πλ. Ελευθερίας

Ένα αποφασιστικό βήμα στην κατεύθυνση της δημιουργίας υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στην πλατεία Ελευθερίας, σηματοδοτεί η υπογραφή της σύμβασης για την επικαιροποίηση του φακέλου της μελέτης του μεγαλεπ;hβολου για την πόλη έργου. Ο ανάδοχος, θα κληθεί όχι μόνο να «ωριμάσει» τις διαδικασίες δημοπράτησης της σημαντικής αυτής δομής, αλλά και να τεκμηριώσει κρίσιμες απαντήσεις τόσο για τον τρόπο με τον οποίο θα εκτελεστεί το έργο όσο και για τον τρόπο που θα λειτουργήσει προοπτικά. Η όλη διαδικασία εξελίσσεται με τη σφραγίδα της ΔΕΠΑΝΑΛ,  η οποία έχει πάρει τη σκυτάλη από την πρώην ΔΕΠΤΑΗ για να προχωρήσει την κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ, που με τη σειρά της είχε συνάψει προγραμματική σύμβαση το 2004 με τη Λότζια προκειμένου να αναλάβει το δύσκολο και σύνθετο αυτό εγχείρημα ως πιο ευέλικτος φορέας στην υλοποίησή του.

Όπως έχει ξεκαθαρίσει στο διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΠΑΝΑΛ η πρόεδρος  Ευαγγελία Σχοιναράκη Ηλιάκη, η προσπάθεια αυτή εντάσσεται στη στόχευση που έχει θέσει ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός σε σχέση με την αναβάθμισης της κυκλοφοριακής  οργάνωσης της πόλης και έρχεται να απαντήσει σε ένα κρίσιμο ζητούμενο που αφορά στην ενίσχυση των χώρων στάθμευσης στο ιστορικό κέντρο. Όπως είναι γνωστό ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων  Γιάννης Αναστασάκη έχει υλοποιήσει το δύσκολο εγχείρημα της δημοτικής Αρχής για τη δωρεάν στάθμευση των κατοίκων του κέντρου μέσα στην παλιά πόλη, μέσα από το οποίο αναδείχτηκε επιτακτικά η ανάγκη ενίσχυσης του Ηρακλείου με νέες θέσεις στάθμευσης.

Όπως προκύπτει μέσα στον Απρίλιο, ο ανάδοχος του έργου θα κληθεί να παρουσιάσει το έργο που ανέλαβε να εκτελέσει, και αφορά «στην αξιολόγηση της μεθόδου δημοπράτησης και της προετοιμασίας του φακέλου χρηματοδότησης του υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στη Λ. Δημοκρατίας». Πρόκειται για ένα αντικειμενικά σύνθετο και απαιτητικό έργο, καθώς μιλάμε για τη δημιουργία ενός υπόγειου πάρκινγκ 610 θέσεων με είσοδο από τη λεωφόρο Ικάρου στο ύψος του παλιού εργοστασίου Καστρινάκη.

Για να προχωρήσει το έργο θα πρέπει να προηγηθεί η επικαιροποίηση της υφιστάμενης οικονομοτεχνικής μελέτης, με τα εναλλακτικά σενάρια βιωσιμότητας, ώστε η ΔΕΠΑΝΑΛ να είναι σε θέση με βάση αυτά τα δεδομένα, να χαράξει την πολιτική στρατηγική της σε σχέση με την υλοποίηση του οραματικού αυτού έργου και σε ό,τι αφορά στη μεθοδολογία και τις διαδικασίες ωρίμανσης κατασκευής του και σε σχέση με τις προοπτικές λειτουργίας του. Όπως έχει ξεκαθαριστεί και στη διοίκηση της ΔΕΠΑΝΑΛ κρίσιμο ζητούμενο είναι η χρηματοδοτική κάλυψη του έργου, το κόστος του οποίου εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 12 εκατ. ευρω.

Για την υλοποίηση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου τεχνικά  σχεδιασμού, φαίνεται ότι ανοίγουν όλα τα σενάρια ανάμεσα στα οποία είναι, η κατασκευή του με κρατική χρηματοδότηση, η ανάθεση του έργου σε ιδιώτη, η διαδικασία ΣΔΙΤ δηλαδή σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αφού απαντηθούν όλα αυτά τα κρίσιμα ζητήματα, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021  θα ανοίξει το μεγάλο κεφάλαιο της υλοποίησης του μεγαλεπήβολου έργου. Θυμίζουμε ότι με βάση τον αρχικό σχεδιασμό του έργου, το υπόγειο γκαράζ της πλατείας Ελευθερίας οργανώνεται σε 11 ημιεπίπεδα, με διαφορά ύψους το ένα από το άλλο, 1,5 μ. Το βάθος του πάρκινγκ κάτω από το έδαφος της λεωφόρου Δημοκρατίας,  εκτείνεται σε 20 μ. Το υπόγειο πάρκιγκ,  θα έχει δυναμικότητα  610 θέσεων στάθμευσης οχημάτων,  και η πρόσβαση διασφαλίζεται με μια είσοδο από τη λεωφόρο Δημοκρατίας,  ενώ παράλληλα προβλέπεται και είσοδος και έξοδος των οχημάτων από την λεωφόρο Ικάρου.