.

Η πρώτη αποκαλυπτική εικόνα της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» ήταν κατά την διάρκεια της συνέντευξης του πρωθυπουργού στο ERTnews καθώς το drone, μάλλον ηθελημένα, φανέρωσε τις 32 καταπακτές που φιλοξενούν τα κελιά των πυραύλων Aster 30.

Ακολούθησαν δεκάδες ρεπορτάζ για το αν τελικά η πρώτη ελληνική ψηφιακή φρεγάτα θα φτάσει στην χώρα μας έχοντας έτοιμα τα 32 κελιά ή αν κατασκευάστηκαν μόνον οι καταπακτές ώστε να υπάρχουν έτοιμες αναμονές, κ.ο.κ.

Το Πολεμικό Ναυτικό δεν πήρε επίσημα θέση ή μη θέση για την διαμόρφωση, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεία έκανε λόγω για εργασίες, αφήνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις το πέπλο μυστηρίου να σκεπάζει προστατευτικά την φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ»…

Τότε η Hellasjournal είχε αποκαλύψει ότι ο αρχικός σχεδιασμός άλλαζε ρότα καθώς οι επιτελείς του ναυτικού επιχειρούσαν να εκμεταλλευτούν τον χρόνο που δεν έτρεχε υπέρ της ημερομηνίας παράδοσης της φρεγάτας εντός του Μαρτίου 2025…

Υπενθυμίζουμε ότι η Αθήνα «εισέβαλλε» στο γαλλικό πρόγραμμα ναυπήγησης φρεγατών FDI, ζητώντας να παραλάβει άμεσα καράβια.
Αυτό σήμαινε ότι οι μονάδες θα ήταν 100% γαλλική διαμόρφωση, τουλάχιστον μια ως δυο φρεγάτες, δηλαδή με 16 μόλις κελιά για του αντιαεροπορικούς πυραύλους.

Και περίπου το 2027- 2028, όταν η φρεγάτα «ΚΙΜΩΝ» θα έκανε την πρώτη της προγραμματισμένη ακινησία για συντήρηση, τότε θα ξεκινούσαν οι αλλαγές για την αύξηση των κελιών και την προσθήκη συστημάτων αντιαεροπορικού αγώνα.

32 ASTER & RAM απ’ την αρχή για τον «ΚΙΜΩΝΑ»…

Στρατιωτικοί κύκλοι επανέρχονται σημειώνοντας ότι η μετακύληση της ημερομηνίας παράδοσης της «ΚΙΜΩΝ» μπορεί να μην είναι ευχάριστη, αλλά επιχειρείται να ομοιάσει με ευκαιρία αφού η φρεγάτα θα παραδοθεί στο πολεμικό ναυτικό εξ αρχής στην διαμόρφωση Standard II.

Η άσκηση πίεσης από το Ναυτικό προς το ναυπηγείο είναι ένα βασικό δεδομένο όπως μαθαίνουμε, με τους μόνιμα εγκατεστημένους αξιωματικούς να λαμβάνουν σαφείς εντολές διαχείρισης ώστε να επισπεύσουν κάτι που μελλοντικά θα το έβρισκαν μπροστά τους.

Αυτό σημαίνει ότι η «ΚΙΜΩΝ» δεν θα καταπλεύσει στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας με «καπάκια αναμονής» 32 κελιών για τους Aster 30, αλλά θα έχει επιχειρησιακά έτοιμα 32 VLS για τους αντιαεροπορικούς πυραύλους που έχουν χαρακτηριστεί «one shot, one kill».

Επιπλέον οι ίδιες πηγές προσθέτουν και το αντιαεροπορικό σύστημα εγγύς προστασίας RAM που έχει ζητήσει στις FDI το πολεμικό ναυτικό.
Η διαμόρφωση των FDI ως Standard II, δηλαδή με αύξηση των κανίστρων που μεταφέρουν πυραύλους Aster από 16 σε 32, το σύστημα RAM, οι Exocet, έγιναν αντικείμενο μελέτης από το ναυτικό της Γαλλίας, το οποίο κάνει πολλές σκέψεις και σχεδιασμό μήπως τελικά και οι δικές τους φρεγάτες γίνουν, οπλικά, δίδυμες με τις ελληνικές.

Από την Standard II στην Standard IIΙ….

Σε ό,τι έχει να κάνει με την προσθήκη των πυραύλων SCALP, που σημαίνει και αλλαγή κελιών από Sylver 50 σε Sylver 70, παραμένει ως τώρα μια πολιτική εξαγγελία. Η ενεργοποίηση γι’ αυτές τις αλλαγές μεταφράζεται σε γραφειοκρατικές διαδικασίες ώστε με την τροποποίηση της αρχικής συμφωνίας, ν’ αρχίσουν οι αλλαγές και η προσθήκη των υποστρατηγικών πυραύλων των 1000+ χλμ εμβέλειας.

Το ίδιο ισχύει και για την τέταρτη φρεγάτα FDI, όπου μαζί με τους SCALP αποτελούν τμήματα της «Ατζέντας 2030» που αναφέρεται διαρκώς η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής άμυνας.

Την ίδια στιγμή περίπου 50 στελέχη, μέλη του πληρώματος της φρεγάτας «ΚΙΜΩΝ» ετοιμάζονται για το ιστορικό ταξίδι στην γαλλική Βρετάνη. Είναι τα στελέχη που πρόκειται να παραλάβουν στα τέλη του έτους την πρώτη ελληνική FDI. Από το πρώτο 10ήμερο του Απριλίου θα βρίσκονται πάνω στο πλοίο που πρόκειται να υπηρετούν, μαθαίνοντας όλα όσα οφείλουν να γνωρίζουν για την ψηφιακή φρεγάτα.

Την ίδια περίοδο αναμένεται να εκκινήσει και σχολείο στο ναυτικό οχηρό Σκαραμαγκά για τα πληρώματα των φρεγατών «ΝΕΑΡΧΟΣ» & «ΦΟΡΜΙΩΝ».