γίνονται ηλεκτρονικά οι εγγραφές σε Λύκεια και ΕΠΑΛ

Η καλή φήμη ενός σχολείου προσελκύει μαθητές, με αποτέλεσμα άλλα να υπερφορτώνονται και κάποια να παραμένουν άδεια, μία εικόνα που συναντά κανείς και στο Ηράκλειο. Εκτιμάται, όμως, ότι αυτό το φαινόμενο θα σταματήσει μέσα από το νέο σύστημα εγγραφών στα Λύκεια, που από φέτος γίνονται ηλεκτρονικά. Έτσι η κατανομή των μαθητών θα πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνο βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους.

… Χωρίς να λείπουν τα τεχνικά προβλήματα

Το νέο σύστημα έχει προκαλέσει και προβλήματα, κυρίως λόγω τεχνικών προβλημάτων, ενώ για τα ΕΠΑΛ ισχύει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Σημειώνεται πως η ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής- δήλωση προτίμησης γίνεται ως τις 31 Μαΐου στις 2 το μεσημέρι μέσω της εφαρμογής e-εγγραφές στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://e-eggrafes.minedu.gov.gr.

Ο διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου κ. Νίκος Γιγουρτάκης

Για την είσοδο στην εφαρμογή e-eggrafes, είναι απαραίτητοι οι κωδικοί taxis.

«Είναι ένα καινούργιο μέτρο, πρόβλημα δεν υπάρχει αλλά καθετί καινούργιο έχει τις ιδιαιτερότητές του, είναι ένα πολύ καλό σύστημα που ίσχυε στα ΕΠΑΛ και φέτος επεκτάθηκε στα Γενικά Λύκεια» αναφέρει στην «Π» ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, κ. Νίκος Γιγουρτάκης.

Κάνει λόγο για αδιάβλητη κατανομή των μαθητών στα σχολεία και υποστηρίζει πως με το νέο σύστημα δεν μπορεί κάποιος να ζητήσει τη μετακίνηση των παιδιών σε σχολείο που δεν είναι κοντά στην κατοικία τους.

 

Ο κ. Ρηγάκης
Ο κ. Ρηγάκης

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ηρακλείου, κ. Ζαχαρίας Ρηγάκης, αναφέρει πως στις εγγραφές στα ΕΠΑΛ προκύπτουν ορισμένα προβλήματα με τις ειδικότητες, υπάρχουν ΕΠΑΛ που υπερφορτώνονται ενώ άλλα μένουν χωρίς μαθητές, «επικρατεί μια αναταραχή με τις ειδικότητες όπως πέρσι, όμως, στο τέλος όλα κύλησαν ομαλά, πρέπει να υπάρξουν ασφαλιστικές δικλείδες για να λειτουργήσει το μέτρο καλύτερα» θεωρεί.

Για τις εγγραφές στα Γενικά Λύκεια αναφέρει πως ορισμένα προβλήματα, τεχνικής φύσης, ίσως δημιουργούνται επειδή το μέτρο είναι καινούργιο, όμως, πιστεύει πως είναι θετικό ότι η διαδικασία εξελίσσεται και θα πάψουν να υπάρχουν οι καρτέλες των μαθητών.

Επίσης, τονίζει πως «δεν εμπλέκεται κανείς πλέον στη διαδικασία σα φυσικό πρόσωπο. Το φαινόμενο να παρεμβαίνουν για να μην πηγαίνουν στα σχολεία της περιοχής τους οι μαθητές πρέπει να το δούμε γιατί στο Ηράκλειο υπάρχουν σοβαρά προβλήματα.

Έχουμε σχολεία υπερφορτωμένα που μπορεί να προκύψουν δυσκολίες σε περίπτωση σεισμού, για παράδειγμα, όμως, κανείς δε βάζει το χέρι του επί τον τύπον των ήλων για να σταματήσει αυτός ο παραλογισμός.

Δεν ξέρω γιατί ένα σχολείο αποκτά ένα καλό όνομα και διπλανό σχολείο εξαιρετικό μένει άδειο».

Διαμαρτυρία της ΟΛΜΕ

Προβληματική χαρακτηρίζει η ΟΛΜΕ τη νέα εγκύκλιο για τις ηλεκτρονικές εγγραφές – επανεγγραφές στα ΕΠΑΛ.

Τονίζει πως «όπως και πέρσι, πρώτη χρονιά εφαρμογής της ηλεκτρονικής εγγραφής, η ομοσπονδία αναδεικνύει την συνεχή προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας για συρρίκνωση των ΕΠΑΛ.

Ο αδιευκρίνιστος και πολύπλοκος τρόπος εγγραφής, ιδιαίτερα για τους γονείς και κηδεμόνες που δεν διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία ή πρόσβαση σε Η/Υ, αποβαίνει εις βάρος των σχολείων αυτών.

Στα προβλήματα αυτά έρχεται να προστεθεί και η «εξαφάνιση» από το ηλεκτρονικό σύστημα όλων των ολιγομελών τμημάτων που λειτούργησαν φέτος, όπως επίσης και όλων των εγκεκριμένων Τομέων και Ειδικοτήτων που δεν λειτούργησαν όμως την περασμένη χρονιά». Η ομοσπονδία ζητά:

– Την εφαρμογή και του προηγούμενου τρόπου εγγραφής για όλους τους μαθητές

– Να δοθεί όλος ο απαραίτητος χρόνος στους μαθητές να ενημερωθούν για να επιλέξουν το σχολείο, τον τομέα και την ειδικότητα του ενδιαφέροντος τους,

– Να δοθεί η δυνατότητα εγγραφής σε όλα τα τμήματα που λειτούργησαν την περσινή χρονιά ως ολιγομελή,

– Να εγγράφονται οι μαθητές σε όλους τους εγκεκριμένους Τομείς και Ειδικότητες του κάθε σχολείου,

– Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να ολοκληρώνονται τον Σεπτέμβριο,

– Να μην «κλειδώνει» ο αριθμός των τμημάτων και να δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας και νέου τμήματος σε κάθε σχολείο,

– Την εφαρμογή της αρχής 20 μαθητών ανά τμήμα – 15 στις κατευθύνσεις – 10 στα εργαστήρια.