Γεράσιμος Σκιαδαρέσης

Θα μπορούσαμε να δούμε στις ειδήσεις των 8 έναν πολιτικάντη,  διεφθαρμένο  υπουργό να   μετατρέπεται σε πολιτικό και να εκφωνεί πριν παραιτηθεί τον τελευταίο του λόγο;

“Όχι”, απαντά ο ηθοποιός Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, ο οποίος υποδύεται τον πολιτικό αυτό στο βραβευμένο έργο του Κώστα Λεϊμονή “Έκτός ύλης ή ο μονόλογος ενός καθ’ ομολογία παράλογου’’.

“Η εξουσία” τονίζει  ο γνωστός ηθοποιός μιλώντας στην ‘’Π”,  “έχει αναπτυγμένο ένα σύστημα αυτοπροστασίας από τέτοια επικίνδυνα φαινόμενα. Συνήθως τέτοιες παραιτήσεις, όταν γίνονται, γίνονται σιωπηλά και ιδιωτικά, προκειμένου να μην αποκαλυφθούν αλήθειες που πονάνε”.

Και μάλλον είναι ενδεικτικό ότι μόνο…ένας από τους πολιτικούς μας πήγε να δει την παράσταση, την οποία έχουν εκθειάσει τόσο το κοινό όσο και οι κριτικοί.

Ο ίδιος παράλληλα επισημαίνει την ανάγκη να εστιάσουν οι  πολίτες   κυρίως στις δικές τους ευθύνες. ’’Αν δεν αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι πρωτίστως, τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει στην κοινωνία” λέει χαρακτηριστικά.

Στο ερώτημα αν θα  θα ήθελε να ασχοληθεί με την πολιτική, δεν μοιάζει να απορρίπτει κατηγορηματικά το ενδεχόμενο  για ένα πιο μακρινό μέλλον”. Oύτε μου έχει γίνει πρόταση, ούτε θα τη σκεφτόμουν για την ώρα’’ αναφέρει.

Μιλώντας για την κρίση ο γνωστός ηθοποιός δεν κρύβει την απογοήτευση του.  ‘’Πίστευα”, υπογραμμίζει, ότι ίσως κάτι καλό θα έβγαινε. Δυστυχώς νομίζω ότι η κρίση μάλλον μας έβγαλε τη χειρότερή μας πλευρά. Ατομισμό και αδιαφορία για τον συνάνθρωπο. Απάθεια για ό,τι συμβαίνει γύρω μας, ρατσισμό, ξενοφοβία κ.λπ.’’

Ο περίφημος ‘’Φατσέας” από το “Καφέ της χαράς’’ μιλά ακόμα στην “Π” για  τον ρόλο που τον  στιγμάτισε, για τους φόβους του αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάστηκε η συμμετοχή του σε μια ιταλική σειρά, που τον εξόργισε.

 

“Νομίζω ότι η κρίση  μάς έβγαλε τη χειρότερή μας πλευρά”

-Στο έργο του Κώστα Λεϊμονή μετατρέπεστε από πολιτικάντης σε πολιτικός, εκφωνώντας πριν παραιτηθείτε τον τελευταίο σας λόγο στη Βουλή. Θεωρείται ότι στην πραγματικότητα μπορούμε να το δούμε να συμβαίνει;

ΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ “ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ Ή Ο ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ ΕΝΟΣ ΚΑΘ’ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ”

“Όχι. Το βρίσκω εξαιρετικά δύσκολο. Η εξουσία έχει αναπτυγμένο ένα σύστημα αυτοπροστασίας από τέτοια επικίνδυνα φαινόμενα. Συνήθως τέτοιες παραιτήσεις, όταν γίνονται, γίνονται σιωπηλά και ιδιωτικά, προκειμένου να μην αποκαλυφθούν αλήθειες που πονάνε”.

”Είμαστε στην πολύ  δυσάρεστη θέση  να αφήνουμε στους νέους  έναν κόσμο χειρότερο από αυτόν  που παραλάβαμε”

-Ποιες είναι οι αλήθειες του έργου που πρέπει να ξέρουν οι πολίτες;

“Οι πολίτες καλό θα είναι, κατά τη γνώμη μου, να εστιάσουν κυρίως στις δικές τους ευθύνες, που σημαδεύονται στο έργο.

Αν δεν αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι πρωτίστως, τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει στην κοινωνία”.

-Η παράσταση είναι διαδραστική. Πώς συμμετέχει το κοινό;

“Η παράσταση δεν είναι μια κατεξοχήν διαδραστική παράσταση. Εγώ έχω ανάγκη διαφορετικής απεύθυνσης του κειμένου κι έτσι στα δικά μου μάτια τους χωρίζω σε πολιτικούς και πολίτες. Ωστόσο, όπως και κάθε ομιλία στη Βουλή, διακόπτεται συχνά από τις αντιδράσεις ή διαφωνίες, είμαι έτοιμος να αντιμετωπίσω ανάλογες καταστάσεις από τους θεατές”.

-Ασχολείστε με την πολιτική;

“Oύτε μου έχει γίνει πρόταση, ούτε θα τη σκεφτόμουν για την ώρα!”

-Έχουν έρθει πολιτικοί να δούνε την παράσταση;

“Με μοναδική εξαίρεση τον κύριο Κικίλια, κανείς άλλος”.

