Στο Zawiercie της Πολωνίας ταξίδεψαν οι εκπαιδευτικοί του 1ου Νηπιαγωγείου Αγίας Μαρίνας, όπου πραγματοποίησαν τη δεύτερη κινητικότητα του προγράμματος Erasmus, με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Κρατικού Ιδρύματος Υποτροφιών (ΙΚΥ).
Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πολωνικό σύστημα εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο Przedszkole nr 1 “Stoneczko” αλλά και να πραγματοποιήσουν για τρεις μέρες διδασκαλία που είχαν προετοιμάσει, μεταφέροντας έτσι λίγο από την κουλτούρα και τον πολιτισμό του τόπου μας. Παράλληλα, σεβόμενοι τις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, ενσωμάτωσαν σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης ΤΠΕ με τη χρήση τάμπλετ καθώς και του ηλεκτρονικού ρομπότ Bluebot που διαθέτει το σχολείο.
Η αφόρμηση για τη διδασκαλία των παραπάνω υπήρξε το παραμύθι του Σελ Σίλβερστάιν «Το Δέντρο που έδινε», ένα παραμύθι για την έννοια της αγάπης και της δοτικότητας, που μπορεί να δουλευτεί διαθεματικά και αγγίζει τα παιδιά όλου του κόσμου. Η διήγηση έγινε παράλληλα στα ελληνικά και στα πολωνικά.
Κύριο μέλημα των εκπαιδευτικών είναι, μέσα από τη γνωριμία και την αλληλεπίδραση με εκπαιδευτικούς χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, να αναβαθμίσουν και να εξελίξουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις και να αξιοποιήσουν στη διδασκαλία τους στοιχεία που θεωρούν ότι θα λειτουργήσουν προς όφελος των μαθητών. Εξάλλου η επαφή και η επικοινωνία με τις συναδέλφους του εξωτερικού δεν σταματάει στο χρονικό διάγραμμα της επίσκεψης, αλλά με τη χρήση της τεχνολογίας η επικοινωνία και η ανταλλαγή ιδεών συνεχίζεται και στο μέλλον. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο σχολείο υποδοχής παρουσίασαν τάξεις ειδικά διαμορφωμένες για μαθητές με ειδικές ικανότητες, καθώς ένας από τους βασικούς στόχους των εκπαιδευτικών είναι η ενίσχυση της έννοιας της συμπερίληψης.
Οι νηπιαγωγοί, εκτός της καθημερινής τους παρουσίας στο σχολείο, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν και τη γειτονική Κρακοβία, καθώς το πρόγραμμα Erasmus δεν αποσκοπεί μόνο στην ενίσχυση των παιδαγωγικών πρακτικών και γνώσεων αλλά σε μία γενικότερη πνευματική και πολιτισμική εξέλιξη. Περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο και τις εβραϊκές συνοικίες, ενώ δεν θα μπορούσε να λείψει μία επίσκεψη στον ιστορικό τόπο του Άουσβιτς.
Επιστρέφοντας έφεραν μαζί τους νέες πρακτικές και γνώσεις με σκοπό να τις μοιραστούν πρωτίστως με τις συναδέλφους τους, αλλά και με την ευρύτερη τοπική κοινωνία μέσα από την οργάνωση σχετικής ημερίδας.
Επιθυμία των εκπαιδευτικών αποτελεί η διάδοση της σπουδαιότητας του προγράμματος Erasmus, καθώς συμβάλλει τόσο στην παιδαγωγική και εκπαιδευτική ενίσχυση των γνώσεων όσο και σε μία καθολική ανάπτυξη της προσωπικότητας των ατόμων.