Στους ρυθμούς της Black Friday κινείται στο σύνολο της η τοπική αγορά, η οποία έχει βρει τα τελευταία χρόνια μία μοναδική ευκαιρία τόνωσης της επιχειρηματικότητας μέσα στον Νοέμβριο.
Πρακτικά η Black Friday έχει μετατραπεί σε … Black Month, αφού τον τελευταίο μήνα μικρές ή και μεγαλύτερες επιχειρήσεις προσπαθούν να αξιοποιήσουν το αμερικανικό φαινόμενο για να προωθήσουν και να πουλήσουν προϊόντα τους στην αγορά.
Κατά κύριο λόγο, οι μεγάλες εταιρείες είναι εκείνες που διαφημίζουν μειώσεις τιμών και προσφορών, αξιοποιώντας όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες επικοινωνίας και διαφήμισης και στέλνοντας διαρκώς μηνύματα σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, εφαρμογές κινητών τηλεφώνων και email. Οι περισσότερες προσφορές βέβαια αφορούν σε προϊόντα τεχνολογίας, ωστόσο υπάρχουν και πολλές εταιρείες ειδών ένδυσης και υπόδησης που ανά εβδομάδα τον τελευταίο μήνα διαφημίζουν τα προϊόντα τους και συγκεκριμένες εκπτώσεις που αφορούν ειδικούς κωδικούς.
Όπως τονίζεται πάντως από τους επιχειρηματίες, οι καταναλωτές οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς ειδικά τη φετινή χρονιά, τα φαινόμενα προσπάθειας εξαπάτησης των καταναλωτών είναι πολλά και όσο περνούν οι μέρες γενικεύονται. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα τηλεόρασης υψηλής τεχνολογίας, η οποία κόστιζε πριν την «Μαύρη Παρασκευή» 249 ευρώ και τώρα εμφανίζεται να κοστίζει πάνω από 550 με την θεωρητικά εκπτωτική τιμή να … πέφτει στα 249 ευρώ. Κι αυτό δεν είναι το μοναδικό παράδειγμα που έχει εμφανιστεί στην αγορά καθώς σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζονται προϊόντα που υπερτιμολογούνται για να φανούν σαν εκπτωτικά την Παρασκευή.
Όπως τονίζεται, σημαντικό είναι το γεγονός οι καταναλωτές να μην παραπλανιώνται από τις θεωρητικά χαμηλές τιμές, αλλά να ιεραρχούν τις ανάγκες τους και να κάνουν καταγραφή των πραγματικών προϊόντων που χρειάζονται. Στη συνέχεια καλούνται να κάνουν μια σημαντική έρευνα αγοράς και να ελέγξουν αν οι εκπτώσεις που παρουσιάζονται ως ουσιαστικές και μεγάλες είναι πραγματικές κι αξίζει τον κόπο μια τέτοιου τύπου αγορά.
Την ίδια στιγμή, οι επαγγελματίες του χώρου τονίζουν πως δεν έχει καμία σημασία το ποσοστό έκπτωσης, αλλά οι καταναλωτές οφείλουν να δουν την τελική τιμή και να προχωρήσουν σε αγορά εφόσον οι οικονομικές τους δυνατότητες μπορούν να καλύψουν τέτοιες αγορές.
Όπως φαίνεται πάντως, σε μια μεγάλη πλειοψηφία οι καταναλωτές πλέον γνωρίζουν πολύ καλά το τι συμβαίνει στην αγορά, είναι υποψιασμένοι και προχωρούν σε επιλογές προς όφελος τους.