μέλη της μουσικοπαιδαγωγικής ομάδας «Τζαμ τζαμ», του Συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος»

Τα παλαμάκια είναι από τις πρώτες κινήσεις που μαθαίνει ένα παιδί. Ο ρυθμός είναι μέσα του και χρειάζεται μία μικρή μονάχα σπίθα για να ανάψει η φωτιά της μάθησης.

Εκπαιδευτικοί του Ηρακλείου, που έχουν δει στην πράξη πόσο βοηθάει το έργο τους η μουσική, δημιούργησαν πριν από δέκα περίπου χρόνια τη μουσικοπαιδαγωγική ομάδα «Τζαμ τζαμ» του   Συλλόγου  Εκπαιδευτικών   Πρωτοβάθμιας   Εκπαίδευσης  Νομού Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος».

Φέτος, για ακόμα μια φορά, καλούν τους Ηρακλειώτες στη χριστουγεννιάτικη δράση τους με   θέμα  «Καλανταρίσματα – Μουσικοπαιχνιδίσματα» που θα γίνει Κυριακή 17 Δεκεμβρίου στο κέντρο της πόλης του   Ηρακλείου.

Μέλη της ομάδας μιλούν στην «Π» για την επίδραση που έχει η μουσική στη δυνατότητα ενός παιδιού να αφομοιώσει όσα μαθαίνει.

Η μουσικοπαιδαγωγική ομάδα «Τζαμ τζαμ» του συλλόγου «Δ. Θεοτοκόπουλος» οργανώνει και φέτος τα «Καλανταρίσματα-Μουσικοπαιχνιδίσματα»
Η μουσικοπαιδαγωγική ομάδα «Τζαμ τζαμ» του συλλόγου «Δ. Θεοτοκόπουλος»

«Καλανταρίσματα  – Μουσικοπαιχνιδίσματα»

Ομάδες παιδιών με εμψυχωτές τα μέλη της ομάδας θα δράσουν διαδοχικά το πρωί της Κυριακής 17 Δεκεμβρίου σε κεντρικά σημεία της πόλης μας, π.χ.   Βαλιδέ τζαμί   (πλατεία  Κορνάρου),   πλατεία  Δασκαλογιάννη,   πεζόδρομος   Αργυράκη,   πλατεία Καλλεργών   (Λιοντάρια),   πλατεία   Αγίου   Τίτου,   πεζόδρομος   Δαιδάλου,   πεζόδρομος Κοραή, πεζόδρομος Χάνδακος…

Στη συνέχεια όλες οι ομάδες θα συγκεντρωθούν στην πλατεία Ελευθερίας για να δράσουν συνολικά και να ευχηθούν σε όλους καλά Χριστούγεννα.

Την περσινή χρονιά, είχαν λάβει μέρος περίπου δέκα ομάδες από διαφορετικά σχολεία.

Η μουσική ως εργαλείο μάθησης

Ο δάσκαλος – μουσικοπαιδαγωγός, κ. Πέτρος Τζανάκης, αναφέρει στην «Π» πως, μεταξύ άλλων, η μουσική είναι ένας τρόπος επανάληψης εννοιών στα μαθηματικά και τη γλώσσα.

«Το παιδί μαθαίνει καλύτερα, η μουσική ενεργοποιεί και άλλα αισθητήρια, εκτός το νοητικό κομμάτι, εμπλέκεται και το ψυχοκινητικό, το συναισθηματικό, το παιδί αλληλοεπιδρά με τους συμμαθητές του, ενεργοποιούνται περισσότερα μέρη του εγκεφάλου, και καταγράφει καλύτερα», περιγράφει.

Με τη μουσική, όπως αναφέρει ο κ. Τζανάκης, δημιουργείται ένα ιδιαίτερο κλίμα στην τάξη, το μάθημα γίνεται πιο βιωματικό και το παιδί δεν θα ξεχάσει ποτέ ο, τι μαθαίνει τη δεδομένη στιγμή.

«Στόχος της ομάδας μας είναι να συμπράξει η μουσική με όλα τα μαθήματα που διδάσκονται στα σχολεία, τη χρησιμοποιούμε ως τρόπο και μέθοδο διδασκαλίας αφού μπορεί να είναι πολύ πιο ευχάριστη από το βιβλίο, το τετράδιο και το χαρτί», εξηγεί η νηπιαγωγός, κ. Μαρία Αναγνωστάκη.

Τα παιδιά μπορούν, για παράδειγμα, να γράψουν στίχους, να μελοποιήσουν την προπαίδεια και τη γραμματική, όπως έχει κάνει στην τάξη της η κ. Αναγνωστάκη. Πέρσι, η ομάδα των μαθητών της είχε αλλάξει τους στίχους σε χριστουγεννιάτικο τραγούδι.

«Χρησιμοποιούμε τα παιχνίδια που μαθαίνουμε στην τάξη μας και προσπαθούμε να πάμε λίγο παραπέρα την παιδαγωγική διαδικασία, να συμπράξουμε με τη μουσική. Ο ρυθμός είναι έμφυτος στα παιδιά, όταν βάλεις τον ρυθμό στη ζωή τους και την παιδαγωγική διαδικασία, τα πράγματα είναι πιο εύκολα για μας και για εκείνα», αναφέρει η κ. Αναγνωστάκη.

Η ομάδα συνδέει ο, τι έχει σχέση με την παιδαγωγική με τη μουσική, το θέατρο, τις τέχνες, όπως εξηγεί η μουσικός κ. Αργυρώ Σταυρίδη. Οι ομάδες των μαθητών ανεβάζουν παραστάσεις με παραμύθια, παρουσιάζουν μουσικοκινητικές δράσεις.

Η κ. Σταυρίδη αναφέρει πως κύριος στόχος της ομάδας «Τζαμ τζαμ» είναι να προσεγγίσουν και άλλους εκπαιδευτικούς, να τους ενθαρρύνουν να γίνουν λίγο πιο εναλλακτικοί στη διδασκαλία τους, να κάνουν το μάθημα περισσότερο διαδραστικό.

«Έχουμε αρκετούς συνοδοιπόρους σε αυτό», αναφέρει, αφού στα χρόνια δράσης της ομάδας, ολοένα και περισσότεροι εκπαιδευτικοί υιοθετούν τον τρόπο διδασκαλίας που προωθείται, συνδυάζουν δηλαδή το μάθημα με κάτι που τα παιδιά αγαπούν, τη μουσική.