Πρότυπα σχολεία: Σχέδιο 5 αλλαγών με «άρωμα» Πανελλαδικών – Ο λύτης, η Κεντρική Επιτροπή και τα θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας

Τέσσερα στοιχεία από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας να εντάξει στη διαδικασία εξετάσεων εισαγωγής στο Πρότυπα Σχολεία, χωρίς να αλλάζει τα δύο εξεταζόμενα μαθήματα: Γλώσσα και Μαθηματικά.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, για τις εξετάσεις εισόδου στα Πρότυπα Σχολεία εξετάζεται:

– Να υπάρχει Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) που θα εποπτεύει τη συνολική διαδικασία με τα μέλη της να συγκεντρώνονται σε χώρο του υπουργείου Παιδείας για τα θέματα.

– Να συγκροτείται επιτροπή που θα προτείνει τα θέματα την οποία θα αποτελούν εκπαιδευτικοί Γυμνασίου και Δημοτικού που διδάσκουν Γλώσσα και Μαθηματικά. Η επιλογή των εκπαιδευτικών θα γίνεται με ανοιχτή πρόσκληση

– Να υπάρχει ο θεσμός του «λύτη», του εκπαιδευτικού, δηλαδή, που θα λύνει τα προτεινόμενα θέματα. Πρόκειται για θεσμό που ισχύει για τις Πανελλαδικές από το 1994.

– Να υπάρχουν θέματα διαβαθισμένης δυσκολίας χωρίς να αλλάξει το σύστημα πολλαπλής επιλογής, καθώς με το υπάρχον σύστημα κάθε ερώτηση βαθμολογείται με 2 μονάδες αλλά έτσι καθίσταται πιο δύσκολη η διάκριση των καλύτερων από τους καλούς.

– Να υπάρχει μικρότερος αριθμός θεμάτων λόγω της διαβαθμισμένης δυσκολίας, καθώς το άριστα θα συνεχίσει να είναι το 100.