Συγκέντρωση διαμαρτυρίας - εκπαιδευτικοί και φοιτητές
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν χθες εκπαιδευτικοί και φοιτητές

Κοροναϊός και καταλήψεις κρατούν κλειστά σχολεία της Κρήτης. Χθες, υπό κατάληψη τέλεσαν τα 1ο και 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου ενώ κινητοποιήσεις πραγματοποιούν οι μαθητές του Εσπερινού Λυκείου και του 4ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Ηρακλείου, που ζητούν να συνεχίσουν τα μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.

Υπό κατάληψη τελούν σχολεία στο Ηράκλειο
Υπό κατάληψη τελούν σχολεία στο Ηράκλειο

Κρούσματα σε σχολεία

Μόλις λίγα 24ωρα μετά την επιστροφή των μαθητών Λυκείων στα θρανία, μπαίνει ξανά λουκέτο σε τμήματα, λόγω κρουσμάτων κοροναϊού.

Μέχρι στιγμής, έχουν προχωρήσει σε αναστολή λειτουργίας το Α5 του 2ου Λυκείου Ηρακλείου, το Β1 του Λυκείου Αγίας Βαρβάρας,  το Α1 στο 3ο Λύκειο και το Γ3 και Γ θετικού προσανατολισμού του 11ου Λυκείου Ηρακλείου καθώς και ένα τμήμα του 2ου ΕΠΑΛ.

Υπενθυμίζεται πως κλειστό παραμένει το τμήμα Γ3 στο Γενικό Λύκειο Μοιρών ως τις 27 Απριλίου ενώ λουκέτο έχουν μπει στα Ειδικό Γυμνάσιο Ηρακλείου, Ειδικό Νηπιαγωγείο και Ειδικό Δημοτικό Αγίου Νικολάου, καθώς και το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο Λύκειο Χανίων.

Σε κατάληψη της πρυτανείας προχώρησαν φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης
Σε κατάληψη της πρυτανείας προχώρησαν φοιτητές του Πανεπιστημίου Κρήτης

Στο «πόδι» οι εκπαιδευτικοί

Να τηρηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να είναι ασφαλή όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας ζητούν εκπαιδευτικοί που χθες πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην πλατεία Ελευθερίας.

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» και «Φαιστός» και η ΕΛΜΕ Ηρακλείου.

Το «παρών» έδωσαν και φοιτητές που χθες το πρωί προχώρησαν σε κατάληψη της πρυτανείας του Πανεπιστημίου Κρήτης στις Βούτες.

Αντιδρούν στο νόμο Κεραμέως- Χρυσοχοϊδη, στις αλλαγές που προωθούνται στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αστυνόμευση των ΑΕΙ και το πλαφόν στον χρόνο φοίτησης στα Πανεπιστήμια.

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να ληφθούν ουσιαστικά μέτρα προστασίας για τη λειτουργία των σχολείων, ολοκληρωμένο σχέδιο αντιμετώπισης των μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που δημιούργησε ή όξυνε η πανδημία ενώ λένε «όχι» στην αντιεκπαιδευτική, όπως την χαρακτηρίζουν, μεταρρύθμιση της κυβέρνησης.

Σε ανακοίνωσή τους, οι διδασκαλικοί σύλλογοι «Δ. Θεοτοκόπουλος» και «Φαιστός» αναφέρουν, μεταξύ άλλων:

«Για τη λειτουργία των σχολείων την επόμενη σχολική χρονιά διεκδικούμε από τώρα, η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, να καταθέσουν ολοκληρωμένο σχέδιο για τα σχολεία:

Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ΕΕΠ – ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια.

Κρατικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, σχεδιασμός για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων με βάση τις ανάγκες.

Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.

Αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός – παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.

Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία. Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Στελέχωση των ΚΕΣΥ με όλο το αναγκαίο προσωπικό, ώστε να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες της αξιολόγησης και των διαγνώσεων των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες.

Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων με ενίσχυση σε πόρους και υλικό όλων των ψηφιακών λειτουργιών των σχολείων, που θα υποστηρίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και δε θα την υποκαθιστούν.

Κατάργηση όλων των νομοθετικών διατάξεων που γενικεύουν τη λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και εκτός πανδημίας, των διατάξεων για τις κάμερες στις τάξεις. Καμία αξιοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας για την κάλυψη εκπαιδευτικών κενών.

Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν καθολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες».

Στους δρόμους κατέβηκαν οι γονείς μαθητών του Ηρακλείου
Στους δρόμους κατέβηκαν οι γονείς μαθητών του Ηρακλείου

Στους δρόμους οι γονείς

Η Ένωση Γονέων Δ. Ηρακλείου, χαιρετίζει τους γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές που συμμετείχαν στην κινητοποίηση που οργανώθηκε στο Ηράκλειο την περασμένη Τετάρτη 14 Απρίλη, Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης για τα σχολεία, διεκδικώντας άμεσα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων και για την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών.

«Με το σύνθημα «Τέρμα πια στην κοροϊδία – Αγωνιζόμαστε για ανοιχτά ασφαλή σχολεία – Πάρτε τώρα μέτρα για την πανδημία», στείλαμε ηχηρό μήνυμα στην κυβέρνηση ότι δεν θα ανεχθούμε άλλο το ανεύθυνο παιχνίδι «άνοιξε – κλείσε» των σχολείων σε βάρος των παιδιών μας», αναφέρει οι γονείς.

Τονίζει, μεταξύ άλλων, πως «ένα χρόνο τώρα οι γονείς  έχουμε γίνει για τα παιδιά μας  δάσκαλοι, πληροφορικοί ,  ψυχολόγοι και πλέον και ιατροί! Κυβέρνηση και Υπουργείο αρνούνται πεισματικά να ακούσουν την εκπαιδευτική κοινότητα και τους επιστήμονες και να αραιώνουν τα τμήματα, να προσλάβουν μόνιμους εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας, να πάρουν μέτρα στα ΜΜΜ και στους χώρους δουλειάς που η διασπορά του ιού είναι μεγάλη, να βελτιώσουν τους χώρους υγιεινής των σχολείων, να κάνουν επαναλαμβανόμενα τεστ.

Αντί για αυτά ψηφίζει νομοσχέδια για να αυξήσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, αλλάζει στη μέση της χρονιάς το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων.

Απαιτούμε εδώ και τώρα η κυβέρνηση να πάρει όλα τα απαραίτητα  μέτρα προστασίας, προκειμένου όλα τα σχολεία  να ανοίξουν το συντομότερο».

Διεκδικούν αραίωση των μαθητών ανά τάξη, πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας, τα τεστ covid  να γίνονται με ευθύνη του κράτους, κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, απόσυρση των αλλαγών στις εξετάσεις  εισόδου στα πανεπιστήμια και ενισχυτική διδασκαλία σε όλες τις βαθμίδες.