Τον δικό τους ψυχολόγο χρειάζονται οι καθηγητές

ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ

Ομάδα στήριξης… εκπαιδευτικών

Έχουν απέναντί τους έναν έφηβο και παίζουν κομβικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσωπικότητάς του και τη λήψη των αποφάσεων που καθορίζουν τη ζωή του. Ή καλούνται να σταθούν στο πλευρό ενηλίκων που αποφάσισαν να διεκδικήσουν μία δεύτερη ευκαιρία στη ζωή τους.

Εκείνους, όμως, ποιος θα τους στηρίξει; Το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Ηρακλείου, στο πλαίσιο των προγραμμάτων πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας στην κοινότητα, πραγματοποιεί ομάδα ευαισθητοποίησης στην αντιμετώπιση του στρες για καθηγητές μέσης εκπαίδευσης εργαζόμενους στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Ηρακλείου.

«Πρόκειται για ένα λειτούργημα, ένα επάγγελμα, το οποίο ασχολείται με τον άνθρωπο και την προσφορά, σε έναν δύσκολο χώρο, όπως είναι η εκπαίδευση», αναφέρει στην «Π» η ψυχολόγος PhD, κ. Ειρήνη- Έρρικα Βασιλάκη, η οποία είναι η υπεύθυνη συντονίστρια της ομάδας.

Στόχος της ομάδας είναι η ενίσχυση της καλύτερης προσαρμογής σε στρεσογόνες καταστάσεις στο εργασιακό και οικογενειακό περιβάλλον.

Η θεματολογία αφορά σε διαχείριση άγχους και στρατηγικές αντιμετώπισης, βελτίωση επικοινωνίας και επίλυση συγκρούσεων, αύξηση αυτογνωσίας και ενίσχυση αυτοεκτίμησης.

Η προσέγγιση της ομάδας είναι γνωστική (θεωρία) και βιωματική (εμπειρικές ασκήσεις, διεργασία ομάδας).

Η ομάδα θα γίνεται κάθε δεύτερη Πέμπτη, ώρες 1 με 3 το μεσημέρι, στο χώρο του Κ.Ψ.Υ. και θα ολοκληρωθεί σε δέκα δίωρες συναντήσεις. Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Για πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής ως τις 2 Φεβρουαρίου μπορεί να καλέσει κανείς στο  2810333402 καθημερινά (εκτός Σαββάτου -Κυριακής) από τις 8 το πρωί έως τις 3 το απόγευμα.

Η ομάδα θα αποτελείται από δώδεκα άτομα.

“Είναι σημαντικοί  για τους εφήβους”

Η κ. Βασιλάκη αναφέρει στην «Π» πως ανάλογες ομάδες έχουν λειτουργήσει και στο παρελθόν για τους καθηγητές αλλά και για τους επαγγελματίες υγείας, γιατρούς και νοσηλευτές που εργάζονται σε νοσοκομεία και κέντρα υγείας. Για τους εκπαιδευτικούς, η αρχή για φέτος θα γίνει τον Φεβρουάριο, ενώ για τους επαγγελματίες υγείας λειτουργούν ομάδες ήδη από το φθινόπωρο.

Με την ομάδα, γίνεται μία προσπάθεια να στηριχθούν οι εργαζόμενοι σε θέματα αυτογνωσίας, αυτοεκτίμησης, επικοινωνίας, μαθαίνουν να διαχειρίζονται το στρες ώστε να νιώσουν οι ίδιοι καλύτερα και να είναι πιο αποδοτικοί στη δουλειά τους.

«Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι πάρα πολύ σημαντικός για την πορεία των παιδιών, οι ίδιοι είναι σημαντικοί για τους εφήβους. Το λειτούργημά τους είναι τέτοιο ώστε να χρειάζονται και την ιδιαίτερη στήριξη», αναφέρει η κ. Βασιλάκη.

Αντίστοιχα, οι επαγγελματίες υγείας ασχολούνται με τον άνθρωπο, την προσφορά και τον ανθρώπινο πόνο, επιβαρύνονται και κουράζονται από αυτό και είναι ανάγκη να υποστηριχθούν για να μπορούν να αντέχουν και να δίνουν στον ασθενή.

«Το ίδιο είναι και ο εκπαιδευτικός, πρέπει να τον στηρίζεις για να νιώσει καλύτερα με τον εαυτό του, να μπορεί να μπει στη θέση του άλλου. Για να καταλάβει κανείς τον φόβο, την ανασφάλεια του εφήβου, πρέπει πρώτα να καταλάβει τις δικές του φοβίες και ανασφάλειες, να καλύψει τις δικές του ανάγκες», σημειώνει.

Τις προηγούμενες χρονιές, είχαν λάβει μέρος στις ομάδες ευαισθητοποίησης καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων, φιλόλογοι, μαθηματικοί, ξένων γλωσσών, γυμναστές, εκπαιδευτικοί σε ημερήσια αλλά και εσπερινά σχολεία, που έχουν απέναντί τους ενήλικες μαθητές.