-Ο Αντρέι Ματζέφσκι, έχει πει ότι η πολιτική είναι μεγάλη τέχνη, γιατί πείθει τους ανθρώπους να πληρώσουν γι’ αυτά που τους έκλεψαν. Ποια είναι η άποψή σας σε σχέση με την κρίση που ζει η χώρα μας;

“Η ερώτησή σας είναι πολύ γενική και σηκώνει αρκετή κουβέντα! Προτιμώ να βρείτε τις απαντήσεις μέσα από την παράσταση. Γιατί υπάρχουν!”

-Εσάς πώς σας επηρέασε;

“Όπως στη μεγάλη πλειοψηφία του λαού και μένα με επηρέασε αρνητικά. Αναγκαστήκαμε να αλλάξουμε αρκετά πράγματα στην καθημερινότητά μας. Ωστόσο, δεν σας κρύβω ότι μου έφερε και μια μεγάλη απογοήτευση! Πίστευα ότι ίσως κάτι καλό θα έβγαινε. Δυστυχώς, νομίζω ότι η κρίση μάλλον μάς έβγαλε τη χειρότερή μας πλευρά. Ατομισμό και αδιαφορία για τον συνάνθρωπο. Απάθεια για ό,τι συμβαίνει γύρω μας, ρατσισμό, ξενοφοβία κ.λπ.”

-Ο μεγαλύτερός σας φόβος επαγγελματικά και προσωπικά εν μέσω της κρίσης ποιος είναι;

“Οι περισσότεροι φόβοι μου, ως πατέρας, έχουν να κάνουν με το μέλλον των παιδιών μου. Είμαστε στην πολύ δυσάρεστη θέση να αφήνουμε στους νέους έναν κόσμο χειρότερο από αυτόν που παραλάβαμε”.

-Στην τηλεόραση σάς στιγμάτισε ο ρόλος του «Φατσέα» και μάλιστα το σίριαλ παίζεται non stop. Αυτό σας βοηθάει ή αποτελεί πρόβλημα;

“Επαγγελματικά δεν νομίζω  ότι με έβλαψε! Παρ’ όλες τις επαναλήψεις η σειρά συνεχίζει να αγαπιέται από την πλειοψηφία. Προσωπικά, το μόνο που μου κόστισε είναι ότι έχασα μια ιδιωτικότητα που την ήθελα”.

-Βάζοντας στο google το όνομά σας κυριαρχεί το θέμα με την τολμηρή σειρά του Netflix αλλά και δίκαιη οργή σας. Πώς διαχειρίζεστε τέτοιες καταστάσεις στην εποχή του ίντερνετ, που τα πάντα μένουν;

“Πρόκειται για ένα φαινόμενο της εποχής μας. Η δημοσιογραφία στα χειρότερα της! Τα πάντα για να πουλήσουν φύλλα, αδιαφορώντας αν δημιουργηθούν προβλήματα σε ανθρώπους, οικογένειες και παιδιά! Παραπληροφόρηση με δόλο και καλό θα είναι να σταματήσω εδώ γιατί θα εκνευριστώ και δεν το θέλω!”

Ευτυχώς ήταν το μόνο τέτοιο περιστατικό μετά από 30 χρόνια καριέρας”.

Σήμερα η παράσταση στο Ηράκλειο

Ο ΓΝΩΣΤΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ Γ. ΣΚΙΑΔΑΡΕΣΗΣ ΜΙΛΑ ΣΤΗΝ “Π” ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ “ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ
Η παράσταση σε σκηνοθεσία  Κωνσταντίνας Νικολαΐδη θα παρουσιαστεί στο Αστόρια σήμερα  Δευτέρα στις 9 το βράδυ στο 3ο Φεστιβάλ Πολιτισμού Ηρακλείου «Τεχνικές Λύσεις Κτιρίων-Αντώνης Καρακωνσταντάκης».

Ο  Γεράσιμος Σκιαδαρέσης μετατρέπεται από πολιτικάντης σε πολιτικός, εκφωνώντας πριν παραιτηθεί τον τελευταίο του λόγο στη Βουλή. Η παράσταση αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού οι θεατές έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν αν θα καθίσουν στα έδρανα της Βουλής ως συνάδελφοι πολιτικοί ή θα παρακολουθήσουν από τα θεωρεία ως αγανακτισμένοι πολίτες.

Το έργο  του Κώστα Λεϊμονή έχει βραβευτεί από την Πανελλήνια Ένωση Λογοτεχνών.

Συντελεστές:

Κείμενο: Κώστας Λεϊμονής.

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνα Νικολαΐδη.

Σκηνικά-Κοστούμια: Πολυτίμη Μαχαίρα.

Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Περού.

Σχεδιασμός Φωτισμών: Μανώλης Μπράτσης.

Video/Φωτογραφία: Αλεξάνδρα Μασμανίδη.

Σκίτσο: Ιουλία Μακρή            (www.behance.net/iouliaMak).

Γραφιστική Επιμέλεια: Γιάννης Στιβανάκης.

Βοηθοί σκηνοθέτη: Μαγδαληνή Παλιούρα, Κωνσταντίνος Μουταφτσής.

Προώθηση παράστασης: Άντζυ Νομικού.

Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: Τάσος Κονταράτος, Μαγδαληνή Παλιούρα, Δημήτρης Κακαβούλας.

Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδος & 10 ευρώ φοιτητικό-ανέργων.

Προπώληση εισιτηρίων: Ταμείο Θεάτρου Αστόρια.

Πληροφορίες- Κρατήσεις: Αρβανιτίδου Χρύσα,

Τ. 2310-257218, 6934115555.