Σύγχυση με τις διαρροές για κατάργηση  των πανελλαδικών – Διαψεύδει το Υπουργείο

Σύγχυση και προβληματισμό προκάλεσαν οι διαρροές για κατάργηση των πανελλαδικών που κυκλοφόρησαν χθες μετά τη συνάντηση του υπουργού με τον πρωθυπουργό. Αρχικά διέρρευσε η πληροφορία για οριστική κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ και την εισαγωγή Περιφερειακών Εξετάσεων σε κοινά θέματα και πως τις εξαγγελίες θα έκανε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στη Διεθνή Εκθεση της Θεσσαλονίκης στις 7 Σεπτεμβρίου.

Ωστόσο, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διέψευσε τις πληροφορίες σχετικά με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Οι αλλαγές στο Λύκειο καθώς και το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια θα ανακοινωθούν εγκαίρως και χωρίς αιφνιδιασμούς» όπως επανειλημμένως έχει δηλώσει ο υπουργός.

Ο Κ. Γαβρόγλου είχε δηλώσει ότι «το σημερινό καθεστώς των πανελλαδικών εξετάσεων θα είναι σύντομα παρελθόν». Είχε δε προαναγγείλει προ μηνός ότι σύντομα θα κατατεθεί πρόταση από πλευράς του Υπουργείου, βάσει της οποίας «από τη δομή του Λυκείου και την ενίσχυση του Εθνικού Απολυτηρίου θα μπορούν οι μαθητές να έχουν πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».
Αλλά και το Μέγαρο Μαξίμου εξέδωσε ανακοίνωση συμφωνα με την οποία ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε από τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, για την προετοιμασία έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς καθώς και για τη μεταρρύθμιση των πανελλαδικών εξετάσεων.

Συγκεκριμένα:
– Είναι όλα έτοιμα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, στις 11 Σεπτεμβρίου. Να σημειωθεί ότι από φέτος όλα τα ολιγοθέσια σχολεία (814 τον αριθμό) θα είναι ολοήμερα.
– Υπήρξε αναλυτική συζήτηση για τη νέα δομή του λυκείου, ιδιαίτερα των δύο τελευταίων τάξεων. Το νέο σύστημα πρόσβασης στα πανεπιστήμια θα προκύπτει αυτομάτως από τη νέα δομή του Λυκείου.

Η διαρροή

Η διαρροή που έγινε για το σχέδιο Γαβρόγλου αφορούσε:
Α. Αντικατάσταση των πανελλαδικών εξετάσεων με τις εξετάσεις των περιφερειακών εξετάσεων.
Β. Οι μαθητές των σχολείων κάθε περιφέρειας θα εξετάζονται σε κοινά μαθήματα. Για παράδειγμα οι μαθητές της Γ Λυκείου των τεσσάρων νομών της περιφέρειας Θεσσαλίας θα εξετάζονται σε κοινά θέματα.
Γ. Οι βαθμολόγηση των γραπτών των μαθητών της Γ Λυκείου να γίνεται από εκπαιδευτικούς γειτονικής περιφέρειας.

Ο υπολογισμός της βαθμολογίας

Ο μέσος όρος της βαθμολογίας των μαθητών της Γ’ Λυκείου θα εκδίδεται, τόνισαν, κατά ένα μεγάλο ποσοστό από τις “γραπτές εξετάσεις περιφερειακού χαρακτήρα” και κατά ένα ελαχιστο ποσοστό από τον βαθμό του απολυτηρίου.
Ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η αναλογία των ποσοστών απολυτηρίου και εξετάσεων.

Το αργότερο μέχρι το τέλος του μήνα το επιτελείο του Υπουργείου Παιδείας θα έχει οριστικοποιήσει το οριστικό σχέδιο.
Εως τότε εντολή από το Μέγαρο Μαξίμου είναι να μη γίνει καμία σχετική ανακοίνωση από το Υπουργείο.

Η πρόταση του ΙΕΠ

Ηδη το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κατέθεσε την εισήγησή του προς τον υπουργό Παιδείας.
Οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν καταργούνται, αλλά από το σχολικό έτος 2019-20, μεταφέρονται στο δεύτερο τετράμηνο της Γ’ Λυκείου. Με αυτούς τους βαθμούς των τεσσάρων μαθημάτων και με τον συνυπολογισμό σε μικρό ποσοστό του πρώτου τετραμήνου (προφορικά και ενδοσχολικές εξετάσεις) οι υποψήφιοι θα εισάγονται στα ΑΕΙ.

Αυτός είναι ο βασικός κορμός της πρότασης του ΙΕΠ για το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ το οποίο ανακοίνωσε πρόσφατα σε συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης.

ανακοίνωση των βάσεων

Τη Δευτέρα η ανακοίνωση των βάσεων

Στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως δήλωσαν πηγές του Υπουργείου Παιδείας.

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες εργάζονται πυρετωδώς προκειμένου να είναι όλα έτοιμα για την ημέρα που θα τεθεί τέρμα στην αγωνία χιλιάδων υποψηφίων. Αυτή η μέρα εκτιμάται ότι θα είναι η Δευτέρα 28 ή το αργότερο η Τρίτη 29 Αυγούστου.
Ενόψει και της επίσημης γνωστοποίησης της ημερομηνίας το ενδιαφέρον στρέφεται στο ύψος των βάσεων εισαγωγής. Καταλυτικό ρόλο αναμένεται να παίξουν τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, στα οποία, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του υπουργείου, το 83,45% των υποψηφίων στην ομάδα Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψε κάτω από τη βάση.

Με το «20» να είναι ο βαθμός μόλις 35 υποψηφίων επί συνόλου 20.425, οι εκπαιδευτικοί αναλυτές εκτιμούν ότι οι περισσότερες σχολές στο 2ο και το 5ο επιστημονικό πεδίο θα σημειώσουν σημαντική πτώση. Κάτι παραπάνω από αισθητή θα είναι η πτώση στις σχολές Οικονομίας και Πληροφορικής, σημειώνουν οι ίδιοι, ενώ στο 2ο επιστημονικό πεδίο εκτιμάται ότι οι μεγαλύτερες αντοχές θα επιδείξουν οι αρχιτεκτονικές σχολές.

Η αναμενόμενη πτώση στις σχολές του 5ου επιστημονικού πεδίου δεν οφείλεται μόνο στις πολύ κακές επιδόσεις στα Μαθηματικά, αλλά και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας καθώς μόνο το 11,6% περιλαμβάνεται στη βαθμολογική κλίμακα 12-20.
Στις υπόλοιπες σχολές αναμένονται οι αυξομειώσεις που παρατηρούνται κάθε χρόνο – με την εξαίρεση το 4ο επιστημονικού πεδίου και ειδικά των Παιδαγωγικών Σχολών, που η άνοδος αναμένεται να είναι θεαματική.

Οι επιδόσεις των υποψηφίων του 1ου επιστημονικού πεδίου (ανθρωπιστικές σπουδές) για παράδειγμα κινήθηκαν στα περυσινά επίπεδα, επομένως το ύψος των βάσεων θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση, ενώ δεν αποκλείεται στις πιο περιζήτητες από αυτές τις σχολές να σημειωθεί ακόμη και άνοδος.

Οι ίδιες, μικρές αυξομειώσεις αναμένονται και στο 3ο επιστημονικό πεδίο (ιατρικές κλπ) που, υπενθυμίζεται, έχει μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων.