Η κ. Θεανώ Βρέντζου - Σκορδαλάκη
Η κ. Θεανώ Βρέντζου - Σκορδαλάκη

Μετά το brand name «ΚΡΗΤΗ» που φέρει τη σφραγίδα της, η Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη θέλει να βάλει την υπογραφή της σε ένα brand name εθνικής εμβέλειας.

Μετά από 9 χρόνια στην Περιφέρεια Κρήτης ξέρει όσο λίγοι τον πρωτογενή τομέα και τις δυνατότητές του στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

Η ίδια δηλώνει στην «Π» αισιόδοξη για την αναμέτρηση της 7ης Ιουλίου και εμφανίζεται έτοιμη ν’ αναλάβει την ευθύνη της πρώτης γυναίκας βουλευτή της ΝΔ στο Ηράκλειο.

 

Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:

 

Μετά από 2 συνεχόμενες πρωτιές στις εκλογές για την Περιφέρεια Κρήτης και 9 χρόνια ως αντιπεριφερειάρχης, πώς πήρατε την απόφαση να κάνετε το βήμα στην κεντρική πολιτική σκηνή;

Όπως είπατε, υπηρέτησα για 9 χρόνια στην Περιφέρεια Κρήτης, όπου δούλευα για το καλό του τόπου μου, χωρίς κομματικές και πολιτικές εξαρτήσεις. Επενδύοντας στο ταλέντο και στον κόπο του ίδιου του πολίτη, καταφέραμε να κάνουμε τη ζωή του πιο εύκολη και να τον στηρίξουμε ουσιαστικά.

Ειδικά σε ό,τι αφορά τους παραγωγούς και τους επαγγελματίες του Νομού Ηρακλείου, βρέθηκα δίπλα τους, τόσο μέσα από την πολυετή απασχόλησή μου στον ιδιωτικό τομέα όσο και μέσα από τη θητεία μου στην Περιφέρεια, γιατί πιστεύω διαχρονικά ότι η αξία των προϊόντων μας μπορεί να δημιουργήσει μια σημαντική αναπτυξιακή ώθηση σε όλο τον τόπο.

Και είμαι περήφανη για την επιτυχία της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Κρήτης, που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για όλη τη χώρα και μπορεί να αποτελέσει και τη βάση για μια ευρύτερη εθνική προσπάθεια σε αυτήν την κατεύθυνση. Πλέον, από μια νέα θέση ευθύνης, μπορώ να συμβάλω ουσιαστικά σε αυτή την προσπάθεια.

Επομένως, το δικό σας όραμα σχετίζεται με την επέκταση του μοντέλου της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης σε όλη τη χώρα; Ακούσαμε πρόσφατα και τον Κυριάκο Μητσοτάκη να μιλάει για το brand Ελλάδα και τη σύνδεση με τον πολιτισμό και τα προϊόντα μας.

Ακριβώς. Ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε στη δημιουργία του ελληνικού brand name που θα λειτουργεί ως ομπρέλα των αντίστοιχων περιφερειακών, όπως έχουμε ήδη εμείς με το brand name “ΚΡΗΤΗ”, που συνοδεύει πλέον τα προϊόντα μας. Στη συνέχεια να πάμε στη δημιουργία αγορών μικρών παραγωγών και στη θεσμοθέτηση του ελληνικού μπακάλικου, του κρητικού μπακάλικου και ούτω καθεξής.

Και δεδομένης της τεχνογνωσίας που έχουμε λόγω της Αγροδιατροφικής, είναι αυτονόητο ότι το Ηράκλειο και οι παραγωγοί και οι έμποροι της περιοχής μας έχουν όλες τις δυνατότητες για να βρίσκονται στην προμετωπίδα αυτής της προσπάθειας, που θα έχει πολλαπλά αναπτυξιακά οφέλη για την οικονομία και τον τόπο μας.

