Τη βελτίωση της καθημερινότητας και την εφαρμογή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στην πράξη, βλέπει ως σημαντικές προτεραιότητες, η υποψήφια δημοτική σύμβουλος με την παράταξη «Ηράκλειο 3.7.5» Ελένη Αγγελάκη.
Η κ. Αγγελάκη υποστηρίζει πως η νεολαία έχει το σθένος να επέμβει δυναμικά στην εξέλιξη της κοινωνίας, αναφέρεται στην ανάγκη μιας καθαρής και προσβάσιμης σε όλα τα επίπεδα πόλης, στον τουρισμό, αλλά και σε όλα τα βασικά θέματα που χρήζουν αντιμετώπισης στο Ηράκλειο.
Ερ.: Κυρία Αγγελάκη είστε ένας νέος άνθρωπος που αποφασίζει να ασχοληθεί με τα κοινά. Πόσο σημαντική θεωρείτε την πολιτική ενεργοποίηση των νέων και πόσο πιστεύετε ότι θα μπορούσε να συμβάλει η συμμετοχή των νέων σε μια πολιτική αλλαγή;
Απ.: Η πολιτική ενεργοποίηση των νέων είναι σημαντική, καθώς η νεολαία είναι αυτή που έχει τη δύναμη, τη ζωντάνια, το σθένος, το όραμα και τα προσόντα να επέμβει δυναμικά στην εξέλιξη της κοινωνίας. Η ενεργός συμμετοχή τους θα εμπλουτίσει τις γνώσεις τους, θα οξύνει την κριτική και αντιληπτική τους ικανότητα. Έτσι, θα μπορούν να κρίνουν να συγκρίνουν, να διασταυρώνουν, να επιλέγουν και να εκφράζουν την πολιτική τους άποψη για να παρέμβουν διεκδικώντας «τα δικαιώματα» τους. Και όταν το δυναμικότερο κομμάτι της κοινωνίας είναι «παρών» μπορούμε να αισιοδοξούμε για ένα καλύτερο μέλλον.
Ερ.: Ποιος είναι ο λόγος που εμπιστεύεστε την παράταξη «Ηράκλειο 3.7.5» και τον Γιάννη Κουράκη σε σχέση με τους υπόλοιπους υποψήφιους; Τι παραπάνω εκτιμάτε ότι μπορεί να προσφέρουν;
Απ.: Αρχικά μιλάμε για εμπιστοσύνη στο όνομα του κ. Κουράκη, κανείς μας άλλωστε δεν μπορεί να αμφισβητήσει το έργο του στο Δήμο Ηρακλείου. Έχει απλά αυτό που λέμε know-how (τεχνογνωσία). Στη συνέχεια ακολουθεί η μετατόπιση της εμπιστοσύνης μου στη δημοτική παράταξη Ηράκλειο3.7.5 στην οποία ο κ. Κουράκης σε συνδυασμό με όλα τα προηγούμενα ζήτησε από νέα άτομα να σταθούν στο πλευρό του. Η έμπρακτη εμπιστοσύνη του σ’ εμάς τους νέους που έχουμε νέες ιδέες, ανοιχτό μυαλό, όραμα, γνώσεις, θέληση, και πάνω από όλα ειλικρίνεια. Μέσα στην παράταξη μας ενυπάρχουν έννοιες όπως η συνεργασία, η συναίνεση και η συνεννόηση. Κοινός μας στόχος είναι η ανάδειξη της πόλης μας και η ανάπτυξη του τόπου μας.
Ερ.: Αν εστιάσετε σε βασικά προβλήματα της πόλης που πιστεύετε ότι χρήζουν άμεσης επίλυσης, ποια θα ήταν αυτά και πώς νομίζετε ότι μπορούν να επιλυθούν;
Απ.: Ένα πρόβλημα που χρήζει άμεσης επίλυσης είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών του δήμου μας. Χαρακτηριστικά αναφέρω την καθαριότητα, την οδοποιία, το φωτισμό, την έλλειψη πρασίνου, ράμπες για ΑΜΕΑ, παιδικούς σταθμούς, τα αδέσποτα, κ.α. Ποιος δεν θα ήθελε να περπατά σε μια καθαρή πόλη, μια πόλη που θα παρέχει προσβασιμότητα σε όλους, που είναι φωτισμένη και ασφαλής;
Για την άμβλυνση των προβλημάτων αυτών αναγκαίο είναι να υπάρχει ορθή οργάνωση των υπηρεσιών του Δήμου (στρατηγικός σχεδιασμός, σωστή διαχείριση κονδυλίων, συντήρηση εξοπλισμού, άρτια εκπαίδευση, αξιοποίηση δυναμικού, και καλός προγραμματισμός).
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση στην πράξη και όχι κατ’ επίφαση. Παραλαβή εγγράφων ανά πάσα στιγμή από τις υπηρεσίες του δήμου, εισαγωγή της ψηφιακής υπογραφής και ταυτόχρονα βελτίωση των ήδη υπαρχουσών(ελλιπών) εφαρμογών για άμεση επίλυση προβλημάτων.
Ερ.: Έχετε γνώσεις γύρω από τον τουρισμό, αλλά και τα νέα ηλεκτρονικά μέσα. Πιστεύετε ότι υπάρχει ένας συνδυασμός μεταξύ των δύο που να δημιουργήσει ένα νέο συγκριτικό πλεονέκτημα για την πόλη;
Απ.: Στις μέρες μας υπάρχει υπερπλήροφόρηση στη βιομηχανία του τουρισμού και η χρήση των big data (δεδομένα μεγάλου όγκου, σε βαθμό τέτοιο ώστε η διαχείρισή τους να αποτελεί τεχνολογική πρόκληση) μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε νέα και πιο ενημερωμένα συμπεράσματα σχετικά με την ανθρώπινη δραστηριότητα και συμπεριφορά.
Οι ταξιδιώτες χρησιμοποιώντας τις κινητές συσκευές τους, αφήνουν πλήθος δεδομένων σχετικά με το ταξίδι τους (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι). Τα περισσότερα από τα δεδομένα προέρχονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης(Twitter, Facebook, Instagram κλπ).
Η εκμετάλλευση των big data στον τομέα του τουρισμού αποτελεί ανερχόμενη τάση που δημιουργεί προσδοκίες για την καλύτερη κατανόηση της τουριστικής ζήτησης και την προσαρμογή της προσφοράς από τις τουριστικές επιχειρήσεις, στην κατεύθυνση της ικανοποίησης των απαιτήσεων των τουριστών και της επικερδούς δραστηριότητας των τουριστικών επιχειρήσεων.