γραμμή ψυχολογικής στήριξης

Περίπου 1600 κλήσεις έχει δεχθεί από το 2017 μέχρι σήμερα η 24ωρη τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης, συμβουλευτικής και ενημέρωσης της ΕΛ.ΑΣ όπως έγινε γνωστό την Πέμπτη το πρωί κατά τη διάρκεια παρουσίασης στοιχείων της γραμμής στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παρουσία της Υπουργού κυρίας Όλγας Γεροβασίλη και της υφυπουργού κυρίας Κατερίνας Παπακώστα.

Παρουσίαση στοιχείων της γραμμής

Τα περισσότερα τηλεφωνήματα προέρχονταν από γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας από 45 έως 60 ετών, έγιναν απογευματινές ώρες κυρίως από τις οικίες των αστυνομικών και αφορούσαν ως επί το πλείστον ζητήματα σχετικά με το οικογενειακό περιβάλλον.

Η υπηρεσία απευθύνεται σε εν ενεργεία και συνταξιούχους αστυνομικούς και σε μέλη των οικογενειών τους αλλά απευθύνονται σε αυτήν και στελέχη άλλων Σωμάτων Ασφαλείας ακόμη και πολίτες.

Αίσθηση προκάλεσε η παρουσίαση στην εκδήλωση υπαρχηγών της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και σύμφωνα με πληροφορίες και τα δυο Σώματα προσανατολίζονται στη δημιουργία αντίστοιχης γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης πυροσβεστών και λιμενικών.

Κατά την παρουσίαση επισημάνθηκε πως το 2018 δεν κατεγράφη καμία αυτοκτονία αστυνομικού, ενώ ως προς το ποιες ενέργειες γίνονται εάν εντοπιστεί ένστολος με σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα, αρμόδιος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. απάντησε με ένα παράδειγμα ενός αστυνομικού στη Λάρισα, ο οποίος ανέφερε τι τον απασχολούσε και επειδή θεωρήθηκε πως δεν μπορεί να ασκήσει τα καθήκοντά του, ο συνάδελφός του που δέχθηκε τη κλήση κατάφερε να του αποσπάσει την πληροφορία για την υπηρεσία που ήταν και ενημερώθηκαν οι ανώτεροί του άμεσα, ενώ του προτάθηκε να απευθυνθεί για ψυχολογική υποστήριξη κάτι που αποδέχθηκε.

 

Διαβάστε επίσης: