3ο Λύκειο Ηρακλείου

Ενεργό ρόλο σε ένα μάθημα που θα είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες, τα ταλέντα και τις ικανότητές του μπορεί να απολαμβάνει ο κάθε μαθητής, μέσα από την διαφοροποιημένη διδασκαλία.

Eνημερωτική– επιμορφωτική συνάντηση, με θέμα «Διαφοροποιημένη Διδασκαλία στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο- Δυνατότητες-Ανάγκες-Προοπτικές» θα γίνει σήμερα στις 10 το πρωί στο αμφιθέατρο του 3ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου (Δημοκρατίας 12).

Η συνάντηση διοργανώνεται από τη συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου Φιλολόγων του ΠΕ.ΚΕ.Σ. Κρήτης, Ιωάννα Α. Ραμουτσάκη.

Η κ. Ραμουτσάκη εξηγεί στην «Π» πως διαφοροποιημένη διδασκαλία, «είναι να διδάσκουμε το ίδιο πράγμα με διαφορετικό τρόπο για όλα τα παιδιά, όχι να δίνουμε διαφορετική εργασία σε κάθε παιδί ούτε να δημιουργούμε ομάδες ανομοιογενείς, επιπέδων, αλλά να απευθυνόμαστε σε όλη την τάξη λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες, τις ιδιαιτερότητες, τα ενδιαφέροντα, τα κίνητρα και το μαθησιακό προφίλ των μαθητών μας. Έτσι μπορούμε να προσεγγίσουμε τη γνώση κάνοντάς την απλούστερη, πιο εύληπτη για τους μαθητές και σαφώς ουσιαστικότερη για τη ζωή, γιατί μας ενδιαφέρει να δίνουμε και εφόδια ζωής».

Όπως αναφέρει, η αναγκαιότητά της προκύπτει από τη σύνθετη κοινωνική και πολιτισμική πραγματικότητα. «Οι τάξεις πια δεν είναι όπως ήταν παλιά, έχουμε μαθητές αλλοδαπούς, μαθητές μετανάστες, πρόσφυγες, μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες με χάσματα και κενά, με διαγνωσμένες ή μη εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά έχουμε και χαρισματικούς μαθητές, με μεγάλες ικανότητες και ταλέντα και όλα αυτά θα πρέπει να τα λάβουμε υπόψη μας στη διδασκαλία» περιγράφει.

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να ενεργοποιήσουν όλες τις αισθήσεις, να ξεφύγουν από την απλή παρουσίαση μίας θεωρίας. Χρησιμοποιούν όλα τα στάδια της μάθησης, ιδιαίτερα της παρότρυνσης και οι μαθητές γίνονται συνδιαμορφωτές του μαθήματος.