Ξεκινά σήμερα το διεθνές συνέδριο με θέμα: «Η Θέση του Νίκου Καζαντζάκη στην Εκπαίδευση, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό» (εκδοχές πρόσληψης στη Διδασκαλία και στην έρευνα) που θα πραγματοποιηθεί έως και τις 22 Οκτωβρίου 2017, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου.
Η εναρκτήρια τελετή θα γίνει στη Βασιλική του Αγίου Μάρκου, σήμερα Παρασκευή, στις 6 το απόγευμα. Στην εναρκτήρια τελετή θα συμμετέχει το Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου.
Το Σύνολο Παραδοσιακής Μουσικής του σχολείου θα παρουσιάσει αποσπάσματα από την «Οδύσσεια» του Νίκου Καζαντζάκη σε μελοποίηση Μάνου Μουντάκη.
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.
Νωρίτερα στις 10 το πρωί θα τελεστεί αρχιερατικό μνημόσυνο στον τάφο του Νίκου Καζαντζάκη. Θα ακολουθήσει επίσκεψη- ξενάγηση στο Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη, στη Μυρτιά (ώρα 11.00- 14.00).
Η δεξίωση των συνέδρων από το Δήμο Ηρακλείου, θα γίνει στο αίθριο της Βασιλικής Αγίου Μάρκου (πλατεία Λιονταριών) στις 9.30 το βράδυ.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα λαβει χώρα έκθεση φωτογραφίας με θέμα: «Ασκητική του Νίκου Καζαντζάκη».
Από τη φωτογραφική ομάδα του συλλόγου των Φίλων τη Τέχνης του Δήμου Αρχανών – Αστερουσίων, με επιμέλεια Χρήστου Τσουμπλέκα, φωτογράφου. Από 20.10 – 22.10 στη Βασιλική Αγίου Μάρκου. Πρόεδρος Οργανωτικής Επιτροπής Σοφία Κανάκη, φιλόλογος-μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής της Δ.Ε.Φ.Ν.Κ.
Το συνέδριο πραγματοποιείται με πρωτοβουλία της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη, (Δ.Ε.Φ.Ν.Κ.), σε συνεργασία με το Μουσείο Νίκου Καζαντζάκη, τις Εκδόσεις Καζαντζάκη, το «Εργαστήριο για τη μελέτη της Λογοτεχνίας στην Εκπαίδευση» του Παιδαγωγικού Τμήματος της Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης, την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Ηρακλείου και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης και την αιγίδα του ΥΠΠΕΘ.
Σκοπός του συνεδρίου είναι μεταξύ άλλων να καταρρίψει ως μύθο ή να παγιώσει ως πραγματικότητα το δυσπρόσιτο και το ακατάλληλο της πνευματικής δημιουργίας του για παιδιά,. να εξάγει συμπεράσματα από τη σύγκριση-συσχετισμό της κατάστασης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και να προωθήσει δημιουργικό διάλογο, σχετικά με την υφιστάμενη και την επιθυμητή αξιοποίηση του έργου του στην εκπαίδευση.