Βασιλειές Δημοτικό

Είναι μία περιοχή που την επιλέγουν ολοένα και περισσότεροι Ηρακλειώτες, η οικιστική, όμως, ανάπτυξή της δεν έφερε και την αντίστοιχη στήριξη από τους αρμόδιους φορείς και οι κάτοικοι αισθάνονται μόνοι.

Ο λόγος για τις Βασιλειές που σήμερα μετρά χιλιάδες κατοίκους αλλά εξακολουθεί να έχει ένα υποβαθμισμένο σχολικό κτήριο, τόσο για το Δημοτικό όσο και για το Νηπιαγωγείο.

«Διεκδικούμε αξιοπρεπή σχολική στέγη για τα παιδιά μας, τη δικαιούνται και την αξίζουν», λέει στην «Π» η διευθύντρια του σχολείου, κ. Μαρία Ζερβού.

Αυτή τη στιγμή, στο σχολείο υπάρχουν δύο μονάχα αίθουσες, οι υπόλοιπες είναι λυόμενες που έχουν τοποθετηθεί στην αυλή, με αποτέλεσμα να την περιορίσουν σε σημαντικό βαθμό.

Ο Δήμος Ηρακλείου σκοπεύει να αγοράσει ένα γειτονικό οικόπεδο, όπου θα ανεγερθεί κτήριο για το σχολείο, όμως, αυτή τη στιγμή οι διαδικασίες έχουν κολλήσει.

 

Το σχολείο βρίσκεται σε μία οδό με έντονη κλίση που δυσκολεύει την πρόσβαση
Το σχολείο βρίσκεται σε μία οδό με έντονη κλίση που δυσκολεύει την πρόσβαση

Σύμφωνα, όμως, με όσα καταγγέλλουν γονείς στην «Π»,  το συγκεκριμένο οικόπεδο είναι πάνω σε ρήγμα και δεν πρόκειται ποτέ να πάρει σχετική άδεια. Σε δεύτερο χρόνο, όταν και αν εφαρμοστεί το σχέδιο πόλης στην περιοχή, προβλέπονται σε συγκεκριμένα οικόπεδα, να γίνουν σχολεία, από Νηπιαγωγείο ως Λύκειο, όμως, αυτό θα πάρει αρκετά χρόνια ακόμα.

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, κ. Γιάννης Αναστασάκης, αναφέρει στην «Π» πως ο Δήμος έχει στείλει κτηριολογικό πρόγραμμα στο Υπουργείο Παιδείας για το όμορο οικόπεδο, όμως, τίποτα δεν μπορεί να γίνει μέχρι να έρθει στην κυριότητα του Δήμου.

 

Οι σκύλοι είναι συνηθισμένη παρέα των μαθητών
Οι σκύλοι είναι συνηθισμένη παρέα των μαθητών

«Δίνονται μόνο προσωρινές λύσεις»

Η διευθύντρια του Δημοτικού σχολείου Βασιλειών, κ. Μαρία Ζερβού
Η διευθύντρια του Δημοτικού σχολείου Βασιλειών, κ. Μαρία Ζερβού

Η κ. Ζερβού αναφέρει στην «Π» πως πρόκειται για ένα γνωστό και χρόνιο πρόβλημα που δεν επιλύεται αλλά δίνονται μόνο προσωρινές λύσεις.

Στο σχολείο, που λειτουργεί ως εξαθέσιο, αυτή τη στιγμή φοιτούν 106 παιδιά ενώ το 2000 είχε μονάχα 24 μαθητές!

Εκτιμάται ότι το 1991, η περιοχή μετρούσε 553 κατοίκους και σήμερα φτάνουν τους 3.000.

«Η Πολιτεία δεν έχει φροντίσει για τις αντίστοιχες εγκαταστάσεις προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες. Το κτήριό μας είναι ανεπαρκές, ακατάλληλο και επικίνδυνο για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς», τονίζει.

Το υπάρχον κτήριο έχει μόνο δύο αίθουσες, 50 τμ η καθεμία, η μία κατασκευάστηκε το 1932 και η δεύτερη το 1955. Η μία αίθουσα είναι χωρισμένη με γυψοσανίδα και στεγάζει δύο τάξεις που είναι σαν συγκοινωνούντα δοχεία, δηλαδή, τα παιδιά της μιας τάξης περνούν από τη μία αίθουσα για να πάνε στη δική τους.