Είναι κάτι που έχω συζητήσει με τον πρόεδρο και ο ίδιος, όπως φαίνεται άλλωστε, το πιστεύει πολύ. Μάλιστα, σε λίγες μέρες θα καταθέσω και ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο πάνω στην κατεύθυνση αυτή.

Ας πάμε στον χώρο του τουρισμού, καθώς τα πρώτα στοιχεία δείχνουν μια παραπάνω από ανησυχητική πτώση στις κρατήσεις κοντά στο 20%, και πολλοί άνθρωποι του τουρισμού ήδη κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για περαιτέρω πτώση. Πού εκτιμάτε ότι οφείλεται αυτή η εξέλιξη;

Υπάρχει ασφαλώς το ζήτημα ότι η Τουρκία εμφανίζεται πιο ανταγωνιστική, λόγω της υποτίμησης της τουρκικής λίρας αλλά και λόγω του γεγονότος ότι δεν επαναλήφθηκαν τα τρομοκρατικά χτυπήματα των περασμένων ετών. Αλλά δεν γίνεται να περιμένουμε ως χώρα τι θα γίνεται κάθε χρόνο στην Τουρκία ή στις χώρες της Β. Αφρικής.

Δεν είναι αυτό σοβαρή στρατηγική για τη βαριά βιομηχανία της χώρα μας και, δυστυχώς, τώρα αποδεικνύεται η γύμνια της κυβέρνησης που μας παρουσίαζε τον τουρισμό ως το success story της.

Πιστεύω ότι θα πρέπει να δημιουργεί ένα Στρατηγικό Σχέδιο που θα αφορά στην ανάπτυξη του τουρισμού βασισμένο σε ένα ξεκάθαρο  destination management plan, το οποίο θα λαμβάνει υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πολιτισμού και της γαστρονομικής παράδοσης του τόπου μας.

Επομένως, ποια θεωρείτε ότι θα πρέπει να είναι η κατεύθυνση της τουριστικής πολιτικής της χώρας μας;

Στις συνέργειες μεταξύ των ανταγωνιστικών μας πλεονεκτημάτων. Ο πρωτογενής τομέας, με τον πολιτισμό και τον ασύγκριτο φυσικό μας πλούτο. Το ξέρουμε καλά, δεν υπάρχει ελληνική γη που να μη συνδυάζει αυτά τα πλεονεκτήματα.

Ας δημιουργήσουμε λοιπόν μια ολοκληρωμένη, συνεκτική στρατηγική που να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες του κάθε τόπου και ας ξεφύγουμε επιτέλους από το ξεπερασμένο δίπτυχο “ήλιος-θάλασσα”, που περιορίζει την τουριστική περίοδο σε 5 μήνες και μας καθιστά μη ανταγωνιστικούς.

Τελικά, μήπως ήρθε η ώρα για να γίνει πραγματικότητα αυτό που όλοι σιγοψιθυρίζουν, ότι ήρθε η ώρα για την πρώτη γυναίκα βουλευτή της ΝΔ στο Ηράκλειο;

Μια γυναίκα βουλευτής στο Ηράκλειο δεν είναι από μόνο του θέσφατο, άλλωστε πιστεύω βαθιά και έχω ως στάση ζωής ότι οι γυναίκες πρέπει να διεκδικούμε και με σκληρή δουλειά να κατοχυρώνουμε την παρουσία μας και τη θέση μας.

Είτε στον πολιτικό, είτε φυσικά στον επαγγελματικό και κοινωνικό μας βίο. Προφανώς, μια εκλογή γυναίκας και στο πλαίσιο της “πρώτης φοράς” που θέτετε μπορεί να ενέχει έναν συμβολισμό. Ότι οι πόρτες της πολιτικής πρέπει να είναι ανοιχτές σε όλους, όσους νιώθουν – ανεξαρτήτως ηλικίας ή φύλου –  ότι μπορούν να αφιερώσουν δυνάμεις, χρόνο και δημιουργικότητα υπηρετώντας τους πολίτες και τον τόπο τους.