Μία «βουτιά» στον θαυμαστό κόσμο της τεχνολογίας θα έχουν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν οι Ηρακλειώτες με ξεναγούς τους μαθητές της ανατολικής Κρήτης.
Το 9ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας πραγματοποιείται την ερχόμενη την Πέμπτη 11, την Παρασκευή 12 και το Σάββατο 13 Απριλίου στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Ηρακλείου.
Η «Π» παρουσιάζει ορισμένες από τις εργασίες που θα εντυπωσιάσουν τους επισκέπτες.
Το σκάκι… αλλιώς
Το 1o ΕΠΑΛ Μοιρών υλοποίησε το έργο Roua Mat με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Ιωάννη Χαριτάκη.
Οι ομάδες του σχολείου χωρίζονται ως εξής, ιστοσελίδα: Μαρία Φασουλάκη, Κατερίνα Βεϊσσάκη, Ελένη Χρονάκη, Γιώργος Σταματάκης, παρουσίαση: Κωνσταντίνος Λιανουδάκης, Ελένη Χρονάκη, υλοποίηση: Terminal: Πολύδωρος Δήμου, Ελένη Ρασούλη,Μανώλης Βλατάκης,Ελένη Χρονάκη και γραφικό περιβάλλον: Σοφοκλής Φασουλάκης.
Η ομάδα εξηγεί: «Υλοποιήσαμε χρησιμοποιώντας οντοκεντρικό προγραμματισμό σε python το παιχνίδι του σκακιού σε τερματικό έτσι ώστε να μπορούν δύο παίκτες να παίξουν μεταξύ τους. Κατόπιν προσπαθήσαμε να προσθέσουμε γραφική απεικόνιση της σκακιέρας (παράλληλα με αυτήν του τερματικού)».
«Για δυο λεπτά μόνο… stop (motion)»
Οι μαθητές του Ειδικού Γυμνασίου Ηρακλείου δημιούργησαν ένα βίντεο animation με τίτλο «Για δυο λεπτά μόνο… stop (motion)», στο πλαίσιο Πολιτιστικού Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων, σχολικού έτους 2018-2019.
Χρησιμοποίησαν ανθρωπάκια Lego, αξιοποιώντας την τεχνική stop motion, κατά την οποία ένα αντικείμενο που κινείται από κάποιον άλλον φαίνεται να κινείται από μόνο του. Το αντικείμενο κινείται σιγά – σιγά και φωτογραφίζεται στην κάθε του φάση, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση της κίνησης.
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος, κ.κ. Τζιβάρα Ελένη (Πληροφορικής) και Αντωνογιαννάκη Ελευθερία (μαθηματικός), αναφέρουν στην «Π» πως το stop-motion animation αποδείχθηκε μια ιδιαίτερα διασκεδαστική δραστηριότητα για τα παιδιά με πολλαπλά οφέλη: δημιουργικότητα, συνεργασία, καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως συγγραφή σεναρίου, οργάνωση υλικών, χρήση ψηφιακών μέσων.
Το θέμα της ταινίας είναι η ευαισθητοποίηση των πολιτών στα προβλήματα μετακίνησης των ΑμεΑ, στην καθημερινή μας ζωή.
Το βίντεο μπορεί να το βρει κανείς στο youtube στην παρακάτω διεύθυνση:
Οι μαθητές που πήραν μέρος είναι οι Νίκος Σφ., Μαρία Μ., Μαρία Κ., Κώστας Σ., Στάθης Β.
Υπόθεση… φιλική
Ο Μιχάλης Γιαννακόπουλος και ο Ηλίας Βρύνας, φίλοι και συμμαθητές στη Β’ Τάξη του Πειραματικού Λυκείου Ηρακλείου, ασχολούνται με τον προγραμματισμό από μικρή ηλικία.
Από την περσινή χρονιά και το μάθημα του προγραμματισμού σε Python, ο καθηγητής τους, κ. Περικλής Γεωργιάδης, τους ενθαρρύνει να συμμετέχουν στο Φεστιβάλ, αλλά και να αναπτύσσουν τις δικές τους εφαρμογές για ευφυή κινητά τηλέφωνα (smartphones), δουλεύοντας εκτός τάξης, στον ελεύθερο χρόνο τους.
Φέτος παρουσιάζουν ένα πρωτότυπο παιχνίδι, γραμμένο στη γλώσσα Processing, που διάλεξαν οι ίδιοι.
Το Not A Maze είναι για όλους, πολύ εύκολο στην εξοικείωση, και γίνεται γρήγορα εθιστικό, με κάθε επόμενη πίστα και επίπεδο ακόμη δυσκολότερα και πιο απαιτητικά σε σκέψη και ταχύτητα.
Η ομάδα On/Off Games, όπως αυτοονομάζονται οι δύο φίλοι, ανεβάζουν τις δημιουργίες τους στο Play Store, το αποθετήριο εφαρμογών για smartphone με λειτουργικό σύστημα Android, και δεν αμελούν να τις διαδώσουν όσο μπορούν.
Πολυπράγμων εκπαιδευτικός
Το Δημοτικό Σχολείο Βασιλειών με εκπαιδευτικό Πληροφορικής τον Αλέξανδρο Ρονιώτη θα παρουσιάσει ένα ρομποτικό σύστημα προσεδάφισης στον πλανήτη Άρη και χαρτογράφησης της επιφάνειας του.
