Το σχέδιο του Δήμου Ηρακλείου με Μελέτες-εξπρές για 14 σχολεία

Διέξοδο στο προαιώνιο πρόβλημα της σχολικής στέγης, που αποτελεί διαχρονικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας στο Ηράκλειο, επιχειρεί η Λότζια αξιοποιώντας τη δυνατότητα που δίνει ο νόμος για τη σύναψη «συμφωνίας – πλαίσιο».

Χθες η Οικονομική Επιτροπή έδωσε το «πράσινο φως» για την ανάθεση του σχετικού έργου, μέσα από το οποίο θα εκπονηθεί το σύνολο των μελετών που απαιτούνται για την ανέγερση σχολικών κτηρίων σε οικόπεδα, τα οποία είναι πολεοδομικά ελεύθερα και κατάλληλα για την ανέγερση σχολικών κτηρίων, κυρίως νηπιαγωγείων τα οποία στεγάζονται σε ακατάλληλες και σε πολλές περιπτώσεις προκλητικά απαράδεκτες αίθουσες.

Η «Π» σήμερα παρουσιάζει ποιες μελέτες σχολείων προκρίνονται να μελετηθούν και σε ποιες περιοχές θα γίνει η ανέγερση τους σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής.

Τέλος στα λυόμενα

Τα όσα διαδραματίστηκαν τους προηγούμενους μήνες με την προσχολική αγωγή στο Ηράκλειο που όχι μόνο κατέληξε να γίνεται μέσα σε προκάτ αίθουσες αλλά δεν ήταν καν έτοιμες στην έναρξη του σχολικού έτους, φαίνεται ότι ήταν ο καταλύτης των όσων ακολούθησαν στη Λότζια.

Με εντολή του  δημάρχου κ. Β.Λαμπρινού έγινε σαφές, ότι θα πρέπει να μπει οριστικό τέλος στη χρήση των λυόμενων αιθουσών, και να τρέξει τάχιστα το θέμα των μελετών για την ανέγερση των σχολικών αιθουσών και κτηρίων, που έπρεπε να έχουν κατασκευαστεί εδώ και χρόνια, καθώς είναι απαράδεκτο παιδάκια νηπιακής ηλικίας αλλά και μεγαλύτερων σχολικών βαθμίδων να παρακολουθούν μάθημα μέσα σε ακατάλληλους χώρους.

Ωστόσο ένα από τα κρίσιμα ζητήματα που έπρεπε να λυθούν είναι το γεγονός ότι η τεχνική υπηρεσία με το αποδεκατισμένο προσωπικό της, αδυνατεί να σηκώσει και αυτό το βάρος των μελετών καθώς ήδη κρατά στις πλάτες της ένα τεράστιο όγκο μελετητικής δουλειάς και έργων που τρέχουν, όπως εξηγεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γ.Αναστασάκης.

Το σχέδιο της δημοτικής Αρχής για τη σχολική στέγη

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Γιάννη Αναστασάκη, «στον Δήμο Ηρακλείου πολλά σχολεία, κυρίως νηπιαγωγεία, λειτουργούν σε μισθωμένα κτήρια, αρκετά από τα οποία φέρουν σοβαρές κτηριακές ελλείψεις και δεν τηρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές κτηριακών υποδομών για στέγαση σχολικών κτηρίων, όπως για παράδειγμα την ύπαρξη κατάλληλων αύλειων χώρων.

Επιπρόσθετα σε αυτό, έχει προστεθεί και η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, για την οποία δεν υπάρχουν επαρκείς κτηριακές υποδομές για τη στέγαση των νηπίων».

Ο κ. Αναστασάκης σημειώνει ότι η δημοτική Αρχή θα αξιοποιήσει τη δυνατότητα που δίνει το νομικό πλαίσιο για τη σύναψη «συμφωνίας- πλαίσιο» ώστε μέσα από μια διαγωνιστική διαδικασία να προκύψει μια ομάδα εξωτερικών συνεργατών στους οποίους θα ανατίθενται μελέτες που θα αφορούν αποκλειστικά τη σχολική στέγη.

«Σκοπός της «συμφωνίας-πλαίσιο» είναι να εκπονηθεί το σύνολο των μελετών που απαιτούνται (Τοπογραφικές, Γεωτεχνικές, Αρχιτεκτονικές, Ειδικές Αρχιτεκτονικές, Στατικές, Ηλεκτρικές-Ηλεκτρολογικές-Μηχανολογικές και Ενεργειακές) για την ανέγερση σχολικών κτηρίων σε οικόπεδα, τα οποία είναι πολεοδομικά ελεύθερα και κατάλληλα για την ανέγερση σχολικών κτηρίων, κυρίως Νηπιαγωγείων, τονίζει ο αντιδήμαρχος, ο οποίος προσθέτει.

