H υπουργός Παιδείας κατά τη διάρκεια της 96ης Συνόδου Πρυτάνεων
Την ενίσχυση των περιφερειακών Πανεπιστημίων με την μεταφορά προς αυτά επιπλέον αριθμού εισακτέων από τα κεντρικά ΑΕΙ ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας

Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ, η αύξηση του τακτικού προϋπολογισμού και των ανθρώπινων πόρων, ζητήματα εισαγωγής και μετεγγραφής φοιτητριών/των, τη στήριξη της βιωσιμότητας των Εταιρειών Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας (Ε.Α.Δ.Π.) των Πανεπιστημίων και τα ακαδημαϊκά τμήματα σε αναστολή συζητήθηκαν, μεταξύ άλλων, κατά τη διάρκεια της 96ης Συνόδου Πρυτάνεων και Προέδρων των Διοικουσών Επιτροπών των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

Έγινε, με την συμμετοχή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, υπό την Προεδρία του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, από τις 20 έως και τις 23 Απριλίου.

“Τον εξορθολογισμό του συστήματος μετεγγραφών, με παράλληλη αύξηση της στήριξης της φοιτητικής μέριμνας”, καθώς και να συμμετέχουν περισσότερο τα Πανεπιστήμια στις αποφάσεις για τον αριθμό των εισακτέων, ζήτησε η Σύνοδος των Πρυτάνεων από το ΥΠΑΙΘ. Η Σύνοδος Πρυτάνεων αιτήθηκε από το Υ.ΠΑΙ.Θ. τη θεσμική εκπροσώπηση και συμμετοχή των Α.Ε.Ι. στη διαδικασία εξειδίκευσης των επιμέρους δράσεων των χρηματοδοτήσεων, μετά την ανακοίνωση του στρατηγικού σχεδιασμού των νέων χρηματοδοτήσεων των Α.Ε.Ι. από το ΥΠΑΙΘ.

Πάγιο αίτημα των Ιδρυμάτων αποτελεί η αύξηση “των εξαιρετικά μειωμένων τακτικών προϋπολογισμών τους, προκειμένου να καλυφθούν οι συνεχώς αυξανόμενες λειτουργικές ανάγκες”, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση. Τέθηκε, επίσης, “επιτακτικά η ανάγκη νέων προσλήψεων προσωπικού όλων των ειδικοτήτων (διδακτικού, ερευνητικού, τεχνικού και διοικητικού), ώστε να διορθωθούν οι λειτουργικές και αναπτυξιακές ανάγκες των Ιδρυμάτων”.

Ζητήθηκε η παράταση υπογραφής Προγραμματικών Συμφωνιών μεταξύ Α.Ε.Ι. και Υ.ΠΑΙ.Θ. έως την ολοκλήρωση του στρατηγικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. Επίσης, ο εξορθολογισμός και η αναδιαμόρφωση των δεικτών αξιολόγησης των Ιδρυμάτων από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), προκειμένου “αυτοί να ανταποκρίνονται στα μεγέθη των Ιδρυμάτων, καθώς και στις διαφοροποιήσεις μεταξύ επιστημονικών πεδίων”.

Οι Εταιρειες Αξιοποίησης και Διαχείρισης Περιουσίας (Ε.Α.Δ.Π.) των Πανεπιστημίων “αντιμετωπίζουν προβλήματα οικονομικής ρευστότητας λόγω της πανδημίας” και προτάθηκαν συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις, ώστε να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα των Εταιρειών.

Η Σύνοδος ζητά την επιτάχυνση των διαδικασιών αξιολόγησης των Ακαδημαϊκών Τμημάτων, που βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας και τον εξορθολογισμό της αντιστοίχισης μεταξύ ομοειδών τμημάτων των Ιδρυμάτων.

Σχετικά με τις επερχόμενες νομοθετικές ρυθμίσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ. η ηγεσία του υπουργείου “δεσμεύτηκε, ότι οι όποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες θα ανακοινωθούν εγκαίρως και θα συζητηθούν από τη Σύνοδο Πρυτάνεων”, καταλήγει η ανακοίνωση.

Στις εργασίες της Συνόδου, την Παρασκευή, συμμετείχαν η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και ο υφυπουργός για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, ‘Αγγελος Συρίγος.

Για τι δεσμεύτηκε το Υπουργείο

Την ενίσχυση των περιφερειακών Πανεπιστημίων με την μεταφορά προς αυτά επιπλέον αριθμού εισακτέων από τα κεντρικά ΑΕΙ , αλλά και με περαιτέρω μέτρων, ανακοίνωσε στη Σύνοδο Πρυτάνεων η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ανακοίνωσε επίσης ότι τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι συντελεστές των πανεπιστημιακών τμημάτων οι οποίοι θα πολλαπλασιάζονται με το Μέσο Όρο  φετινής βαθμολογίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων του αντίστοιχου επιστημονικού Πεδίου για να υπολογιστεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Για τις κατατακτήριες εξετάσεις ο υφυπουργός Παιδείας Άγγελος Συρίγος ανακοίνωσε ότι θα διεξαχθούν  δια ζώσης από 19 έως 30 Μαΐου , τα δύο Σαββατοκύριακα αυτού το χρονικού διαστήματος κι ενδεχομένως εάν χρειαστεί και Παρασκευή απόγευμα.

Ο υφυπουργός Παιδείας ανακοίνωσε στους Πρυτάνεις ότι υπάρχει θετική εισήγηση της Επιτροπής Ειδικών του υπουργείου Υγείας να επιτραπούν οι κλινικές, πρακτικές και εργαστηριακές ασκήσεις   για τους τελειόφοιτους και επί πτυχίω φοιτητές.

Ο Α. Συρίγος είπε στους πρυτάνεις ότι σε περίπτωση που υπάρχει κίνδυνος να χαθεί το εξάμηνο , λόγω εργαστηριακών μαθημάτων, θα παραταθεί το εξάμηνο μέχρι να ολοκληρωθεί η διδασκαλία 13 εβδομάδων.