Οι μαθήτριες της ομάδας ρομποτικής του σχολείου υλοποίησαν στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch ένα διαστημόπλοιο που μεταφέρει ένα ερευνητικό όχημα στον Άρη με σκοπό την εύρεση του καταλληλότερου σημείου για την εγκατάσταση των πρώτων αποίκων του Άρη.
Αφού προσεδαφιστεί, το όχημα ξεκινάει την καταγραφή του υψομέτρου του Άρη και των ριπών ανέμου. Ένα τρίτο ρομπότ αναζητάει κοιτάσματα πάγου και τα δεδομένα στέλνονται στη Γη.
Το 47ο Δημοτικό Σχολείου Ηρακλείου, με τον κ. Ρονιώτη, θα συμμετάσχει με έξι παρουσιάσεις έργων. Ανάμεσα στα έργα ξεχωρίζει το ομοίωμα της αίθουσας των μινωικών τοιχογραφιών του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, το οποίο θα βρίσκεται στην έκθεση των σχολείων στον χώρο του φεστιβάλ την Πέμπτη.
Για το έργο αυτό ο μαθητής Μανώλης Παπυράκης (ΣΤ) κατασκεύασε, με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού εικαστικών Χατζηστεφάνου Αναστασίας, μια διαδραστική μακέτα και στη συνέχεια προγραμμάτισε έναν εικονικό ξεναγό στο περιβάλλον Alice.
Έτσι, όταν ο χρήστης ακουμπήσει με το δάχτυλο του πάνω σε μια τοιχογραφία της μακέτας, ο ξεναγός στον υπολογιστή του εμφανίζει πληροφορίες για τη συγκεκριμένη τοιχογραφία.
Στο ίδιο προγραμματιστικό περιβάλλον που χρησιμοποιεί τη γλώσσα Java, οι μαθητές του τμήματος ΣΤ1 της δασκάλας Ιωάννας Παπαδάκη, υλοποίησαν ένα παιχνίδι με ένα αυτοκινητάκι που περιηγείται ανάμεσα στα αξιοθέατα του Ηρακλείου, παρουσιάζοντας πληροφορίες για το καθένα από αυτά. Οι επισκέπτες θα μπορούν να παίξουν το παιχνίδι αυτό στην έκθεση των σχολείων την ερχόμενη Πέμπτη.
Ιδιαίτερα ευχάριστη θα είναι και η παρουσίαση του έργου «Ο Καραγκιόζης στο διαδίκτυο», όπου οι μαθητές του τμήματος ΣΤ3 της δασκάλας Σοφίας Τελάκη, θα περάσουν με επιτυχία το μήνυμά τους για την ασφάλεια στο διαδίκτυο με χιουμοριστικό και ευτράπελο τρόπο. Πέντε ομάδες μαθητών βιντεοσκόπησαν τις φιγούρες, του Καραγκιόζη μέσα από το πρόγραμμα eShadow και κατέθεσαν τα video τους στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό του SaferInternet4Kids για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Οι μικροί προγραμματιστές της ομάδας ρομποτικής του σχολείου (τμήμα Ε3 της δασκάλας Νίκης Βουλγαράκη) θα μας διηγηθούν τον τρόπο με τον οποίο στην πρώτη τους ενασχόληση με την εκπαιδευτική ρομποτική κατάφεραν να κατακτήσουν την 14η θέση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού.
Τα παιδιά υλοποίησαν σε Scratch ένα έξυπνο σύστημα μεταφοράς αιολικής ενέργειας σε ένα τρενάκι που συνδέει δύο νησιά και την αυτόματη προστασία ενός λιμανιού σε κατάσταση κακοκαιρίας.
Οι μαθητές του τμήματος ΣΤ2 θα παρουσιάσουν μια κούπα εκτυπωμένη σε 3D printer, την οποία οι ίδιοι σχεδίασαν στο περιβάλλον τρισδιάστατης σχεδίασης Tinkercad.
Οι μαθητές έχουν σχεδιάσει πάνω στην κούπα το σύμβολο της λέξης «φιλία» στη νοηματική γλώσσα. Το έργο αυτό αποτελεί ένα τμήμα από τις δράσεις των μαθητών της δασκάλας Μαρίας Γκαραγκούνη με τη βοήθεια της δασκάλας Βάσως Φανιουδάκη, με σκοπό την ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά και επιστημονικά ζητήματα που προωθούνται από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών.
Ειδικότερος σκοπός των δράσεων είναι η γνωριμία με γλωσσικά συστήματα, όπως η νοηματική, και η επικοινωνία με ομάδες με ιδιαίτερες ικανότητες που βρίσκονται ανάμεσά μας.
Το Σάββατο, η μαθήτρια Χουρδάκη Μαρία-Ελένη θα μετατρέψει τις μυτούλες πέντε παιδιών σε μαγικές μπροστά στα μάτια μας! Η μαθήτρια της Β’ τάξης θα προγραμματίσει μπροστά στο κοινό και με τη βοήθεια του Makey Makey θα μας παίξει νότες σε ένα πιάνο από παιδικές μυτούλες!