«Η συμφωνία-πλαίσιο επιλέχθηκε ως μέθοδος ανάθεσης, γιατί αφορά στην εκπόνηση όμοιων μελετών (ανέγερση σχολικών κτηρίων) για τις οποίες δεν είναι γνωστά όλα τα στοιχεία, όπως για παράδειγμα οι ακριβείς χώροι στους οποίους αυτές θα εκτελεστούν, δεδομένου ότι υπάρχουν πολεοδομικές ή άλλες εκκρεμότητες και κατ’ επέκταση οι χρόνοι έναρξης και ολοκλήρωσης».

Ο κ. Αναστασάκης τονίζει ότι η συμφωνία πλαίσιο  έχει σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως τη μείωση του διοικητικού κόστους, επειδή διενεργείται μία μόνο διαγωνιστική διαδικασία για πολλές συμβάσεις, οι ώρες καθώς και το κόστος που αφιερώνονται εκ μέρους της Αναθέτουσας Αρχής είναι μειωμένες. Η «συμφωνία-πλαίσιο» θα έχει διάρκεια τρία χρόνια από την υπογραφή της και θα είναι προεκτιμώμενης αμοιβής 1.000.000 με ΦΠΑ.

Οι μελέτες των σχολείων που μπαίνουν σε προτεραιότητα

Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος, όλα τα προηγούμενα χρόνια η δημοτική Αρχή προχώρησε σε ένα ξεκαθάρισμα σε ό,τι αφορά στα οικόπεδα που είναι κατάλληλα και μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανέγερση σχολικών κτηρίων.

Τα οικόπεδα που θα επιλεγούν, θα πρέπει να είναι πολεοδομικά ελεύθερα και θα επιλεχθούν από την παρακάτω λίστα που περιλαμβάνει τα σχολεία και νηπιαγωγεία που τίθενται στη λίστα προτεραιότητας σύμφωνα με τον σχεδιασμό της δημοτικής Αρχής.

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου στο Ο.Τ. 28 επί της οδού Ψελλού στην περιοχή «Πόρος-Πατέλλες-Κατσαμπάς»

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου στο Ο.Τ. 88 επί της οδού Λουδοβίκου Παστέρ στην περιοχή «Πόρος-Πατέλλες-Κατσαμπάς»

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου & Βρεφονηπιακού Σταθμού στο Ο.Τ. 1282 επί της οδού Θεοδοσίου Ματθαιάκη στην περιοχή «Ατσαλένιο»

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου στο Ο.Τ. 1394, επί της οδού Μελετίου Πηγά στην περιοχή «Ατσαλένιο»

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου στο ΚΦ 2224Α στην περιοχή «Θέρισσος-Δειλινά-Κορώνη-Μασταμπάς»

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου στο ΚΦ 2145 επι της οδού Μελετίου Μεταξάκη, στην περιοχή «Θέρισσος-Δειλινά-Κορώνη-Μασταμπάς»

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου – Δημοτικού Σχολείου – Βρεφονηπιακού Σταθμού» σε πάροδο της οδού Χριστομιχάλη Ξυλούρη, στην περιοχή «Θέρισσος-Δειλινά-Κορώνη-Μασταμπάς»

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου στο ΚΦ334, στην περιοχή «Μεσσαμπελιές»

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου στο ΟΤ 1900, επί των οδών Ν. Καμπιτάκη και ΕΑΜ, στην περιοχή «Άγιος Ιωάννης – Μεσσαμπελιές – Φορτέτσα»

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου επί των οδών Ν. Καμπιτάκη και ΕΑΜ, στην περιοχή «Άγιος Ιωάννης – Μεσσαμπελιές – Φορτέτσα»

– Ανέγερση νέου Νηπιαγωγείου και Βρεφονηπιακού Σταθμού, επί της οδού Πλατάκη (πάροδοος Κρασαδάκη) στην περιοχή «Άγιος Ιωάννης – Μεσσαμπελιές – Φορτέτσα»

– Ανέγερση νέου μονοθέσιου Νηπιαγωγείου Καρτερού και εξαθέσιου Δημοτικού Σχολείου Καρτερού στο παραχωρηθέν Στρατόπεδο Μπετεινάκη

– Ανέγερση νέου Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου

– Ανέγερση νέου Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Ηρακλείου

Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος η αμοιβή που έχει καθοριστεί δεν επαρκεί για το σύνολο των παραπάνω μελετών. Είναι όμως η αρχική δαπάνη, που δεσμεύεται για να αρχίσουν να ανατίθενται και να προχωρούν οι πρώτες μελέτες και στη συνέχεια ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν θα διατεθούν και περισσότερα χρήματα.