Ένα πείραμα καθηγητή του ΕΜΠ αποκαλύπτει πόσο διαβλητές είναι οι εξετάσεις εξ αποστάσεων.
Το πείραμα που κοινοποίησε με ανάρτησή του ο καθηγητής Νίκος Μπελαβίλας αποδεικνύει πόσο ανούσια θα ήταν η εξέταση των φοιτητών εξ αποστάσεων – με δεδομένη πλέον την ευρεία χρήση του ψηφιακού εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT.
«Έστησα δύο εικονικές δικτυακές πανεπιστημιακές εξετάσεις με την τεχνητή νοημοσύνη στο ChatGPT. Το μηχάνημα πέρασε και τις δύο», σημειώνει στην ανάρτησή του.
Απασχόληση μόλις μισής ώρας, δίνοντας στο ChatGPT για δύο μαθήματα της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχ. «θέματα» και σε 5’’ οι απαντήσεις. Θα τις δείτε πιο κάτω. Αν γνωρίζετε αρχιτεκτονική και πολεοδομία βαθμολογήστε. Σίγουρα προβιβάσιμοι βαθμοί προς το «Πολύ Καλά» δηλαδή 7-8. Με προσπάθεια λίγων λεπτών ακόμη μπορεί να πετύχει το “Άριστα» δηλαδή 9 ή 10.
Σε ερωτήσεις κρίσεως, το ChatGPT γράφει σίγουρα «Άριστα». Πέτυχε επίσης η δοκιμή σε ερώτηση σύγκρισης αρχιτεκτονικών ρευμάτων του 20ου αιώνα. Φαίνεται ότι γραπτές διαδικτυακές εξετάσεις σε θεωρητικά μαθήματα είναι αδύνατον να υπάρξουν. Η άγνοια του Υπουργείου Παιδείας είναι πρωτοφανής.
Όπως τονίζει, «ανεξάρτητα αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, για το αν οι φοιτητικές καταλήψεις είναι νόμιμες ή παράνομες, κάποιος πρέπει να ενημερώσει το Υπουργείο Παιδείας ότι οι δικτυακές εξετάσεις πλέον είναι διαβλητές».