Το σενάριο να εκδίδει νωρίτερα τους λογαριασμούς νερού ανά δίμηνο ή τρίμηνο εξετάζει τώρα η ΔΕΥΑΗ, μετά τις αλλαγές που έχει επιφέρει η χρήση των νέων ψηφιακών υδρομέτρων, τα οποία καταγράφουν και την τελευταία σταγόνα νερού με αποτέλεσμα να έχουν ανέβει στα ύψη οι λογαριασμοί ύδρευσης, γεγονός που έχει κάνει πολλούς καταναλωτές αφενός να αμφισβητούν τις χρεώσεις τους και αφετέρου να αντιμετωπίζουν τεράστια δυσκολία στην αποπληρωμή τους.
Την ίδια στιγμή, η ΔΕΥΑΗ απορρίπτει το ενδεχόμενο μείωσης της τιμολογιακής πολιτικής της, που στηρίζεται στην κλιμακωτή χρέωση με βάση την κατανάλωση, ξεκαθαρίζοντας ότι το όλο θέμα θα ανοίξει βάσει νόμου το πρώτο εξάμηνο του 2025. Και τα δύο κρίσιμα αυτά ζητήματα συζητήθηκαν στο πλαίσιο της συνάντησης που είχε χθες ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΗ Γιώργος Βουρεξάκης με αντιπροσωπεία κατοίκων της περιοχής των Βασιλειών, οι οποίοι με κοινή επιστολή τους ζήτησαν να ελεγχθούν συνολικά οι περιπτώσεις 72 λογαριασμών.
Στη διάρκεια της συζήτησης παρουσιάστηκαν τα πρώτα αποτελέσματα του μέχρι στιγμής ελέγχου που έχει γίνει από την πλευρά της ΔΕΥΑΗ για τους λογαριασμούς νερού που έχουν φτάσει στα ύψη και διαπιστώθηκε, σύμφωνα με τον κ. Βουρεξάκη, ότι οι αυξημένες χρεώσεις είναι σε συνάρτηση με τις μεγάλες καταναλώσεις νερού. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εξέταση των ενστάσεων έχει δείξει ότι δεν υπάρχει ομοιογένεια σε σχέση με το πώς προκλήθηκαν τα προβλήματα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένα μεγάλο μέρος συνδέεται με τις υψηλές καταναλώσεις, όμως διαπιστώθηκαν και άλλα προβλήματα, όπως για παράδειγμα μια περίπτωση που ο αυξημένος λογαριασμός δεν αφορούσε σε οικιακή κατανάλωση αλλά επιχείρηση.
Αντίστοιχα υπάρχουν και άλλα παραδείγματα στα οποία έγινε λάθος χειρισμός από την πλευρά της υπηρεσίας στις χρεώσεις των λογαριασμών στη μετάβαση από τα παλιά υδρόμετρα σε αυτά της νέας τεχνολογίας. Ο ίδιος ωστόσο τονίζει ότι υπήρξε δέσμευση από την πλευρά της υπηρεσίας ότι θα γίνει και αυτοψία, για να σβήσει κάθε ίχνος υποψίας σε σχέση με το τι πραγματικά έχει συμβεί. Παράλληλα ο κ. Βουρεξάκης με δηλώσεις του στην «Π» υπεραμύνεται των νέων ψηφιακών υδρομέτρων, τονίζοντας ότι αντίστοιχα μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας έχουν τοποθετηθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη και φτάνουν τα 10 εκ., οπότε εάν είχε ανακύψει ζήτημα, σίγουρα θα είχε διαφανεί… Σε κάθε περίπτωση όμως, όπως σημειώνει, η υπηρεσία θα εξετάσει τη δυνατότητα που υπάρχει προκειμένου να μην αποστέλλονται οι λογαριασμοί νερού ανά εξάμηνο αλλά σε συντομότερο χρονικό διάστημα, εφόσον οι πολίτες εκτιμούν ότι με αυτό τον τρόπο θα μπορούν να διεκπεραιώνουν καλύτερα τις οικονομικές υποχρεώσεις τους.
Σε αυτό, όπως εξηγεί, συμβάλλει το γεγονός ότι πλέον, αφού έχει γίνει ο κρίσιμος δρασκελισμός στην ψηφιακή τεχνολογία, μπορεί να ακολουθήσει και αυτό το βήμα της έκδοσης των λογαριασμών του νερού σε συντομότερο χρονικό διάστημα. Σε ό,τι αφορά το σενάριο της αλλαγής της κοστολόγησης του νερού, ο κ. Βουρεξάκης τόνισε ότι σε αυτή τη χρονική συγκυρία δεν υπάρχει τέτοιο περιθώριο. Ο ίδιος τονίζει ότι βάσει νόμου θα γίνουν αλλαγές μέσα στο πρώτο εξάμηνο της νέας χρονιάς, όποτε θα ανοίξει το μεγάλο αυτό κεφάλαιο.
Παράλληλα σημειώνει ότι οι όποιες αλλαγές στην κοστολόγηση του νερού θα πρέπει να γίνει σαφές ότι συνδέονται με πολλούς παράγοντες. Για παράδειγμα, φέτος διανύουμε ένα ακόμα ξηρικό έτος, με το φράγμα Αποσελέμη να φτάνει στα όριά του, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι η κύρια πηγή τροφοδότησης θα είναι οι γεωτρήσεις. Όμως οι γεωτρήσεις είναι εξαιρετικά κοστοβόρες και αυτός είναι ένας κρίσιμος παράγοντας που επηρεάζει τα οικονομικά της ΔΕΥΑΗ, αφού υφίσταται μεγάλη οικονομική επιβάρυνση από την ενεργοβόρα αυτή λειτουργία.