Η αυλή έχει τρεις λυόμενες, δύο 35τμ και μία 15τμ που στεγάζει μία τάξη 11 μαθητών.

«Οι μαθητές μας είναι στοιβαγμένοι, δημιουργείται μία ένταση, δεν έχουμε αίθουσα ολοήμερου, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων για εκδηλώσεις, για τις γιορτές πηγαίνουμε σε άλλα σχολεία.

Δεν έχουμε χώρο για να στεγάσουμε τμήμα ένταξης, έχουμε περίπου εννιά παιδιά διαγνωσμένα με μαθησιακές δυσκολίες και πολλά αναγκάζονται να πάνε σε άλλα σχολεία με τμήμα ένταξης να φοιτήσουν», σημειώνει η κ. Ζερβού. Βιβλιοθήκη δεν υπάρχει για τους 850 τίτλους βιβλίων που έχει το σχολείο, οι 16 συνολικά εκπαιδευτικοί μοιράζονται μία αίθουσα 11 τμ ως γραφείο.

Η διευθύντρια του σχολείου τονίζει πως παιδιά κατοίκων της περιοχής πηγαίνουν σε άλλο σχολείο, υπολογίζεται πως 100 περίπου μαθητές έχουν γίνει… μετανάστες εκτός Βασιλειών σε σχολεία που και εκείνα είναι ήδη κορεσμένα με δικά τους προβλήματα.

Κάθε πρωί και μεσημέρι επικρατεί κυκλοφοριακό κομφούζιο
Κάθε πρωί και μεσημέρι επικρατεί κυκλοφοριακό κομφούζιο

Κυκλοφοριακό κομφούζιο και ατυχήματα

Το σχολείο βρίσκεται σε έναν δρόμο με έντονη κλίση, η πρόσβαση είναι προβληματική, και το πρωί και το μεσημέρι που πηγαινοέρχονται τα παιδιά επικρατεί ένα κυκλοφοριακό χάος, με τους γύρω κατοίκους να διαμαρτύρονται εντόνως για ό,τι συμβαίνει.

Η μικρή αυλή που έχει περιοριστεί λόγω των λυόμενων αιθουσών δεν αφήνει τα παιδιά να απολαύσουν το διάλειμμά τους ενώ σημειώνονται και ατυχήματα.

Συναντήσεις πολλές, αλλά πράξεις καμία

Η κ. Ζερβού αναφέρει πως έχουν γίνει πολλές επαφές με τους αρμόδιους φορείς, την προηγούμενη αλλά και την τρέχουσα δημοτική αρχή. Αναφέρει, μάλιστα, πως υπάρχει μία απάντηση του τότε υπουργού Παιδείας, κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, το 2008, ότι το κτήριο για το σχολείο εντάσσεται στο πενταετές πρόγραμμα σχολικής στέγης 2008- 2012 της τότε νομαρχίας Ηρακλείου.

Συγκεκριμένα, στην απάντηση προς τον βουλευτή τότε, κ. Μανόλη Στρατάκη, αναφερόταν πως στο πρόγραμμα έχουν ενταχθεί τα εξής έργα. Νηπιαγωγείο Βασιλειών, κατασκευή νέου διδακτηρίου με προϋπολογισμό 450.000 ευρώ, αγορά οικοπέδου 400.000 ευρώ και χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης 2020- 2012.

Δημοτικό σχολείο Βασιλειών, κατασκευή νέου σχολικού συγκροτήματος με προϋπολογισμό 2.5 εκ ευρώ, αγορά οικοπέδου 1,5 εκ ευρώ σε χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης 2010-2012.

Φυσικά, τίποτα από αυτά δεν έγιναν, παρά μονάχα μπαλώματα με λυόμενες αίθουσες, η πρώτη τοποθετήθηκε το 1995 και οι άλλες δύο μετά από το 2011.

Βασικό πρόβλημα παραμένει το γεγονός ότι το σχέδιο πόλης δεν προχωράει ενώ υπάρχουν κολλήματα στην αγορά του γειτονικού οικοπέδου από το Δήμο Ηρακλείου. Εκεί αναμένεται να ανεγερθούν αίθουσες για να αποσυμφοριστεί η κατάσταση στο υπάρχον κτήριο.

«Οριστική λύση θα δοθεί μόνο με ανέγερση νέου σχολείου, όλες οι άλλες λύσεις είναι προσωρινές που μεταθέτουν το πρόβλημα, δεν το επιλύουν», σημειώνει η διευθύντρια του σχολείου.