Σχολείο

Την ώρα που καθημερινά πληθαίνουν τα κρούσματα κοροναϊού και στα σχολεία της Κρήτης, το Υπουργείο Παιδείας στοχεύει στο άνοιγμα των Γυμνασίων, Δημοτικών και Νηπιαγωγείων στις 10 Μάϊου, αμέσως, δηλαδή, μετά από τις διακοπές του Πάσχα.

Σε επίπεδο Ηρακλείου, τα τελευταία 24ωρα έβαλαν λουκέτο τέσσερα τμήματα στο 2ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου, σε αναστολή λειτουργίας είναι το Α3 τμήμα στο Λύκειο Μοιρών, τα Β5 και Γ3 στο 11ο Λύκειο Ηρακλείου, τα Γ1 και Γ2 στο 4ο Λύκειο Ηρακλείου, το Β1 στο Λύκειο Επισκοπής, το ΒΜ2 του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, το Α2 στο 5ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου, το Α1 του 3ου Λυκείου Ηρακλείου, το Β1 στο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας, τα Α5 και Α2 του 2ου Λυκείου Ηρακλείου.

Σημειώνεται πως χθες υπό κατάληψη τέλεσαν τα 1ο και 6ο ΕΠΑΛ Ηρακλείου και το 11ο Λύκειο Ηρακλείου. Οι μαθητές των Εσπερινού Λυκείου και 4ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Ηρακλείου επιλέγουν την τηλεκπαίδευση.

Στόχος η 10η Μαΐου

Τις πιθανές ημερομηνίες για την πλήρη επαναλειτουργία των σχολείων, δηλαδή το άνοιγμα των μονάδων και την επιστροφή Δημοτικών και Γυμνασίων στη δια ζώσης εκπαίδευση, εξετάζουν το Υπουργείο Παιδείας και οι ειδικοί, με πιθανότερη ημερομηνία τη 10η Μαΐου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο Παιδείας υπέβαλλε την εισήγησή του προς την επιτροπή των ειδικών για άνοιγμα των Δημοτικών και Γυμνασίων μετά το Πάσχα. Η ημερομηνία μάλιστα που προκρίνει για την πλήρη επαναλειτουργία των σχολείων είναι η 10η Μαΐου, δηλαδή η Δευτέρα μετά την Κυριακή του Θωμά.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το θέμα δεν έχει συζητηθεί ακόμα στην επιτροπή και πως η σχετική διαβούλευση θα γίνει πιθανότατα τη Μεγάλη Εβδομάδα, ενώ τα δεδομένα θα επανεξεταστούν και την αμέσως επόμενη εβδομάδα.

Πηγές του Υπουργείου Παιδείας επισημαίνουν ότι το άνοιγμα μέχρι τα μέσα Μαΐου είναι μονόδρομος καθώς πρόκειται για άρση περιοριστικού μέτρου που δεν μπορεί να γίνει αργότερα. Εν ολίγοις, αφήνουν να εννοηθεί ότι ακόμη κι αν παραταθεί η σχολική χρονιά μέχρι τα τέλη Ιουνίου, όπως έχει πολλάκις αναφέρει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, θα είναι σχεδόν «μάταιο» να ανοίξουν στα τέλη Μαΐου ή τις αρχές Ιουνίου. Παρά ταύτα, επαναλαμβάνουν ότι το μόνο αρμόδιο όργανο για να δώσει το «πράσινο φως» είναι η επιτροπή επιδημιολόγων.

«Πράσινο φως» για εξετάσεις

Όπως ανακοίνωσε χθες το Υπουργείο Παιδείας, στο εξής επιτρέπεται η διεξαγωγή κάθε είδους εξετάσεων, όπως γλωσσομάθειας, πιστοποίησης δεξιοτήτων κ.ά., τηρουμένων των μέτρων προστασίας και πρόληψης όπως η υποχρεωτική χρήση μάσκας από τους μαθητές και εκπαιδευτικούς στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, ο συχνός καθαρισμός των χεριών με χρήση νερού και σαπουνιού ή με αλκοολούχο αντισηπτικό διάλυμα, ο καθαρισμός αιθουσών, επιφανειών και εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση, η εξασφάλιση επαρκούς φυσικού αερισμού των αιθουσών.

Η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1558/17-4-2021) ορίζει ότι η είσοδος στο εξεταστικό κέντρο επιτρέπεται μόνο με την επίδειξη χειρόγραφης βεβαίωσης αρνητικού αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (selftest), που πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την εξέταση ή άλλου τύπου διαγνωστικού ελέγχου (rapid test ή PCR test) που πραγματοποιείται έως και 72 ώρες πριν την εξέταση, η οποία υπογράφεται από τον εξεταζόμενο ή τον γονέα/κηδεμόνα του εάν πρόκειται για ανήλικο.

Η δαπάνη για τον αυτοδιαγνωστικό ή τον διαγνωστικό έλεγχο βαρύνει τον εξεταζόμενο. Όμοια υποχρέωση υφίσταται για τους φορείς διοργάνωσης των εξετάσεων/εξεταστικά κέντρα όσον αφορά στο κάθε είδους προσωπικό που απασχολείται με φυσική παρουσία κατά τη διενέργεια των εξετάσεων.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα επιτρεπόταν η διεξαγωγή εξετάσεων (συμπεριλαμβανομένων και εξετάσεων γλωσσομάθειας) μόνο για τελειόφοιτους μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ή αποφοίτους, οι οποίες απαιτούνταν από Πανεπιστήμια του εξωτερικού για την εισαγωγή υποψηφίων στο Β’ εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 ή για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022.

Οδηγίες αναφορικά με τον προγραμματισμό της εκπαιδευτικής λειτουργίας και τη διαχείριση της ύλης διαρκούσης της πανδημίας (Covid-19) εστάλησαν από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στα σχολεία όλης της χώρας.

Ειδικότερα, σε συνέχεια αναλυτικών οδηγιών που έχουν ήδη σταλεί για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εστάλησαν αναλυτικές οδηγίες σχετικά με τα κεντρικά σημεία της ύλης μαθημάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τα οποία είναι απαραίτητα για την ορθολογική διαχείριση της ύλης των τάξεων αυτών κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά καθώς και την επόμενη.

Περαιτέρω, οι σχολικές μονάδες όλης της χώρας έλαβαν προτάσεις για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των μαθητών/μαθητριών στις παρούσες συνθήκες κατά την επιστροφή στη διά ζώσης διδασκαλία, που εκπονήθηκαν από επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, οδηγίες για τη διαπίστωση του βαθμού αφομοίωσης της ύλης από την πλευρά των μαθητών/μαθητριών, καθώς και προτάσεις και κατευθύνσεις για την εκπαιδευτική λειτουργία.

«Με σταθερό γνώμονα την επιδίωξη της δια ζώσης επαναλειτουργίας όλων των εκπαιδευτικών δομών με όρους προστασίας και ασφάλειας για τη δημόσια και ατομική υγεία, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και οι συνεργαζόμενοι φορείς καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα να μεταβεί ομαλά στη νέα κανονικότητα, σε συνθήκες αλληλεγγύης, αμοιβαιότητας και υποστήριξης», αναφέρεται, σε ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας.